[CiP] Electroil
Ik ben een aantal jaar geleden een Project tegengekomen op internet(volgens mij zelfs via tweakers) waarin iemand een PC ondergedompeld had in (frituur)olie. Toen had ik al het idee om dit ook ooit een keer zelf te gaan doen. Gewoon omdat het mee leuk leek.
Afgelopen maanden ben ik me hier meer in gaan verdiepen en op zoek gegaan naar vergelijkbare projecten. Hierdoor heb ik veel ideeen en kennis op gedaan. Toen de knoop doorgehakt en alvast wat spulletjes bij elkaar gezocht en gekocht. Ook heb ik vast een naam bedacht: Electroil. Een samenvoeging van Electro en Oil.
De meeste van jullie zullen wel denken. Alweer een pc in de olie…
Het klopt dat het idee al wat ouder is en al vaak is gedaan. Maar er zijn een aantal dingen die ik toch anders wil gaan doen tegenover ‘normale’ PC-in-olie-projecten om het wat meer bijzonder te maken.
- De harde schijf onderdompelen, uiteraard ga ik hier een SSD voor gebruiken.
- De voeding onderdompelen
- Het moet ook echt op een aquarium gaan lijken (steentjes, plantjes, visjes)
- Zo clean mogelijk, dus proberen alle kabels netjes weg te werken en kabelslang te gebruiken
- Overbodige kabels van de voeding afhalen en de rest inkorten
- De SSD en voeding uit de behuizing halen zodat het een 'electro/pcb-look' krijgt
- Zo compact mogelijk, dus niet alle losse compenenten in een bak gooien en deze vullen met olie
- Zelf een frame maken waar het moederbord, de voeding en de SSD op komen.
- Schakelaars, ledjes en aansluitingen in de aquariumbehuizing bouwen
- Eventueel nog een DVD speler in de aquariumbehuizing bouwen
Over de olie die ik ga gebruiken ben ik nog niet helemaal uit. Het liefst moet het een heldere vloeistof zijn die niet stinkt. ik zat zelf te denken aan lampenolie, babyolie of houtolie(ikea)
Hieronder vast wat foto's van de dingen die ik al heb.
Het Aquarium, een SuperFish Aqua 20. 20 Liter, met verlichting:
Ik weet alleen nog niet of de verlichting blijft zitten.
Het moederbord+cpu, de voeding en het geheugen:
pricewatch: Asus M3N78-VM
pricewatch: AMD Athlon 64 X2 4200+ Boxed
2x1GB DDR2-800
FSP 300W voeding
Materiaal waarmee het frame gemaakt wordt en verder wat losse spulletjes.

En wat decoratie wat er in komt.

Eventueel komt er nog een videokaartje in. Maar de bedoeling is om eerst dit aan de praat te krijgen.
Dit is trouwens mijn eerste casemod. Ik heb wel 1 keer eerder zelf een PC in elkaar gezet voor mezelf en heb hier alle kabels zoveel mogelijk weggewerkt. Ik ben hier erg lang mee bezig geweest en heb hier en daar wat dingetjes aangepast dus in die zin kun je dat ook zien als een casemod. Ik zal hier binnenkort ook een foto van maken.
Ik ben een aantal jaar geleden een Project tegengekomen op internet(volgens mij zelfs via tweakers) waarin iemand een PC ondergedompeld had in (frituur)olie. Toen had ik al het idee om dit ook ooit een keer zelf te gaan doen. Gewoon omdat het mee leuk leek.
Afgelopen maanden ben ik me hier meer in gaan verdiepen en op zoek gegaan naar vergelijkbare projecten. Hierdoor heb ik veel ideeen en kennis op gedaan. Toen de knoop doorgehakt en alvast wat spulletjes bij elkaar gezocht en gekocht. Ook heb ik vast een naam bedacht: Electroil. Een samenvoeging van Electro en Oil.
De meeste van jullie zullen wel denken. Alweer een pc in de olie…
Het klopt dat het idee al wat ouder is en al vaak is gedaan. Maar er zijn een aantal dingen die ik toch anders wil gaan doen tegenover ‘normale’ PC-in-olie-projecten om het wat meer bijzonder te maken.
- De harde schijf onderdompelen, uiteraard ga ik hier een SSD voor gebruiken.
- De voeding onderdompelen
- Het moet ook echt op een aquarium gaan lijken (steentjes, plantjes, visjes)
- Zo clean mogelijk, dus proberen alle kabels netjes weg te werken en kabelslang te gebruiken
- Overbodige kabels van de voeding afhalen en de rest inkorten
- De SSD en voeding uit de behuizing halen zodat het een 'electro/pcb-look' krijgt
- Zo compact mogelijk, dus niet alle losse compenenten in een bak gooien en deze vullen met olie
- Zelf een frame maken waar het moederbord, de voeding en de SSD op komen.
- Schakelaars, ledjes en aansluitingen in de aquariumbehuizing bouwen
- Eventueel nog een DVD speler in de aquariumbehuizing bouwen
Over de olie die ik ga gebruiken ben ik nog niet helemaal uit. Het liefst moet het een heldere vloeistof zijn die niet stinkt. ik zat zelf te denken aan lampenolie, babyolie of houtolie(ikea)
Hieronder vast wat foto's van de dingen die ik al heb.
Het Aquarium, een SuperFish Aqua 20. 20 Liter, met verlichting:

Het moederbord+cpu, de voeding en het geheugen:

pricewatch: AMD Athlon 64 X2 4200+ Boxed
2x1GB DDR2-800
FSP 300W voeding
Materiaal waarmee het frame gemaakt wordt en verder wat losse spulletjes.

En wat decoratie wat er in komt.

Eventueel komt er nog een videokaartje in. Maar de bedoeling is om eerst dit aan de praat te krijgen.
Dit is trouwens mijn eerste casemod. Ik heb wel 1 keer eerder zelf een PC in elkaar gezet voor mezelf en heb hier alle kabels zoveel mogelijk weggewerkt. Ik ben hier erg lang mee bezig geweest en heb hier en daar wat dingetjes aangepast dus in die zin kun je dat ook zien als een casemod. Ik zal hier binnenkort ook een foto van maken.