Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
Afbeeldingslocatie: http://wolfgangmobile.com/wp-content/uploads/AT-AS53N.jpg

Goed. Gisteren dus bij Aldi die Wolfgang AT-AS53N PHABLET gekocht. Soort low-budget variant van de Samsung Galaxy Note.

Specificaties hier.

Na mijn initiële positieve reactie denk ik dat ik 'm toch terug breng. Zie updates!

Het 5,3 inch scherm (13,4cm) is lekker groot en fijn met mailen/surfen en ook de dual-sim optie werkt perfect (Vodafone/T-Mobile sim er in). Het toestel is zeker vlot genoeg (dual-core 1,2ghz; zit ook in veel 7 inch budget tablets) en stock Android (4.1.2) is ook redelijk up-to-date. Apps werken soepen en zonder problemen.

Maar…. Wifi valt steeds uit nadat het toestel lang uitstaat en komt niet meer terug zonder uit/aan te zetten (lekker want als wifi uit staat gaat ie via 3G verder - wat natuurlijk geld kost).

De oplossing die op de website staat: "Om het stroom verbruik te beperken zal Android bij het uitschakelen van het scherm ook de Wi-Fi uitschakelen. Wilt u dit wijzigen volgt u dan de volgende stappen: Ga naar instellingen en druk op Wi-Fi, daarna drukt u op de menu knop en kiest u geavanceerd. Er verschijnt nu een menu waar u kunt kiezen voor Tijdens de slaapstand Wi-Fi ingeschakeld houden daarna kunt u kiezen om de Wi-Fi aan of uit te schakelen bij standby" werkt dus niet: Wifi valt dan nog steeds uit (terwijl volgens het icoontje in settings deze nog steeds "aan" staat. :?

Verder was vannacht de stock Android launcher spontaan vastgelopen. Dus stond ik op met een onbestuurbaar toestel (reboot nodig). Verder heb ik licht-lekkage bovenaan het scherm (op zich niet erg, zelfs mijn iPad heeft een beetje lichtlekkage).

Ook irritant: het toestel onthoudt z'n instellingen niet/amper: dan springt b.v. het volume spontaan terug of staat de helderheid in ene weer op vol. Die automatische helderheid werkt trouwens beroerd: die blijft heen en weer vliegen van licht naar donker.

Verder is de GPS ontvangst super-matig: een fix duurt al met al makkelijk een minuut of 2-3. Van veel anderen hoor ik dat de bluetooth ook om de haverklap disconnect. Da’s niet fijn als je in de auto zit.

Kortom: echt Chinees budget-toestel! Jammer want in potentie was dit een mooie budget-phablet...

Benieuwd of er anderen zijn met betere/andere ervaringen.

(Ik heb overigens verder nog niet veel gegoogled, maar zou wel willen weten hoe je dit toestel root?)

UPDATE (1): Na het draaien van de beloofde update zijn vrijwel alle bovenstaande problemen opgelost.

Update handleiding hier
Update zelf hier (zip).

UPDATE (2): de volgende bugs ervaar ik nog steeds met dit toestel:
  • De automatische brightness van het scherm vliegt vaak nog alle kanten uit. Grotendeels gefixed met dit tooltje.
  • Skype werkt niet: je bent onverstaanbaar want kennelijk gaat het geluid niet via het juiste kanaal: geen fix.
  • Volume gaat na afsluiten van sommige apps spontaan op maximaal
Voor de rest eigenlijk best goed toestel en met een andere launcher (Apex Launcher) eigenlijk nog beter naar je eigen hand te zetten!

Qua prijs natuurlijk minder want je kunt voor minder al wat interessanters vinden op sites zoals op dx.com.

Voordeel van Wolfgang is wel: Nederlands garantie en service!

Het toestel is (als enige Aldi telefoon!) ook rechtstreeks te koop bij Wolfgang (onderaan de pagina)...

Tenslotte:
  • Helaas nog geen root optie bekend, maar als je bereid bent het toestel naar Wolfgang op te sturen, dan rooten zij hem voor je - zo is mij per email beloofd (moet ik nog doen)...
  • Geen idee of er een update komt naar 4.2.2 of 4.2.3
UPDATE 3: Wat plaatjes van Antutu

Plaatjes hier.

