• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 22:23

afterburn

No more...

Topicstarter
Ik zoek een sliding camera strap, en die zijn er genoeg (BlackRapid, Cotton, etc). Echter, de meeste van deze dingen zitten vast aan de statief mount. Afgezien van het feit dat ik deze vrij wil houden, heb ik er ook niet echt veel vertrouwen in om een strap aan de statief mount van de batterijgrip vast te maken, en de grip weer aan de camera. Dat zijn belastingen waar de boel naar mijn mening niet voor gemaakt zijn.

Ik zoek dus een strap die vast zit aan de normale daarvoor bedoelde ogen. Bij voorkeur aan beide kanten ivm stabiliteit. Die lijken echter zeer zeldzaam, of ik zoek verkeerd. :) Ik heb wel de Bossstrap gevonden, maar dat is feitelijk een stuk autogordel met sleep oog. Niet echt mooi, en voor minder kan ik dat zelf ook nog wel maken.

Anderen heb ik nog niet gevonden.

Iemand suggesties voor een sliding strap?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-01 16:23

Pat-Juh

Patrick

afterburn schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:24:

Iemand suggesties voor een sliding strap?
Is zo de eerste die bij mij opkomt: DSPTCH, deze is her en der ook in NL te koop.

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Kijk es op www.peakdesignltd.com, voor de leash.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-01 00:17
Ik gebruik op mijn A700 met grip een Sony Sunsniper strap (link). Van de zomer een aantal dagen mee op een festival rondgelopen, ik heb ermee op de fiets gezeten, alles. Nu scheelt het dat je op een festival geen statief gebruikt en er onder mijn telelens een gondel met ook een snelkoppelingsplaat voor een monopod zit.

Wat ik hier nog als aanvulling op de genoemde links kan geven is deze: http://www.anitapicturesit.nl/camera-straps/
Handgemaakt en gepersonaliseerd.

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Dat is dus het probleem. Ik wil de camera niet (alleen) aan de statief mount van de battery grip hangen.

Computer specs

• Sjekster
Een echte sliding strap moet haast wel aan je statiefmount vast, anders is sliden heel moeilijk. De opties die ik en patjuh aangaven werken anders, daar schuift de strap over je schouder, waar bij de anderen de camera over de strap schuift.

Als de strap van een comfortabel materiaal gemaakt is, is het naar mijn mening geen probleem dat het over je schouder schuift.

Btw, er een camerastrap die deels aan de statiefmount hangt is wel comfortabeler. Camera hangt dan veel fijner, met lens naar beneden.

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:02
Mijn ervaringen (met Nikon's) is dat deze prima aan de batterijgrip kan hangen.
Mocht je dit niet willen, dan zou je de strap wellicht aan de gebruikelijke oogjes v/d standaard schouderriem kunnen hangen? Bijvoorbeeld door een standaard sleutelring aan de body te monteren met daarop de strap?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:23

sapphire

Die-hard pruts0r

afterburn schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:24:

Ik zoek dus een strap die vast zit aan de normale daarvoor bedoelde ogen. Bij voorkeur aan beide kanten ivm stabiliteit. Die lijken echter zeer zeldzaam, of ik zoek verkeerd. :)
een band aan beide ogen heet een nekband ;)

Overigens waarom denk je dat de statiefaansluiting dat neit kan houden? Die oogjes zijn niet enorm veel sterker, die zitten ook gewoon vastgeschroefd.

Gabriël AM5

• Universal Creations
  • Laatst online: 23:26
sapphire schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:18:
Overigens waarom denk je dat de statiefaansluiting dat neit kan houden? Die oogjes zijn niet enorm veel sterker, die zitten ook gewoon vastgeschroefd.
Het gaat om de situatie met batterijgrip. En eerlijk gezegd vind ik die constructie ook maar heel zwak, vooral vanwege de grotere torsie omdat het zwaartepunt dan een stuk verder van het bevestigingspunt zit (zeker met een wat zwaardere lens aan de body).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• MacZappa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:55
Voor mij is de Optech Pro-loop strap de beste, zit vast aan de plaats die door de camerabouwer voorzien werd om een strap te bevestigen.
http://optechusa.com/Videos/ProLoopSysConn.html

Verwijderd

Ik heb een Blackrapid en ik bevestig die gewoon aan het linkeroog van mijn camera. Dus niet aan de batterijgrip. geeft me een veel veiliger gevoel, en ik gebruik niet meteen de lichtste lenzen.

