Zelfbouw PC start bios niet. (Asrock 970 pro 3 )

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinboot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-10-2022
Beste tweakers. Ik heb laatst zelf een PC gebouwd met de onderdelen.

- Processor AMD FX-4100
- Voeding MS-Tech N550 550W
- Asrock 970 pro3 Moederbord
- 2x 4gb Geil Evo Corsa DDR3 1866MHz Ram geheugen
- Asus 2gb hd7770 Vid kaart

Na het hele systeem in elkaar gezet te hebben en alles goed aangesloten te hebben volgens de handleiding. Dus stroom toevoer bij de CPU (8pins) en natuurlijk de mainstroom toevoer naar het moederbord en GPU. Blijkt na het aanzetten van het systeem dat alles gewoon draait, alle fans en alle ledjes branden. maar ik hoor geen Bios piepje van het speakertje en het systeem geeft geen beeld. en het systeem wilt niet meer uitschakelen. ik heb van alles geprobeerd om het probleem te verhelpen, zoals de CMOS resetten en het systeem met zo min mogelijk op te laten starten. maar dat wou niet baten. Ik denk zelf dat er 90% kans is dat het moederbord niet in orde is. of dat het anders aan de voeding ligt. maar daarom ben ik hier voor een second opinion.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buskru1jt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:34
Dat hij geen piepjes geeft komt omdat er geen speakertje op het moederbord zelf zit, die kan je er wel zelf aan hangen!

Heb je het ook geprobeerd met maar 1 geheugen reepje in het eerste bankje?

Ook kan je nog proberen alles te demonteren en monteren, dit heeft bij mij ook een keer het probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinboot
Ik kreeg een piepertje die ik eraan kon hangen erbij in de doos. Ik heb het geprobeerd met één reepje in het eerste bankje. ik kan wellicht proberen het systeem te herbouwen. ik ben wel van plan om het moederbord waarschijnlijk retour te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buskru1jt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:34
Je zou eventueel nog een andere voeding kunnen proberen, maar aangezien er ook met aangesloten speaker geen piepjes komen lijkt mij dit moederbord kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinboot
Dus moederbord gewoon retour sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:09

Perkouw

Moderator General Chat
Heb je al de verschillende poorten geprobeerd op je videokaart om beeld te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinboot
Perkouw schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:48:
Heb je al de verschillende poorten geprobeerd op je videokaart om beeld te krijgen ?
Ja dat heb ik en dat leverde jammer genoeg niets op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06 22:57
Heb je het al met één reepje ram geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Nou, even zonder gekheid, als je speaker niet werkt dan zou ik sowieso het MB lekker RMA sturen.

Want zelfs al loopt je systeem uiteindelijk wel soepel, geen speaker is echt lullig als er opnieuw een probleem optreedt. Je kan veel afleiden uit die piepjes.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordzaza
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2024
Mocht je van iemand een voeding kunnen lenen of een metertje om de voltages van de voeding te meten dan zou je dat nog kunnen proberen, anders zou ik zeggen RMA.
Pagina: 1