[ Voor 27% gewijzigd door hgoor op 26-09-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458073

Ik heb het toestel ook gekocht
Dat met die gps fix ervaar ik ook. maar het wordt beter lijkt het.
Vanochtend een boswandeling gemaakt en geen problemen meer met de gps.
Hetzelfde had ik ook met de Medion Lifetab tablet van de Aldi, die doet het nu ook prima.
Zal er wel mee te maken hebben dat de gps in China getest is en nu aan de andere kant van de wereld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zo te zien hetzelfde als HIKe PANDORA QI

Maar ik zou voor twee tientjes meer liever de echte Note kopen met fijne Wacom digitizer.
Jeroen10 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:03:
Voor diegene die een nieuwe telefoon willen aanschaffen.

De Samsung NOTE (1e versie) 299 euro bij de belcompany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
Anoniem: 458073 schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:45:
Ik heb het toestel ook gekocht
Dat met die gps fix ervaar ik ook. maar het wordt beter lijkt het.
Vanochtend een boswandeling gemaakt en geen problemen meer met de gps.
Hetzelfde had ik ook met de Medion Lifetab tablet van de Aldi, die doet het nu ook prima.
Zal er wel mee te maken hebben dat de gps in China getest is en nu aan de andere kant van de wereld is.
Er is een tooltje dat AGPS data download zodat je sneller een fix krijgt. Dat helpt wel iets...

Probleem met de WiFi lijkt nu minder: afwachten maar. Wel weer een tweede totale systeemcrash gehad. Rebooten maar.

Moet zeggen: ik heb een iPhone 4S en iPad 2 (beiden jailbreak) en die zijn nog nooit vastgelopen. Gewoon bulletproof. Zoals het hoort...

[ Voor 6% gewijzigd door hgoor op 07-04-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hgoor schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:39:
Er is een tooltje dat AGPS data download zodat je sneller een fix krijgt. Dat helpt wel iets...
Voor dat doel heb ik gpsfix en gpsradar geïnstalleerd, ook op de Lifetab.

Gecrashed is de mijne nog niet.
Zou zomaar aan een dwarsliggende app kunnen liggen...
Trouwens geen enkel merk, ook niet de dure, is gevrijwaard van problemen, kijk maar naar de Asus Transformer tablets, of de HTC Desire toen die net uit was.
De Tweaker fora staan er vol mee.
Jouw probleem met de wifi heb ik ook 2 keer gehad, daarnaa geen last meer.

Wat betreft rooten zou dit wel wat kunnen zijn;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460
of;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682
O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 458073 op 07-04-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat betreft bluetooth; Na enkele mislukte pogingen kon ik wel connecten met de bluetooth van mijn auto.
Aanvankelijk zag de auto mijn Wolfgang niet.
Verder nog niet uitgebreid getest.

GPS; met Google Maps en Locus (net zoiets als Maps) deed de gps het wel, maar verschillende 'weer' apps kregen geen posities van 'My Location'.
Noch van de gps, noch van de netwerken.
Maar nadat ik de accu eruit gehaald had om een 2e sim te plaatsen dee 'ie het wel weer.

In totaal heb ik nu 4 keer gehad dat de wifi verbinding uit was tijdens standby.
De wifi uit- en inschakelen hielp hier.

Verder geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:22
Zelfde telefoon voor mijn vader gekocht. Mijn vader is er zeer tevreden mee :) Het enige minpuntje dat wij hebben ondervonden is dat de telefoon moeite heeft om te verbinden met de Access-Point. Wanneer we willen connecten komt er te staan "bezig met IP-adres op te halen" wat vaak resulteert in --> Slechte verbinding vermeden :S (overige apparaten hebben geen enkel probleem om te verbinden, de AP staat op mixed mode dus dat zou ook geen probleem moeten zijn)

Nog geen crashes o.i.d. gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door Junia op 09-04-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Junia schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:35:
Wanneer we willen connecten komt er te staan "bezig met IP-adres op te halen" wat vaak resulteert in --> Slechte verbinding vermeden :S (overige apparaten hebben geen enkel probleem om te verbinden, de AP staat op mixed mode dus dat zou ook geen probleem moeten zijn)
Mischien de AP een uit en aanzetten, of een ander kanaal laten kiezen?
Ik heb dat ook regelmatig als ik onderweg ben met mijn HTC Desire en mijn Tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
Inmiddels zijn na één week wel zo'n beetje alle bugs boven water. Sommige zijn overigens dus door Wolfgang erkent (via Facebook) en er is gemeld dat ze bezig zijn met fixes.

Met name dan voor de wifi bug die er voor zorgt dat je wifi in de slaapstand gaat (ook als je instelt dat dit niet moet gebeuren). Want dat kost je natuurlijk enorm veel geld als je telefoon zonder dat dit nodig is door gaat op 3G!