• Hillie
  • Laatst online: 22:30

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Of een sling van Gordy, en dan een van de laatste 2 connectors erbij: http://www.gordyscamerastraps.com/neck-sling/index.htm

Hij heeft ook een reguliere strap waar de camera verticaal hangt: http://www.gordyscamerastraps.com/neck-vert/index.htm, die gaat met 1 eind door een oogje, andere vast in de tripod mount.

Wat je sowieso kunt doen is een tubetje Loctite kopen, en dan de blauwe. Klein drupje op schroefdraad van je tripodschroef en dan erin draaien. Zorgt ervoor dat 'ie vast blijft en niet zomaar los komt, maar met voldoende kracht draai je hem zo weer los.

[ Voor 64% gewijzigd door Hillie op 09-04-2013 05:21 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Zo'n touwtje aan je camera lijkt me nu niet de meest ideale manier om als strap te gebruiken met een zware camera als een D800 met grip. :)

Misschien moet ik het gewoon proberen met de statief mount, of een neck strap blijven gebruiken.

Computer specs

Verwijderd

afterburn schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:17:
Zo'n touwtje aan je camera lijkt me nu niet de meest ideale manier om als strap te gebruiken met een zware camera als een D800 met grip. :)

Misschien moet ik het gewoon proberen met de statief mount, of een neck strap blijven gebruiken.
Zoals ik eerder al zei. Koop eender welke sliding strap maar bevestig hem met de karabijn aan 1 van de ogen van de camera.. Zo doe ik het al 2 jaar.. Met een D700 en eender welke 2.8 lens...

• MacZappa
afterburn schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:17:

Ach een 70-200 2.8 IS II en een 5D MKII hangen er probleemloos aan, en dat is toch wel wat gewicht en evenveel waarde :9~ . Ooit een felle discussie gehad over de plastic clips van optech, de eerste moet nog breken O-) . Perceptie ach....

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Ik geef toe, heel veel dingen hebben te maken met perceptie. Maar het maakt niet uit of het realistisch is of niet, als je er niet prettig bij voelt om een paar duizend euro aan apparatuur aan een bepaalde strap toe te vertrouwen, ga je het ook niet gebruiken.

Computer specs

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:48

mrc4nl

Procrastinatie expert

MacZappa schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:27:
Voor mij is de Optech Pro-loop strap de beste, zit vast aan de plaats die door de camerabouwer voorzien werd om een strap te bevestigen.
http://optechusa.com/Videos/ProLoopSysConn.html
ik heb dan zelf de goedkope versie maar hij bevalt uitstekend, nu erg goedkoop op amazon te verkrijgen
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/418ZuZGRhQL._SL500_AA300_.jpg
-> http://www.amazon.co.uk/dp/B003T0EYVE

nu lijkt het op de foto aan èèn kant vast te zitten, maar je krijgt 2 lussen mee om vast te maken aan de camera.
je hebt 2 klik verbindingen om een lus aan de strap te verbinden, zo kan je de camera makkelijk los halen om bijv op een tripod te zetten.
je kan natuurlijk ook gewoon 1 lus gebruiken, dan ben je wat flexibeler

[ Voor 28% gewijzigd door mrc4nl op 11-04-2013 11:46 ]

ora et labora

• MacZappa
afterburn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:37:
Ik geef toe, heel veel dingen hebben te maken met perceptie. Maar het maakt niet uit of het realistisch is of niet, als je er niet prettig bij voelt om een paar duizend euro aan apparatuur aan een bepaalde strap toe te vertrouwen, ga je het ook niet gebruiken.
Bedenk dat de fabrikant de twee ogen aan de camera voorzien heeft voor draagriemen, waar je camera dus aan hangt. Het schroefgat onderaan dient om je camera OP een statief te zetten, niet om die ergens aan te hangen. Logica.

