Bosch PSR 14,4 LI2 acculader

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:20
Ik heb het vermoeden dat mijn acculader niet meer werkt. Ik heb 2 accu's bij de acuuboormachine en deze doen het nog wel. De boormachine geeft echter aan dat deze opgeladen dienen te worden. Als ik nu de lader in het stopcontact doe (met accu of zonder accu) gaat het groene lampje voor een halve seconde branden en gaat en blijft daarna uit. Als ik op de achterkant van de printplaat kijk zie ik waar de contactbeugels gesoldeerd zitten wat bruinachtige smurrie. Kan dit gewoon soldeerresidu zijn of is er iets mee gebeurd. Ik heb verder ook geen meetapperatuur dus kan het niet meten. De trafo lijkt me verder nog wel goed en stinkt ook niet.
Iemand enig idee wat ik kan proberen?

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2zhqx42.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/292sfpk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:55

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Die bruine residu is gewoon van het solderen, normaal word dit gedaan machinaal maar kan zijn dat ze die connector pins met de hand hebben gedaan.

Ik denk dat er in je primaire kant een probleem zit, vermits hij aan gaat en dan terug uit. Je kan die grote gele condensator er even uit solderen en zien wat hij dan doet, doet hij het dan nog niet deze terug plaatsen anders vervangen.

Tja een goedkope multimeter kan je al heel ver helpen. Heb hier ook zo'n lader liggen (maar dan werkend) ik kan wel spanningen nameten maar zonder multimeter ben jen iets :(

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
Wat doet die grote gele condensator, is dat een soort beveiliging?. Hij zit parallel op de inkomende 220 volt lijn.
Voor de goede orde, bij jou blijft het groene lampje toch branden als ie bijlaad.

De gele condensator ertussen weg gehaald. Situatie blijft hetzelfde.

[ Voor 41% gewijzigd door Down Under op 07-04-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 21:01
Die gele condensator is puur voor onstoring en heeft geen primaire functie. Eerste verdachten bij schakelende voedingen zoals deze zijn de elco's. Je zou deze eens preventief kunnen vervangen. En ja, zonder multimeter begin je verder niet zoveel....
Dit probleem wil ook wel eens optreden als de accu's heel diep ontladen zijn, maar je geeft zelf aan dat ze het nog wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Bosch gebruikt normaal gezien goed elco's en deze voeding is niet echt een schakelend, er zit een gewone trafo tussen, maarja ook zonder schema ben je niet veel

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

De kleine elco bovenaan op de foto, is dat lak of smurrie die uit de eclo komt? Smurrie=oorzaak/gevolg defect

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
Klikken voor grote versie
Afbeeldingslocatie: http://www.heuvelrugict.nl/uploads/3.jpg

Deze maakte ik van de week open..
Zoals je ziet kan je het altijd nog erger :)
Bij deze Makita acculader moeten iig enkele weerstanden en elco vervangen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@keur0000: die c8 is een rode stip, geen smurrie
@weezer-dc: njom njom njom beetje oxidatie :p

Om event terug te komen op die X2 ontstoor condensator (die gele blok) als die defect is zal die even het goed doen en dan "kortsluiting" veroorzaken, zoek maar eens op de CO site op Senseo (of klik hier) daar zit ook zo'n X2 in maar dan Chinese variant en die wil wel eens kapot gaan en dus je Senseo in de war sturen of gewoon terug uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
keur0000 schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:49:
De kleine elco bovenaan op de foto, is dat lak of smurrie die uit de eclo komt? Smurrie=oorzaak/gevolg defect
Dat is lak op de bovenkant.

Iedereen ff bedankt voor de input, ik ga er nog ff verder mee stoeien. De uitkomst zal ik hier ff melden. Ik heb inmiddels al ff een nieuwe besteld bij ons bollekedotkom voor 35 euries. Ik ben de lader regelmatig nodig natuurlijk 8) .Mocht ik hem weer aan de praat krijgen (of iemand in de omgeving die zich hiervoor geroepen voelt) zal ik het hier ff melden. Ik weet een klein beetje van electronica maar heb er verder de apparatuur en de benodigde kennis niet voor.

Het type is voor de geinteresseerden Bosch - AL 2215 CV 60 Min Oplaadapparaat - Li-ion
Pagina: 1