Verder heb ik gemerkt dat het erg afhangt van welke applicatie ge gebruikt hoe snel je een GPS fix krijgt: met TomTom (Benelux) heb ik binnen 1,5 minuut een fix, met andere apps (ook Google Maps) kan dat vreemd genoeg minutenlang duren.

Uiteindelijk is de toezegging dat ze wifi bug gefixed gaat worden een reden voor mij om het toestel voorlopig te houden. Het dual-sim verhaal is namelijk erg fijn... En het toestel draait voldoende soepel voor mijn smaak.

[ Voor 36% gewijzigd door hgoor op 12-04-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na 2 weken nog steeds geen serieuze issues...
Hooguit is de flipcover van matige kwaliteit.
Met een acculading doe ik 1,5 tot 2 dagen.
In Oostenrijk bij de Hofer (=Aldi) voor 10 € een prepay simkaartje gekocht met 1 gig data dat ik een jaar kan gebruiken.
Het simmetje in de 2e houder, een beetje pielen met de settings en ik heb internet.
In Duitsland zelfde verhaal, alleen prepaid simmetje bij de Lidl gehaald, voor 6€ per maand 500 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 10:49
Anoniem: 458073 schreef op zondag 21 april 2013 @ 20:26:
Na 2 weken nog steeds geen serieuze issues...
Hooguit is de flipcover van matige kwaliteit.
Met een acculading doe ik 1,5 tot 2 dagen.
In Oostenrijk bij de Hofer (=Aldi) voor 10 € een prepay simkaartje gekocht met 1 gig data dat ik een jaar kan gebruiken.
Het simmetje in de 2e houder, een beetje pielen met de settings en ik heb internet.
In Duitsland zelfde verhaal, alleen prepaid simmetje bij de Lidl gehaald, voor 6€ per maand 500 mb.
Heb je nu een goed gevoel over de aankoop, jackpot gevoel of het gaat wel gevoel? (op zoek naar iets nieuws)

Die prepaid internet sims zijn in NL te gebruiken ? Zo ja stabiel en snel genoeg?

[ Voor 5% gewijzigd door Sunrise op 22-04-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:26
FunkySmell schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:31:
[...]

Heb je nu een goed gevoel over de aankoop, jackpot gevoel of het gaat wel gevoel? (op zoek naar iets nieuws)

Die prepaid internet sims zijn in NL te gebruiken ? Zo ja stabiel en snel genoeg?
In nederland kun je daarvoor bij de aldi en albert heijn terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FunkySmell schreef op maandag 22 april 2013 @ 22:31:

Ja, als de die Duitse/Oostenrijkse simmetjes hier gebruikt loop je leeg op de roamingkosten.
Maar ik neem aan dat ze het hier wel doen.
Verder kan ik nog niks verkeerds over het toestel zeggen, behalve dat ik moet wennen aan het formaat.
En dan niet het gebruiken, maar het opbergen in mijn zak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 10:49
Anoniem: 458073 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:48:
[...]

Ja, als de die Duitse/Oostenrijkse simmetjes hier gebruikt loop je leeg op de roamingkosten.
Maar ik neem aan dat ze het hier wel doen.
Verder kan ik nog niks verkeerds over het toestel zeggen, behalve dat ik moet wennen aan het formaat.
En dan niet het gebruiken, maar het opbergen in mijn zak...
Ja en dan is het nu nog 'jassen weer', straks in de zomer wordt het nog lastiger. Bedankt voor de info in ieder geval. Voor mensen die nog zo'n telefoon zoeken, volgens mij heeft de aldi in het centrum van Nijmegen ze nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcamino
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 22:35
Ook ik heb deze tel aangeschaft maar ben op zoek naar een hoesje.
De flipcase is nou niet echt een topper..... Iemand een idee?
Verder werkt alles best ok behalve de gps....duurt lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 13:50
Heb de mijne vorige week zaterdag gekocht. Mij gaat het metname om de Dual Sim functie en het 5.3" scherm. Ben er op zich erg tevreden mee, metname ook hoe de software met de Dual Sim omgaat. Ook ik sluit me aan bij het al meerdere malen genoemde GPS probleem, dit duurt wel lang inderdaad. Hoop dat dit in de toekomst verholpen word.

Vind het verder een prima toestel, vooral voor de doeleinden waar ik deze voor gebruik.

Edit: Vergeet nog even te melden dat ik het nog niet voormekaar heb gekregen het toestel te rooten. Op zich hoeft dit van mij ook niet maar vind het wel leuk om uit te proberen. Maar goed nog niet gelukt dus.