• MacZappa
mrc4nl schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:42:
[...]

nu lijkt het op de foto aan èèn kant vast te zitten, maar je krijgt 2 lussen mee om vast te maken aan de camera.
je hebt 2 klik verbindingen om een lus aan de strap te verbinden, zo kan je de camera makkelijk los halen om bijv op een tripod te zetten.
je kan natuurlijk ook gewoon 1 lus gebruiken, dan ben je wat flexibeler
Alles aan één lus, nog nooit aan getwijfeld.
Voor wat de plastic clips betreft een nieuw argument, mijn vrouw werd door de hond omver getrokken, twee ribben gebroken, de clips gaven geen krimp. Jammer.

• Pizza_Boom
MacZappa schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:23:
[...]

Bedenk dat de fabrikant de twee ogen aan de camera voorzien heeft voor draagriemen, waar je camera dus aan hangt. Het schroefgat onderaan dient om je camera OP een statief te zetten, niet om die ergens aan te hangen. Logica.
Volgens deze logica zou het dus ook complete onzin zijn om in geval van een telelens je camera vast te houden aan de telelens of aan de gondel. Immers heeft je camerafabrikant de body bedacht om vast te houden en niet de lens. En je weet dat je een camera ook gekanteld kan houden om een portret te schieten, zelfs op statief? Of onderste boven onder een statief kan hangen?

• MacZappa
Pizza_Boom schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:51:
[...]
Volgens deze logica zou het dus ook complete onzin zijn om in geval van een telelens je camera vast te houden aan de telelens of aan de gondel. Immers heeft je camerafabrikant de body bedacht om vast te houden en niet de lens. En je weet dat je een camera ook gekanteld kan houden om een portret te schieten, zelfs op statief? Of onderste boven onder een statief kan hangen?
Hoe leuk populisme in Nederland. Het komt nog helemaal goed, een leuke N-VA gewenst. :+

• Universal Creations
  • Laatst online: 23:26
Pizza_Boom heeft wel een punt dat je in bepaalde situaties je camera op statief ook aan het schroefgat hangt (portretstand of op z'n kop). Daarnaast zit het het schroefgat aan dezelfde metalen structuur in de camera als de 2 haken bovenop. Dus zie ik niet echt een reden om dat gat niet te gebruiken. Er zijn enorm veel fotografen die dat al jaren doen, dus waarom zou het niet kunnen? Ik heb nog geen foto's gezien van uitgescheurde schroefgaten in ieder geval.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Pizza_Boom
MacZappa schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:21:
[...]

Hoe leuk populisme in Nederland. Het komt nog helemaal goed, een leuke N-VA gewenst. :+
Ik weet niet hoe het met jouw camera/grip zit, maar mijn OEM grip heeft ook nog een oog. En waaraan zit je grip vast? Juist ja, aan je statiefaansluiting onderaan de body itself. Ik heb mijne behoorlijk strak gedraaid, maar ik krijg met geen mogelijkheid beweging in de statiefaansluiting.
Ik zal je nog sterker vertellen. Als ik met een statief/monopod loop en mijn camera, dan houd ik het hele zooitje vast aan het statief, vaak met het statief horizontaal. En zoals ik al zei, ik loop op festivals meerdere dagen met zo'n strap om, tussen mensen door, op de fiets, trap op trap af. En ook mij doet het zeer als de camera wel wat overkomt. Daarbij, mijn strap draagt notabene het Sony logo, net als mijn apparatuur en ik heb hem van Sony gekregen.
Begrijp me niet verkeerd verder, als je jezelf er niet lekker bij voelt, moet je het niet doen, maar roepen dat het zooitje het niet aan kan is je reinste onzin.

