Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 23:11
Ik heb een raar probleem met alle usb poorten op mijn pc.
Vooral bij externe opslag als cardreaders, exteren hdd en usb sticks.
Regelmatig moet ik deze meerder malen er in en uit halen voor dat deze goed worden herkent door de pc.
Als ik ze er in steek hoor ik wel dat geluidje dat er een apparaat is aangesloten, maar verschijnt het apparaat niet en soms krijg ik wel eens de melding dit apparaat kan sneller werken op usb 2.0 terwijl ik usb 2.0 heb.

En ik weet niet of het er mee te maken kan hebben maar mijn CD/DVD driver verpest ook alles schijfjes die ik er mee probeer te branden dit zelfde gebeurd ook met een externe CD/DVD brander. Alle schijfjes zijn naar branden onleesbaar.

De chipset drivers heb ik al opnieuw geïnstalleerd zonder succes.

De hardware van de PC is:

CPU: AMD Phenom II 945
MOBO: MSI 785GTM-E45
RAM: 4 GB corsair DDR2 800 MHZ
GPU: AMD radeon HD 6850 1 GB.
HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Het niet herkennen heb ik ook soms wel maar echter alleen met de front paneel poorten, sluit ik hem direct op het mobo aan werkt het goed. Mogelijk speelt dat hier ook? Je kan ook zoeken naar een BIOS update voor je mobo om de USB poorten mogelijk te verbeteren. Een interne DVD-RW werkt via een hele andere aansluiting dus die zou ik los trouble shooten. Hierbij komt het vaker voor dat hij wel kan lezen maar niet kan branden. In dat geval moet je kijken of er een firmware update is voor de drive & of de upper en lower filters entries verwijderen uit het register via regedit, het zelfde geld voor een externe drive.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 07-04-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07 12:45

Liveshort

Certified Crazy Person

Heeft het ooit wel goed gewerkt? Zo ja, misschien moet je eens kijken wat er veranderd is sinds de problemen optreden. Bij bepaalde intels kan het bijvoorbeeld zijn dat usb 3.0 niet meer werkt na slaapstand. Misschien is er bij jou ook iets dergelijks aan de hand en treden de problemen alleen op na een bepaalde gebeurtenis.

Als het probleem er eerst niet was en nu plotseling wel, heb je misschien een programma geinstalleerd dat dit veroorzaakt.

Wat betreft je CD/DVD drive, als ik dat zo hoor is of je drive gaar of is er iets mis met je software (waarmee je brandt), want, zoals hierboven al gezegd, interne en externe drives worden heel anders aangesloten en aangestuurd.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:18
Denk ook aan een mogelijk IRQ conflict. Tevens kan het probleem met de USB poorten ook komen doordat er tig programma's zijn die het monitoren. Denk bijvoorbeeld aan een USB memorystick. WInamp, Windows Media Player, de virusscanner, etc die gaan allemaal checks uitvoeren waardoor het trager kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-07 23:11
Sorry voor de late reactie,

Het probleem met USB is opgelost.

De oplossing was het verwijderen van alle USB drivers en de USB driver cache.

Naar de upper en lower filter driver entries heb ik ook gekeken. Ik had alleen de upper filter entrie er in staan deze heb ik verwijderd en het probleem met CD/DVD is hier door verholpen.

Iedereen bedankt voor het mee denken.