Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

(Basgitaar -> PC -> ) Speakers

Pagina: 1
Acties:

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Beste tweakers!

Ik wil gaan aanschaffen:
-Laptop
-Speakers

Over de laptop gaan we het hier niet hebben maar toch,

ik speel basgitaar en heb een effectenpedaaltje en die gaat via USB naar mijn PC, die vervolgens
via het programma mixcraft (dat gebruik ik dan weer, er zijn vele anderen) de output levert.

Wat wil ik?
-Goede speakers die capabel zijn om het geluid goed te laten klinken, ik heb nu logitech setje en dat werkt
voor geen meter (als ik ook maar een beetje hard mijn snaar aansla loopt dat ding al te kraken).
Aangezien ik basgitaar speel, moet er een dikke vette bas in zitten :D
-En hij moet met ASIO drivers kunnen draaien (ik weet niet of dit met de speakers te maken heeft...)
-Ik hoef geen 5.1 speaker set, in principe zoek ik zoiets als mijn eerste voorbeeld (KRK Systems rokit 5)
-Budget onder de €150,-

Wat heb ik gezien?
KRK Systems Rokit 5
Deze zie je altijd in die muziek clips van "onproffesionele studio's", althans dit geel zwarte design zie je gewoon vaak bij mensen op youtube die toch wel redelijk geluid hebben imho ;)
Logitech Z523
(met eventueel bluetooth adaptertje erbij, als ik het goed heb hoef je dan niet alle bedrading naar je pc te doen?)
Edifier STudio R1600T plus 2.0
goede beoordelingen :)

Ik hoop dat iemand die veel verstand heeft van deze speakers mij hier mee kan helpen en wat duidelijkheid kan scheppen over wat nu wel en wat nu geen goede aanschaf is.

Mvg, Dennis

Verwijderd

mwah, kan je nergens die Rokit 5 uitproberen?

Heb de Rokit 6 gehad, weggedaan vanwege de duidelijke aanwezigheid van bass.

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
uitproberen is in mijn geval denk ik onmogelijk, aangezien ik niet zo snel de bas van een basgitaar na kan synchroniseren in een winkel oid.

Verwijderd

Dan ga je naar de verkeerde winkel(s)

In Den Haag zit een fijne audio winkel op het Westeinde, Vanilla Music.

Daar hoef je nogeneens je eigen gitaar mee te nemen, omdat ze die ook verkopen.

En in de kelder hebben ze een geisoleerde luisterkamer.

Kan je gelijk vragen of reguliere actieve speakers geschikt zijn voor basgitaar toepassingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 10:50 ]