[ Voor 7% gewijzigd door Pizza_Boom op 11-04-2013 20:13 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:24
Gaat best hoor. Heb een Sun Sniper waar zelfs de 70-200 aan hangt. Helaas heeft de huidige versie geen quick release meer. Van de concurrentie zijn er nog wel varianten met een carabiner. Deze zijn vaak gewoon aan de quick-release plates te koppelen van statieven.

• Pizza_Boom
jip_86 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:52:
Gaat best hoor. Heb een Sun Sniper waar zelfs de 70-200 aan hangt.
Ha, een medestander! :)
Helaas heeft de huidige versie geen quick release meer. Van de concurrentie zijn er nog wel varianten met een carabiner. Deze zijn vaak gewoon aan de quick-release plates te koppelen van statieven.
Mijn versie heeft ook nog een karabijnhaak eraan.

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-01 12:36

iew

What the...?!

Ik zweer bij m'n cotton carrier, vooral als ik een hele dag loop te zeulen, geen gebungel en 2 handen vrij als ik m'n camera tussentijd niet gebruik, komt niet los en is gelocked, het gewicht is goed verdeeld
Geen extra drupje, haak, of wat dan ook.

To do or not to do...

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Gebruik al ruim 2 jaar een Blackrapid met karabijnhaak > Manfrotto Plate > China Batterygrip > 550D > In het meest extreme geval een 150-500 Sigma, vaak een 100 L + Ringflitser. Nooit een probleem mee gehad. De batterygrip heeft een metalen constructie die strak op de body zit geschroefd en perfect aansluit, daar zal geen torsie op de schroef zitten. Ook de plate zit goed vast geschroefd en heeft een rubber contactoppervalk om zo dicht mogelijk tegen de batterygrip aan te kunnen zitten. Het oogje van de plate en de karabijnhaak zijn mijninziens het zwakste punt, maar ook deze zijn erg stevig uitgevoerd.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-01 10:49

racoon

mooowwww

Ik ben opzoek naar een strap, vind die van rapid behoorlijk duur, wie heeft er een goedkoper alternatief?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:23

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik raad jullie allemaal eens aan mijn review van de CarrySpeed FS-Pro te lezen ;) Daar in leg ik oa. uit waarom ik voor deze ben gegaan en niet voor een van een ander bekend merk als Black Rapid.

De FS-Pro is misschien voor sommigen redelijk aan de prijs maar ze hebben gelukkig nu ook veel meer varianten die wat goedkoper zijn (maar minstens net zo goed!) ;)

http://maartendeboer.net/...arry-speed-fs-pro-review/

[ Voor 9% gewijzigd door Ventieldopje op 01-09-2013 18:28 ]

www.maartendeboer.net

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
Ventieldopje schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:28:
Ik raad jullie allemaal eens aan mijn review van de CarrySpeed FS-Pro te lezen ;) Daar in leg ik oa. uit waarom ik voor deze ben gegaan en niet voor een van een ander bekend merk als Black Rapid.

De FS-Pro is misschien voor sommigen redelijk aan de prijs maar ze hebben gelukkig nu ook veel meer varianten die wat goedkoper zijn (maar minstens net zo goed!) ;)

http://maartendeboer.net/...arry-speed-fs-pro-review/
Helemaal voor. Ik heb de slim, gisteren een hele dag (van 09:00 tot 20:30) mee rondgelopen en is zeer comfortabel.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:48

mrc4nl

Procrastinatie expert

racoon schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:23:
Ik ben opzoek naar een strap, vind die van rapid behoorlijk duur, wie heeft er een goedkoper alternatief?
voor ong 25 euro inc venzenden? het is misschien niet de allerbeste ooit gemaakt, maar voor zn prijs ben ik er nog altijd erg blij mee dat ik m heb. vandaag ook weer gebruikt
->
mrc4nl schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:42:
[...]

ik heb dan zelf de goedkope versie maar hij bevalt uitstekend, nu erg goedkoop op amazon te verkrijgen
[afbeelding]
-> http://www.amazon.co.uk/dp/B003T0EYVE
je kan natuurlijk ook gewoon 1 lus gebruiken voor je camera, dan ben je wat flexibeler

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 01-09-2013 23:45 ]

ora et labora

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:48

ötzi

eclecticus

De Carry Speed CS Slim MKII is momenteel € 24,99 bij Kamera Express, oeps, besteld...