[ Voor 19% gewijzigd door rick. op 06-05-2013 09:16 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is een keer uit mijn binnenzak gevallen en zitten er nu krassen op het glas, of moet ik zeggen plexiglas?
Wel lijken de krassen wat te vervagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.
Vanavond root maar is uitproberen.

EDIT: Helaas geen succes, het zwal wachten zijn op een specifieke root methode.

[ Voor 54% gewijzigd door rick. op 07-05-2013 08:37 . Reden: Root - Failed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick.
Heb het toestel vorige week toch teruggebracht. Op zich zeker geen slecht toestel maar was er toch niet geheel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 00:40
Aldi Ede heeft er nog een in de vitrine staan. Verpakking lijkt al open te zijn geweest. Misschien het exemplaar van @rick. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 534122

Ben eigenlijk tevreden met mijn toestel.
Een hele goede review, ik kan het meeste herkennen.

Ik heb alleen een punty met de extra bij aldi gekochte sd kaart van 32 g.

Ben aan mijn derde bezig en ook deze is al een keer onleesbaar geweest. Na formateren was alles weer ok.

Echter vertouwen is er niet.

Heeft iemand soortgelijke ervaring.

Ook GPS fix duurt best wel lang soms.

Tot nog toe ben ik redelijk tevreden over het toestel.
Heb een vlek in mijn scherm gehad en heb het toestel opgestuurd en met een nieuw scherm teruggekregen.
Alleen jammer dat ik toen nog niet wist dat ik hem gelijk kon laten rooten.
Wel gelijk een nieuwe flip cover gekregen maar deze is ook al uit elkaar aan het vallen.
De update heb ik nog niet toegepast want de wifi doet het prima.
Misschien nog vanwege de matige locatiebepaling.
Is de locatiebepaling verbeterd met de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674352

de wolfgang at-as53n met android 4.1.2

een tof ding gekocht in 2013 bij de aldi het is nu 2015, en hij is gevallen dus er zitten breuken in het beeldscherm maar hij doet het nog steeds
probleempjes
1.wifi connect niet altijd
2. hij zegt de hele tijd na het plaatsen van een nieuwe simkaart dat hij aan het roamen is en of ik niet liever de lokale sim wil gebruiken. maar die roaming sim is van ziggo en die zit toch gewoon in nederland dus ik weet niet wat ik met die melding moet. ik kan de melding uitzetten, maar het zou fijn zijn als ik roaming kon uitzetten, dat snapte ze bij ziggo ook niet, het toestel is daar wel bekent maar ze hebben er geen handleiding voor ik moest die van samsung gebruiken
3.gps doet het niet echt, of ik snap er niks van
4.jammer dat ik een koptelefoon plug moet gebruiken om radio te luisteren, dat kan volgens mij ook zonder ?
5.de 32 gb simkaart moet soms opnieuw geformateerd worden als ik er bestanden op heb gezet zonder goed software matig aftesluiten, usb sticks hebben daar geen last en soms schiet de kabel per ongeluk los als ik er tegen aanstoot
6.de sluitertijd van de fotocamera is volgens mij niet snel genoeg na het nemen van een foto, soms bewegen fotos
7.maar dit is echt gezeik van me, ik wou dat er een xmor chip in zat zodat ik in het donker ook foto's en video's kan nemen
8.als ik bel of gebeld word en het beeldscherm gaat uit dan krijg ik het niet meer aan tijdens het bellen
9.ook al kan het hardware matig wel. de software om er warcraft 3 en command and conquer 2 op te spelen is er nog niet, (dat zijn windows strategie spelletjes met de muis)

voor de rest een prima toestel
de voordelen
1.ik kan er sommige dos spellen op spelen met en die met de muis besturen
2.ik kan er films op kijken
3.ik kan ermee op internet en webpagina's gemakkelijk inzoomen en het scherm is ook best groot
4.de microfoon neemt goed op, ook met een softwarematige 4 sporen applicatie
5.dual sim is echt vet makkelijk 1 voor pre paid en en voor abbonement
6.om er via usb of hi-connect of via sim kaart er bestanden op te zetten is echt vet gemakkelijk
7.het is gewoon een leuk dingkie met de zelfde hardware specifiekaties als een goedkope laptop en dat vind ik leuk

misschien is het zelfs mogelijk om met de juiste software en een usb kabel een internet verbinding op mijn laptop te krijgen via de usb kabel waarbij mijn telefoon contact heeft met internet en dat doorstuurt naar mijn laptop...

iedereen veel plezier van zijn telefoontje, de groeten van burning wolf also known as smoking cow :P :9

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 674352 op 21-05-2015 02:23 . Reden: een beetje nauwkeurigheid toegevoegt ]

Pagina: 1