[joomla] site wordt traag geladen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ha tweakers,
ik ben bezit met het in elkaar zetten van een website die vanuit een 1.x joomla is gemigreerd, maar loop er tegenaan dat de site nogal een delay heeft bij het eerste bezoek. Dit was op de oude site ook al zo, een update naar joomla 2.x heeft dus niet geholpen.

Het laden duurt zo'n 3-5 seconden. Zodra de eerste pagina geladen is, zijn er verder geen snelheidsproblemen meer. Iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Ik zit zelf pas kort op joomla, t is toch wel even anders dan wordpress ;)

Het gaat om deze site: http://www.rotaractleiden.nl/

Bvd

[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-04-2013 19:58 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:02

Saven

Administrator

Volgens mij is het probleem dat php de eerste keer nog niet alles in zijn geheugen heeft geladen. Loop zelf ook enigszins tegen dit probleem aan met een eigen (kleine) applicatie. De eerste keer heeft het een parsetime van 2 seconden oid. Volgende bezoeken 0.01 seconde parsetime.

Waarschijnlijk is de server ook overbeladen waardoor de serverload tussen de 5 en de 10 schommelt. En daardoor duurt het langer voordat php de eerste keer alles kan laden.

Mijn advies: ga eens kijken wat de serverload is. Zijn genoeg php scriptjes voor op internet te vinden. Als die te hoog is, is het sowieso verstandig om een hoster te zoeken die zijn server niet 'overboekt' ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Saven op 07-04-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Thx. Het vreemde is dat de site van hoster is veranderd bij de overgang van joomla 1.x naar 2.x. En ook bij de eerste hoster speelde dit probleem...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:31

DeZzL

Rocket surgeon

Wellicht dat je via Google Pagespeed nog wat bottlenecks kunt ontdekken:
https://developers.google...leiden.nl_2F&mobile=false

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:21

TheNephilim

Wtfuzzle

Heb je wellicht een flink aantal plugins geïnstalleerd? Joomla is al geen snelheidsmonster en dan helpen plugins zeker niet met het verkorten van de laadtijden. Wordpress heeft van dat laatste overigens ook last, tenminste, op shared hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:02

Saven

Administrator

post anders eens wat de serverload is, daar ben ik wel benieuwd naar :)

PHP:
1
print_r( sys_getloadavg() );

kun je in een php bestandje zetten en uploaden.

[ Voor 16% gewijzigd door Saven op 08-04-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373674

Hallo,

Inderdaad vrij lange laadtijd.. heb hem even in Gmetrix geladen, maar kreeg een error.
http://gtmetrix.com/

In google page speed test is hoogste prioriteit server response time en brower cashing.
https://developers.google....nl_2F&mobile=falseServer response time kan je denk ik als je hosting hebt weinig aan doen. Browser cashing kan je verbeteren door je .htaccess aan te passen.

Nu heb ik vorige week deze hele actie op mijn pagina uitgevoerd en ging van een 67 score naar een 96

Ik raad je daarom even aan naar deze link te kijken
http://forum.joomla.org/viewtopic.php?p=2165335

Zelf deed dit bij mij wonderen (staat ergens onderaan in het forum)

<IfModule mod_headers.c>
Header unset ETag
Header unset Last-Modified
</IfModule>
FileETag None
<FilesMatch "\.(ico|gz|JPG|jpg|jpeg|png|gif|js|css|swf)$">
Header unset Cache-control
Header set Expires "access plus 1 month"
</FilesMatch>

Als jij een mogelijkheid weet hoe je server response time weet te verkorten dan hoor ik dat graag.. suc6

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 373674 op 15-04-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Enige wat je daarmee doet is aangeven dat alle ico, gz, JPG, jpg, jpeg, png, gif, js, css en swf een maand in de cache moeten blijven en daarna dus weer opnieuw moeten validaten. Daar heeft een eerste bezoek geen baat bij, alles moet dan immers wederom opgehaald worden.

Ik denk dat met het tunen van de webserver (als de TS daartoe in staat is) ook veel kan schelen. Zo helpt het installeren van een OpCode-cacher al een hele boel. Zie daarvoor bijvoorbeeld Wikipedia: List of PHP accelerators

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373674

Hallo.. ik kreeg vandaag dit filmpje in de mail en dit is echt de oplossing voor dit hele forum toppic.

Ben zelf van 3,4 sec naar 1,26 sec gegaan en dat is zonder alle tips/tricks op server gebied.. daar heb ik namelijk geen invloed op. Dit wordt echter ook allemaal behandeld dus voor joomla gebruikers die wel server aanpassingen kunnen maken is het helemaal feetst.

suc6 allemaal met het versnellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:21

TheNephilim

Wtfuzzle

Zoiets als Varnish bedoel je? Niet een oplossing voor iedereen, je moet die dan wel kunnen installeren op je host. Er zijn voor (bijv.) Wordpress ook caching plugins, die doen een klein beetje hetzelfde.
Pagina: 1