Webcam doet het niet MSI CR720

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcengo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Hallo mede tweakers,

Ik heb een vraag over mijn ingebouwde webcam van MSI CR720. Als ik mijn webcam wil starten gebeurt er helemaal niks. Als ik in apparaatbeheer kijk, zie ik daar ook geen webcam meer staan. Dus denk ik, laat ik maar via de MSI site de drivers downloaden. Helaas zonder resultaat. Op de MSI site staat het volgende:
'This device uses the native driver bundled in operating system.'

Laptop draait op Win 7 64 bit. Als ik google kan ik ook geen nuttige tips vinden. Systeemherstel heeft ook niet geholpen. Hebben jullie nog ideeën/ tips?

Groeten,
Mrcengo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-05 12:28
Hij staat wel aan? 8) (Fn+F6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcengo
Hij staat (uiteraard) aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Hij werkt dus niet als je in bijv. Skype een test doet om de webcam uit te testen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-06 04:37
Werd deze laptop standaard met windows 7 geleverd?

Probeer anders via windows update de laptop up te daten. Het kan zijn dat windows zelf de webcam detecteert en automatisch ook naar updates zoekt in windows update voor je webcam ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcengo
Bedankt voor jullie snelle reacties zover. Als ik de webcam via testmywebcam.com wil testen krijg ik de melding 'A camera is required for this demonstration.' Ook de Windows verkenner en apparaatbeheer geeft geen webcam aan.

De laptop is afgeleverd met Windows 7. Alle updates zijn geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:26
Ik kan mij iets herinneren van een soort gelijk probleem. Heb je de fabrieksinstallatie er nog op staan? Ondanks dat de drivers in Windows 7 aanwezig zijn pakt die hem toch niet goed. Je zou eens wat verschillende utilitys kunnen downloaden. Dat heeft mij als eens de oplossing gebracht.Volgens mij was het de s-bar (flut software maar kun je wel uitschakelen). Dit was overigens wel bij een cr650. Ik zie dat deze ulility voor jou laptop niet beschikbaar is, maar je kunt hem wel van de cr650 lenen natuurlijk.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcengo
Nee, de fabrieksinstallatie heb ik niet meer. Ik heb er een schone Windows installatie op gezet. Ik zal eens naar de utilities kijken. Mocht dit niet helpen dan ga ik Windows maar eens opnieuw installeren. Dan weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 00:38

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Het is dan wel een oud topic maar ik liep hier toevallig ook tegenaan met een reinstall van mijn oude CR720. Wat je moet doen om de Fn F6 webcam toets werkend te krijgen is de System Control Manager (SCM) Utillity van de MSI website te installeren. Hierna wordt je webcam automatisch herkend.

M@Dd09

Pagina: 1