• Sjekster
Ik vind die dingen altijd een beetje te groot, met die padding voor op je schouder. Ongetwijfeld comfortabel, maar ik zou gek worden als ik dat steeds in m'n fototas zou moeten proppen, haha.

• TweakMDS
Kan iemand zo 1-2-3 vinden wat het verschil is tussen de CS-Slim II en FS-Slim?
Ik heb vrijdag bij konijnenberg de "Carry Speed Slim" gekocht à €54,95 en het lijkt erop dat dat dezelfde is als die nu bij kamera express in de aanbieding is voor €24,99.
http://www.fotokonijnenbe...rry-speed-slim-mk-ii.html
http://www.kamera-express...peed-cs-slim-mk-ii-op-op/

Jammer maar ik had hem snel nodig en niet echt de tijd genomen om uitgebreid te zoeken. Zou wel een mooie kans zijn om meteen een extra plaatje en dan maar een reserve strap te hebben. Hij is namelijk erg bevallen bij een bruiloft dit weekend.

[ Voor 4% gewijzigd door TweakMDS op 02-09-2013 08:09 ]

• ötzi

ötzi

eclecticus

De FS Slim is identiek op de mount plate na; deze is Arca Swiss compatible en het balhoofdje is kantelbaar.
Voor mij is de beperking van de CS Slim niet zo'n punt aangezien ik niet heel veel met statief werk en je op de mount plate alsnog je statief mount kunt schroeven.
Als je veel met statief werkt is de FS de betere keuze lijkt me.

De straps in je linkjes zijn volgens mij identiek als ik het zo zie...

[ Voor 10% gewijzigd door ötzi op 02-09-2013 09:30 ]

• racoon

racoon

mooowwww

Jammer dat de Carry speed cs slim niet op mijn 600d past

• Sjekster
Waarom zou dat niet passen? Ik zie gewoon een bevestingsmechanisme wat je op je schroefdraad monteert, wat bij alle camera's hetzelfde is? Je zou er een point en shoot aan kunnen hangen als je wilt.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

racoon schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:45:
Jammer dat de Carry speed cs slim niet op mijn 600d past
Dit past gewoon hoor, mijn vriendin gebruikt mijn "oude" CS-Slim Mark II op haar 550D ;)

www.maartendeboer.net

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01 14:20
Sjekster schreef op maandag 02 september 2013 @ 01:07:
Ik vind die dingen altijd een beetje te groot, met die padding voor op je schouder. Ongetwijfeld comfortabel, maar ik zou gek worden als ik dat steeds in m'n fototas zou moeten proppen, haha.
Van de Rapid RS Sport is er ook een 'slim' versie met een smallere band. Of anders mischien de RS 7 (met modules aan te passen)

Ik heb zelf de RS SPORT (met de brede schouderband) en vind het heerlijk. Geen nekpijn meer.

Ik zit er aan te denken om via een kort verlengstuk de schouderband ook te bevestigen aan mijn riem of broek zodat de camera EN band niet naar voren glijdt als ik buk (nee, ik ben hetero).

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• racoon

racoon

mooowwww

Sjekster schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:01:
Waarom zou dat niet passen? Ik zie gewoon een bevestingsmechanisme wat je op je schroefdraad monteert, wat bij alle camera's hetzelfde is? Je zou er een point en shoot aan kunnen hangen als je wilt.
Volgens kamera express past hij alleen op de camera's die in de omschrijving staan

• ötzi

ötzi

eclecticus

Het past sowieso op alle camera's met standaard statief mount, kijk maar eens bij wat reviews op Youtube, hangt er gewoon een 5D met 24-70 aan ;-)

