Beste,
Ik heb hier een PC waar ik op game en op werk.
De games die ik af en toe speel:
- Battlefield 3
- Path of Exile
- Simcity 2013
Programma's die ik voor werkzaamheden gebruik:
- Adobe photoshop (max bestanden van 100mb)
- Netbeans (webdevelopment)
- Visual studio 2010 sp 1 (webdevelopment)
- Word, etc
Werk heeft een hogere prioriteit dan gamen voor mij. Tevens hoef ik echt niet alles op max te spelen.
De PC die ik nu heb:
AMD phenom II x955 BE
MSI 790GX-G65
Sapphire RADEON HD 4870
CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
Antec Three Hundred
Laatst heb ik er een samsung 830 256gb ssd in gezet waar ik erg tevreden over ben. Het geluidsniveau is daarmee gigantisch gedaald, van straaljager naar gemiddeld vliegtuig.
De klachten:
Over het algemeen met gamen, nieuwe spellen draaien niet zo soepel meer. Werk lukt perfect op dit ding.
Budget:
Ik heb er niet heel veel voor over. Het budget ligt aan welke onderdelen, maximaal totaal 300 euro. Maar een videokaart voor 300 euro vind ik veel te duur, omdat het niet bij mijn wensen past.
Qua videokaart zat ik aan dit te denken:
MSI HD 7790
pricewatch: MSI R7790-1GD5/OC
Eigenlijk wil ik overstappen van AMD naar Intel en wil ik een i7 3770 halen, maar dit gaat niet in mijn budget passen
Dus daar wacht ik nog even mee.
Gezien mijn wensen is de vraag eigenlijk, wat heeft meer nut, een nieuwe videokaart halen of nog even wachten en een upgradekitje kopen? (i7 3770, nieuw mobo en geheugen)
Van de vrouw mag ik maximaal 50 euro per maand in mijn pc potje stoppen (ja, we hebben tig verschillende potjes
) dus ik zoek eigenlijk een korte termijn oplossing.
Wellicht dat jullie zeggen dat dit een optie is:
hd 7790
+
amd fx8120
pricewatch: AMD FX-8120 Black Edition
Of dat jullie mij weten te vertellen dat het moederbord de bottleneck is (geen sata III poorten bijvoorbeeld).
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb hier een PC waar ik op game en op werk.
De games die ik af en toe speel:
- Battlefield 3
- Path of Exile
- Simcity 2013
Programma's die ik voor werkzaamheden gebruik:
- Adobe photoshop (max bestanden van 100mb)
- Netbeans (webdevelopment)
- Visual studio 2010 sp 1 (webdevelopment)
- Word, etc
Werk heeft een hogere prioriteit dan gamen voor mij. Tevens hoef ik echt niet alles op max te spelen.
De PC die ik nu heb:
AMD phenom II x955 BE
MSI 790GX-G65
Sapphire RADEON HD 4870
CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
Antec Three Hundred
Laatst heb ik er een samsung 830 256gb ssd in gezet waar ik erg tevreden over ben. Het geluidsniveau is daarmee gigantisch gedaald, van straaljager naar gemiddeld vliegtuig.
De klachten:
Over het algemeen met gamen, nieuwe spellen draaien niet zo soepel meer. Werk lukt perfect op dit ding.
Budget:
Ik heb er niet heel veel voor over. Het budget ligt aan welke onderdelen, maximaal totaal 300 euro. Maar een videokaart voor 300 euro vind ik veel te duur, omdat het niet bij mijn wensen past.
Qua videokaart zat ik aan dit te denken:
MSI HD 7790
pricewatch: MSI R7790-1GD5/OC
Eigenlijk wil ik overstappen van AMD naar Intel en wil ik een i7 3770 halen, maar dit gaat niet in mijn budget passen
Gezien mijn wensen is de vraag eigenlijk, wat heeft meer nut, een nieuwe videokaart halen of nog even wachten en een upgradekitje kopen? (i7 3770, nieuw mobo en geheugen)
Van de vrouw mag ik maximaal 50 euro per maand in mijn pc potje stoppen (ja, we hebben tig verschillende potjes
Wellicht dat jullie zeggen dat dit een optie is:
hd 7790
+
amd fx8120
pricewatch: AMD FX-8120 Black Edition
Of dat jullie mij weten te vertellen dat het moederbord de bottleneck is (geen sata III poorten bijvoorbeeld).
Alvast bedankt voor jullie hulp!
[ Voor 7% gewijzigd door Angilo op 07-04-2013 14:58 ]