Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Router Linksys icm Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn woningbouwvereniging is overgestapt op Ziggo: Nu is dit op zich geen probleem maar ik gebruikte altijd een router (met vast IP-adres) en die krijgt geen verbinding meer.
Via een enkele pc krijg ik wel verbinding - het gaat hierbij om "automatisch IP-adres toewijzen",
helaas werkt die optie niet bij de router...

De router vraagt trouwens wel om een hostname en domain name... maar ik weet niet wat ik hier in moet vullen en heb hier ook geen instructies voor ontvangen.
De router doet helemaal niets als ik 'm op "Automatic IP" zet, dus zal er een bepaalde instelling ontbreken, denk ik.
En verstand van netwerken heb ik dus niet, want dit lijkt me vrij simpel voor iemand met ervaring. :+

Iemand enig idee hoe ik de router met internet verbind?
Het gaat om een Linksys BEFSR41.

Ik vermoed trouwens dat het te maken heeft met de DNS en DNS Suffix (.lan), maar hoe en wat precies is mij een raadsel. :F

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2013 22:24 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoezo snapt die router geen DHCP? Dat zouden die Linksys dingen allemaal moeten doen :?
Gewoon een kwestie van DHCP voor de WAN kant aanzetten in de router lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
DHCP voor de WAN kant? Ik meende dat dat al aan stond...
Ok ik ga nog wel even prutsen... :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me verstandig want dat is natuurlijk het allereerste dat je checkt ;)
Ik mag trouwens hopen dat die router van de stroom af is geweest toen het Ziggo modem op de WAN aangesloten werd?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen, ik was toen niet thuis.
Maar het is dus iets met het MAC-adres wat niet geregistreerd is?
De PC kan wel online, maar de router niet, vanwege de MAC check? (tsja ik weet er ook niet veel van)
Volgens mij kan ik daar iets aan doen, of niet? :P

Ik ga er morgen verder naar kijken. Thanks.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2013 01:57 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:21:
Beste mensen,

Mijn woningbouwvereniging is overgestapt op Ziggo:
:? Sinds wanneer kiest een woningbouwvereniging de ISP?

Maar het probleem zal waarschijnlijk door een MAC-lock komen. Modem een schop onder de kont geven (stroom er paar min. af) zou voldoende moeten zijn. Ziggo modems hebben de vervelende gewoonte het MAC-adres van het aangesloten apparaat te onthouden en als je dat apparaat dan vervangt, dan krijgt de vervanger geen IP-adres. Router hoeft overigens voor Ziggo niet ingesteld te worden, alleen zorgen dat IP-adres op de WAN-poort op automatisch toewijzen (DHCP) staat.

En misschien handig om het typenr van de modem te geven. Ziggo levert zowel gewone (domme) modems, maar ook modems met ingebakken router. Indien het 2e, dan moet je Ziggo de modem in bridgemodus laten zetten.

Nu ik er zo over nadenk: Als de modem een ingebakken router heeft, dan probeert ie jouw router een intern IP-adres op de WAN-poort te geven, het zou kunnen dat jouw router dat niet accepteert.

[ Voor 74% gewijzigd door Raven op 07-04-2013 13:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
De modem van Ziggo heeft een ingebakken router ja, want ik zie de computernamen van de buren (in de flat)...
De modem staat dus ook niet bij mij in huis, wij hebben hier een gezamenlijk netwerk omdat dit een soort van studentenflat is. ;)
Dus dat betekent dat mijn router niet zal werken?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 09:03 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, okee.

Jouw router gaat dan niet werken, tenzij je die zover kan krijgen een intern IP-adres op de WAN-poort te accepteren. Maar dan zit je met 2 routers, iets dat je niet wil ivm ingewikkelde poortforwarding. Wat wel een optie is, is de DHCP server van jouw router uitzetten en dan alleen de switch poorten van de router gebruiken, zodat de Ziggo router de IP-adressen uitdeelt en je niet op 2 plekken poorten hoeft open te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 09-04-2013 09:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:31:
Hmm, okee.

Jouw router gaat dan niet werken, tenzij je die zover kan krijgen een intern IP-adres op de WAN-poort te accepteren. Maar dan zit je met 2 routers, iets dat je niet wil ivm ingewikkelde poortforwarding. Wat wel een optie is, is de DHCP server van jouw router uitzetten en dan alleen de switch poorten van de router gebruiken, zodat de Ziggo router de IP-adressen uitdeelt en je niet op 2 plekken poorten hoeft open te zetten.
Ah, ok! Bedankt voor de tip. 8)
Pagina: 1