• TweakMDS
Hij (Carry speed slim) past zelfs op mijn Olympus e-pl5, hoewel dat een absurditeit is om te doen. Verder kan ik hem zeker aanraden. Met 5D + 24-105 en een 580EX erop zat het allemaal nog erg comfortabel en ondanks dat ik hem een goeie 8 a 10 uur om heb gehad heb ik totaal geen last van mijn nek of schouders - met de normale strap had ik dat wel. Ook is diagonaal hangen gewoon veel fijner en de snelle instelling voorop werkt erg fijn om de strap iets korter te maken tussen een stuk lopen of met iets anders bezig zijn. Dan bungelt de camera niet zo.

Enige misschien-minpuntje wat ik kan bedenken is dat de strap niet zo heel makkelijk / snel is af te koppelen, maar daar staat tegenover dat het geheel dusdanig goed vast zit dat je je daar op geen enkel moment zorgen om hoeft te maken.
Verder: De plaat op je body gaat in de statief schroef die met een 5 eurocent muntje is vast te schroeven, en niet zoals sommige statief voetjes van bijv. manfrotto met een uittrekbaar ringetje.

[ Voor 13% gewijzigd door TweakMDS op 02-09-2013 17:51 ]

• racoon

racoon

mooowwww

Werkt de carry speed cs-slim mk ii ook met de 70-200 2.8 aan de camera?

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

racoon schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:58:
Werkt de carry speed cs-slim mk ii ook met de 70-200 2.8 aan de camera?
Icm. een xxxD camera of een xxD camera zonder grip denk ik wel, hij kan verbazingwekkend veel gewicht hebben. Ik had er een 1Ds Mark III en Samyang 35mm f/1.4 aan hangen, ging prima! ;)

Mocht je echt voor comfort gaan en met een grotere body rond willen lopen zou ik toch voor de FS-Pro gaan ;)

www.maartendeboer.net

• ötzi

ötzi

eclecticus

Die slim testen ze op 150 lbs (68kg) dus lijkt me prima gaan, alleen krijg je bij de FS Pro geloof ik een tweede strap die aan je lensmount gaat, wellicht kan Ventieldopje hier wat meer over vertellen ;-)

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je slaat de spijker op z'n kop ijscobar ;)

www.maartendeboer.net

• ötzi

ötzi

eclecticus

Ga toch maar een FS Pro (of Slim) kopen, vouwbaar balhoofdje lijkt me toch iets praktischer, mocht iemand de CS Slim MK2 willen; DM...

• TweakMDS
ötzi schreef op woensdag 04 september 2013 @ 01:10:
Ga toch maar een FS Pro (of Slim) kopen, vouwbaar balhoofdje lijkt me toch iets praktischer, mocht iemand de CS Slim MK2 willen; DM...
Je kan ook een los plaatje met vouwbaar hoofd kopen, en die andere gewoon als reserve of een tweede body monteren.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 18:59

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb ook gister de FS-PRO bij fotokonijn gekocht :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• racoon

racoon

mooowwww

Weet iemand of de Carry fs pro ook vast te zetten is zodat hij tijdens het niet gebruiken niet te ver naar achter schuift

• ötzi

ötzi

eclecticus

Yup, er zit een verstelbare clip op de riem voor dat doeleinde...
SndBastard schreef op woensdag 04 september 2013 @ 07:25:
[...]

Je kan ook een los plaatje met vouwbaar hoofd kopen, en die andere gewoon als reserve of een tweede body monteren.
Weet ik maar vind het plaatje van de CS Slim sowieso niks, ook niet als reserve of tbv m'n 1D ;)

[ Voor 73% gewijzigd door ötzi op 09-09-2013 18:37 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 18:59

Deathchant

Don't intend. Do!

Ook ik heb de Carry Speed FS-PRO gekocht en ik heb tevens een review ervan gemaakt:
productreview: Carry Speed FS-Pro review door Deathchant

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Kan iemand, met een (recente) blackrapid strap mij vertellen hoe groot of breed de Blackrapid ConnectR2 is, althans het oog waar de band door loopt. Dit kan ik nergens terugvinden en het is ook zo raar om een blackrapid strap in de winkel op te meten.

Waarom wil ik dit weten? Ik wil/ga een eigen strap maken voor twee camera's (van leer) en daar heb ik dus wat maten voor nodig O-).

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:09
Als ik er voor vanavond niemand gereageert heeft wil ik wel even voor je gaan meten (ben nu niet thuis :P )

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

CrashOverDrive schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:33:
Als ik er voor vanavond niemand gereageert heeft wil ik wel even voor je gaan meten (ben nu niet thuis :P )
Thanks. Als ik op basis van plaatjes en een verouderd document (van de tijd voor de ConnectR2) uit moet gaan kom ik uit op zo'n 2,5cm breedte voor de band. Het oog zal wel iets breder zijn dan 2,7 á 2,8cm gok ik.

Als het mogelijk is ook de hoogte (tussen het puntje van de musketonhaak aan de binnen zijde van het oog).

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-12-2025
Wellicht een 'alternatief exemplaar' via Ebay bestellen, deze kosten niet veel en kun je dan perfect gebruiken voor maatvoering en onderdelen.

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

RAM1979 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:43:
Wellicht een 'alternatief exemplaar' via Ebay bestellen, deze kosten niet veel en kun je dan perfect gebruiken voor maatvoering en onderdelen.
Momenteel zit ik aan ongeveer €55,00 aan materialen.

Hieronder valt dan:

- 2x leer 4,5cm bij 120cm (voor de strap)
- 1x leer 2,4cm bij 120cm (voor een verlengstukje tussen de strap en camera om met portret-houding wat minder trek te hebben aan de strap zelf)
- 2x O-ring 55mm x Ø 4,5 mm (om de ConnectR2 aan te hangen)
- 2x Statief bevestiging "FastenR-Hitch" (om de camera te kunnen bevestigen aan de ConnectR2, echter twijfel ik of ik geen FastenR3 wil ivm stevigheid)

Het geen wat ik nog nodig heb is:
- "Koppeling", ConnectR2 had ik in gedachten.
- twee goede gespen (van een broekriem oid, als het maar netjes en stevig is)

Klein grut zoals draad en lijm reken ik momenteel niet mee. Uiteindelijk verwacht ik om rond de €75 uit te komen voor mijn materialen. Kennissen van mij hebben handgereedschap en ervaring om hier een mooie strap combinatie van te helpen maken.

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:09
Ik zou hem nog even opmeten. Is gedaan met een oldschool duimstok, dus geef het een marge van ~1mm :+
Afbeeldingslocatie: http://file.fiberhosted.nl/uploads/228304connectR.jpg
De strap zelf (ik heb een RS-7 uit 2013) is 25mm breed. ;)

Voor als het puntje van de musketon trouwens niet duidelijk is. De binnenkant van die ruimte is 10mm hoog, hier gaat 3 af voor het puntje. Dus je hebt 7mm over kwa hoogte voor de strap. Precies evenveel als het puntje ook breed is :> (of iets minder, want er zit een `kleine` buiging in). Want hoe ik zo nog eens naar het plaatje keek leek het net of de hoogte tussen musketon puntje en bovenkant die 10mm is :+

[ Voor 52% gewijzigd door CrashOverDrive op 03-07-2014 00:08 . Reden: was een boze smiley in beland... ]

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Hulde! Je hebt er werk van gemaakt zo hé! Thanks!

Dit houdt in dat mn koppelstrook een mm breder mag en kan. Morgen eens verder kijken. Nogmaals bedankt!

• MrHmmm
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04-2023
Ziet er ook leuk uit... duurt alleen even voor je hem hebt.

https://www.kickstarter.c...e-camera-sling-and-hand-s

• Sjekster
Dat is dus eigenlijk alleen een dikkere, stevigere versie van hun leash. Dan heb ik die liever, die bergt héél klein op.

Die handstrap is wel nice, als je van die dingen houdt dan :)

Pagina: 1