iPhones wifi verbinding trager dan 3G

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:49
Hee jongens, ik zit met een verbindingsprobleem..

Misschien dat jullie een oplossing hebben, maar ik vind het nogal een vreemd geval.

Gegevens:
Internet: UPC
Router: Sitecom W-341
Telefoons: iPhone 5 en iPhone 4 en iPhone 3GS. Allemaal gejailbreakt.
Software: iOS 6.1.2

Thuis hebben wij prima Wifi, waarmee ik bij de speedtest app 40mb/s haal. Verder ook nooit zoveel klachten gehad eigenlijk. Maar sinds gister toen ik een nieuwe site ontdekte voor wallpapers heb ik gemerkt dat mijn 3G verbinding veel sneller is in Safari en het laden van de afbeeldingen dan mijn Wifi verbinding.
Het gaat om deze site:
http://www.myiphone5wallpaper.com/

Dit is nogal vreemd, want in mijn speedtest app geeft de 3G verbinding 6Mb/s aan en wifi gemiddeld zo'n 35Mb/s. Wifi zou dus veel sneller moeten zijn, vooral in het laden van de afbeeldingen op de site.
Niet alleen worden de Thumbnails sneller geladen met 3G, maar de afbeelding zelf ook. Wifi loopt gewoon achter in het laden van de afbeeldingen en dit is een duidelijk verschil.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- DNS server veranderen op de iPhone, niet geholpen
- Router gereset, niet geholpen
- Router wachtwoord van WPA 2 naar WPA, had enige invloed, maar de algehele download in Speedtest ging drastisch omlaag naar 22Mb/s, niet echt een oplossing aangezien het niet heel veel scheelde.
- Kanaal van de router veranderd. Hij stond standaard op 11 en heb deze al naar 1,3,6 veranderd maar maakte niet veel verschil.

Ik zou niet zo goed weten waar het nog meer aan zou kunnen liggen. Vooral omdat speedtest gewoon goede snelheden laat zien.

Het vreemde is nog dat de iPhone 3GS van m'n ma de afbeeldingen op wifi veel sneller laadt dan mijn iPhone 5 op Wifi..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Niemand een oplossing of idee? Dat is ook zeer zeldzaam hier op het forum haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:29
Heb je dezelfde ervaringen ook met andere websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:45
Welk type encryptie gebruikt je?
Probeer eens AES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:48

Umbrah

The Incredible MapMan

Voer eens een traceroute uit vanaf je iOS device, en check je DNS eens... Is de route hetzelfde als vanaf je PC? Heeft je PC dit ook? Wie weet is het gewoon een trage site, of is je iOS device niet zo snugger met het route bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik heb wel dezelfde ervaring bij andere sites. Maar ook bijv bij het laden van filmpjes is 3G soms wat sneller, terwijl beeldkwaliteit hetzelfde is. Gewoon vreemd dat 3G sneller is dan wifi.

Het laden van een site gaat met wifi wel wat sneller maar afbeeldingen doet 3G sneller.

Dns server heb ik al veranderd naar bijv open dns en de dns van Google. Dat maakte geen enkel verschil.

Wat bedoel je met een traceroute van iOS?

Mijn pc is gewoon aangesloten via een ethernetkabel. Dinsdag ga ik even kijken met een wifi kaart of er een overlap is in kanalen hier in de buurt.

Pagina: 1