Sapphire HD 7870 XT Boost (190 eu) of HD7950 (250-300 eu)?

Pagina: 1
Acties:

• TheDutchChef
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-02 09:51
Hallo Tweakers,

Ben momenteel op zoek naar een nieuwe videokaart met goede prijs/kwaliteit verhouding en waarmee ik de komende jaren vooruit kan. Bovenstaande 2 videokaarten kregen mijn aandacht maar ik ben zeer benieuwd naar jullie mening. Mijn PC bestaat uit:

Inter core i7 860 2,8 GHz
ATI HD5870 XT
8 GB RAM
MSI GD65 P55 moederbord
128 GB SSD

Ik speel voornamelijk FPS als BF3 en wil dat graag soepeler spelen en ook met het oog op de toekomstige shooters die gaan komen.

Alvast dank voor jullie reacties.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Waarom kregen die twee kaarten jou aandacht ? Wat heb je zelf al gevonden aan reviews e.d. om te kijken of de één meer toekomst gericht is dan de ander ?

• TheDutchChef
Ze kregen mijn aandacht vanuit de Pricewatch en omdat ik zelf altijd al ATI/AMD kaarten heb gehad. Over het algemeen heb ik kunnen zien dat de HD7950 beter is, maar in een aantal benchmarks kwam ie uit op ongeveer 5 á 10 fps meer dan de 7870 XT. Nu twijfel ik eigenlijk of het qua prijs wel waard is om de 7950 te overwegen.

• TheDutchChef
De exacte videokaarten kan ik helaas niet vinden in een onderlinge benchmark. Deze video kreeg wel mijn aandacht maar ik weet niet of dit bruikbaar is als vergelijking aangezien de 7870XT nieuwer is.

YouTube: AMD HD RADEON 7870 vs 7950

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:09

MaDLiVe

.-Observer-.

De 7870XT heeft redelijk wat overclock potentieel en is ook voor een redelijk strakke prijs in de markt gezet. Denk overigens dat mits je cpu niet oc'ed is dat deze best de bottleneck zou kunnen gaan vormen als het gaat tussen deze 2 kaarten, helemaal gezien het marginale fps verschil wat ze laten zien op snellere (i5/7 >4ghz) systemen, 5-10fps. Zou zelf (en heb dat ook gedaan) voor de 7870xt gaan. Deze is aanzienlijk sneller dan de 7870 en niet veel langzamer dan een 7950 op stock. Alle huidige spellen draaien prima op 1920x1200 met redelijk wat eye candy en fsaa op de 7870xt, maar grote kans dat new gen games dat straks wellicht neit meer doen. Dan is de 7950 misschien wel een betere keuze De 7950 laat zich overigens ook erg goed oc'en.

- Dus belangrijk is: Op welke resolutie game je
- Doe je ook aan oc'en?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen