Vervanging navigatie systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 05:37
Anderhalve week geleden hebben ze uit mijn Audi A3 mijn dierbare RNSe navigatie systeem gejat (gat in de deur, navigatie en airbag er uit).

Nu is er vanuit de lease-maatschappij verteld dat ze liever hebben dat ik een ander systeem neem. Dit omdat blijkbaar die RNSe redelijk gevoelig is voor diefstal en er niets afneembaars op zit.

Nu hebben ze me al een type voorgesteld, maar na enig googlen ben ik er achter dat dit type navigatie van Garmin bevat, wat schijnbaar op dat type erg slecht werkt.

Nu ben ik echter naar wat anders op zoek, ik mag zelf aangeven wat ik wil en het budget ligt rond de 1500 euro.

De wensen die ik op dit moment heb (maar waar ik wel van af wil wijken voor de juiste redenen):
  • 2 DIN
  • Bluetooth iig voor telefoon
  • iPhone aansluiting, voor muziek (mag via kabel of Bluetooth)
  • Fatsoenlijke navigatie (net zo goed of beter dan mijn RNSe)
  • Groot scherm, evt met touch screen
Ik heb goede speakers (inc subwoofer) in mijn auto, dus dat moet het apparaat wel aankunnen. Verder vraag ik me af of het handig is om al iets met DAB te nemen.

De volgende opties heb ik nu op het oog, maar ik heb dus in Zwolle nog geen plek kunnen vinden waar ik ze ook daadwerkelijk even kan bekijken:Nu vind ik het aanbod in dit soort systemen behoorlijk beperkt, er is maar een handjevol merken wat dit soort apparaten aanbiedt.

Zijn er mensen met ervaring met deze systemen (of andere soortgelijke) en hierin wat advies kunnen geven? Van mijn dealer OF de lease maatschappij word ik niet veel wijzer helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heb je stuurwielbediening? Dan zou ik zeker ook daar rekening mee houden.
Geen idee eigenlijk of er systemen zijn die dat out of the box ondersteunen, wellicht weet een dealer daar meer over te vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Oh crap, inderdaad. Dat is ook nog iets waar ik rekening mee moet houden. Ik heb inderdaad stuurwielbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:42
Heb zelf een Alpina IVA-D310R enkel DIN klapscherm radio met NVE-099P navigatiecomputer en heb echt niets dan lof over dat ding. Bediening vind ik erg intiutief, geluid is echt prachtig, mijn oude Sony radio met MP3, weet het type zo even niet, werd compleet weggeblazen door de Alpine. Ik heb geen goede speakers in mijn auto (lees net geen kartonnen speakers) maar het klinkt alsof er weet ik wat voor speakers inzitten. Echt een aanrader wat dat betreft.

Navigatie werkt ook perfect, alleen heb ik kaarten uit 2005 meen ik. Nieuwe west-europa kaarten kosten 299 euro. Dat vind ik weer veel te duur voor een stel kaarten. Voor dat geld koop ik tegenwoordig 3 losse navigatiesystemen met kaarten!

Met de specifieke systemen welke je zelf noemt heb ik geen ervaring. Het verhaal dat die RNS systemen gewild zijn bij het dievengilde is mij bekend. Eerlijk gezegd denk ik dat je er wel op vooruit gaat met een goede Alpine/Kenwood vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Zelf was ik fan van Becker - super navigatie maar ik gebruik het al een tijd niet meer. Wat ik me er van herinner is dat het super intregeert met bijna alle merken. Mischien dat je dealer/leasemij ook ideeën heeft? Je bent iig niet de eerste met dit probleem http://www.mybecker.com/metanavigation/home

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:03
Ik heb zelf een Pioneer F930BT welke door een slimme truc is te upgraden naar een F940BT (zelfde hardwere). DIk ben er meer dan tevreden mee.

Voordelen:
- 2012 tele atlas kaarten (vaak draait de RNS nog met antieke kaarten)
- Stuurwielbediening
- Parrot bluetooth en bluetooth audio
- Prima beeldscherm met goede resolutie
- USB, IPOD, MicroSD, DVD, DIVX ondersteuning
- APP radio en AHA radio (met AHA radio kan je interetradio luisteren, APP radio kan je google maps kijken en apps downloaden)

Kortom een prima machine welke mij al 2 jaar perfect bedient. Heeft een sterke inegbouwde versterker en genoeg om extern aan te sluiten. Je kan ook met een microfoon (ik heb die van onze onkyo versterker gebruikt) een audiometing in de auto uitvoeren waarna de EQ zich hierop aanpast. Bij mij kwam er hierna echt topgeluid uit.

Zijn er dan geen nadelen? Jawel, radio ontvangst in afgelegen gebieden laat in onze auto te wensen over. Maar zo vaak rij ik daar niet en dan schakel ik gewoon over op AHA radio en heb ik alsnog (digitaal) radio ontvangst.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
peugeot206gt schreef op zondag 07 april 2013 @ 08:18:
Ik heb zelf een Pioneer F930BT welke door een slimme truc is te upgraden naar een F940BT (zelfde hardwere). DIk ben er meer dan tevreden mee.

Voordelen:
- 2012 tele atlas kaarten (vaak draait de RNS nog met antieke kaarten)
- Stuurwielbediening
- Parrot bluetooth en bluetooth audio
- Prima beeldscherm met goede resolutie
- USB, IPOD, MicroSD, DVD, DIVX ondersteuning
- APP radio en AHA radio (met AHA radio kan je interetradio luisteren, APP radio kan je google maps kijken en apps downloaden)

Kortom een prima machine welke mij al 2 jaar perfect bedient. Heeft een sterke inegbouwde versterker en genoeg om extern aan te sluiten. Je kan ook met een microfoon (ik heb die van onze onkyo versterker gebruikt) een audiometing in de auto uitvoeren waarna de EQ zich hierop aanpast. Bij mij kwam er hierna echt topgeluid uit.

Zijn er dan geen nadelen? Jawel, radio ontvangst in afgelegen gebieden laat in onze auto te wensen over. Maar zo vaak rij ik daar niet en dan schakel ik gewoon over op AHA radio en heb ik alsnog (digitaal) radio ontvangst.
De kaarten heb ik elk jaar gewoon geupdate, dat is geen probleem en allemaal redelijk gemakkelijk te doen.

Radio ontvangst, tja, dat is niet 1 van mijn hoogste prioriteiten, maar ik heb sowieso al het gevoel dat ik door de 'vin' op het dak minder ontvangst heb als met een langere antenne (wat natuurlijk ook logisch is).

De belangrijkste dingen zijn echt de navigatie en de audio mogelijkheden. Mooi zou het zijn als ik mijn iPhone 5 er zonder moeite op aan kan sluiten en kan bedienen.

Ik zie dat vanaf deze maand de AVIC-F950 ook beschikbaar is, ook daar eens even wat over lezen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
De 940 heeft met een (optionele) kabel volledige ipod bediening inclusief album art. Hij is dan gewoon te bedienen als een iphone (albums, playlist, artiesten, podcasts enz). Dat punt voldoet dus aan al je wensen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ja, het ziet er inderdaad goed uit. Is de bediening vloeiend/reageert hij soepel op aanraking of zit er een lag tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Reageert prima. Hou er alleen wel rekening mee dat de huidige 940 een resistief touchscreen heeft. Je zal dus iets harder moeten drukken als een iphone. Dit went overigens erg snel ;)

Wellicht ten overvloede: ik vind de cd speler ook een klein nadeel. Die hadden ze wat mij betreft achterwege mogen laten en het scherm groter maken. Ik hen daar welgeteld 2 keer een muziekdvd ingedaan om op een ferry overgang te luisteren/kijken. CD is eigenlijk ouderwetse rommel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
In mijn RNSe gebruikte ik de CD speler nooit. Er zat altijd een navigatie DVD in, maar ik zie mezelf ook geen CD's meer branden of kopen.

1 van de wensen die ik nog wel heb is eigenlijk dat het apparaat een wifi netwerk maakt in de auto, waar je bijvoorbeeld de ipads enzo op aan kan sluiten zodat de kids er op kunnen internetten.

Verder zou ik het grappig vinden als ik er nog 2 TVtjes op kan aansluiten, voor achterin ook, maar weet niet hoeveel waarde ik daar aan moet hechten (ze hebben nu gewoon een paar DVD's vol met films).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 14:40

reuzekind

Ik geloof in GoT

sorted.bits schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:15:
1 van de wensen die ik nog wel heb is eigenlijk dat het apparaat een wifi netwerk maakt in de auto, waar je bijvoorbeeld de ipads enzo op aan kan sluiten zodat de kids er op kunnen internetten.
Wellicht al bekend, maar dit kan je ook met je iPhone.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ook bij mij is twee weken geleden mijn RNS-E navigatie gestolen, niet zo ingrijpend als bij jou omdat ze bij mij alleen de ruit ingeslagen hadden en het systeem meegenomen hebben zonder grote schade.

Er is inmiddels weer een nieuwe RNS-E ingezet (deze heeft trouwens wel een software-upgrade ondergaan tov. mijn RNS-E uit 2007), maar voordat ik hoorde dat er weer een RNS-E ingezet werd, had ik me al voorbereid op het feit dat er wellicht een ander systeem voor in de plaats zou moeten komen.

Ik vond dan ook de Zenec reeks interessant, zeker aangezien deze systemen ondersteuning hebben voor stuurwielbediening. Neem nou bijvoorbeeld deze: Zenec NC620d, boordevol opties en super navigatie. Heb helaas geen hands-on ervaringen met dit systeem.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-07 11:09

Wom

Ben zelf best tevreden over mijn Avic van Pioneer. Sowieso zijn zo goed als alle Pioneers compatible met de stuurwielbesturing van VAG, wat via een koppelstuk aan te sluiten is. Goede navigatie en bluetooth werkt als een trein.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-07 09:36
Kenwood werkt in ieder geval met Garmin navigatie. Je krijgt levenslang gratis updates, gewoon zelf uit te voeren via de Garmin-site.

Helaas ondersteunen alleen de duurdere Kenwood-apparaten A2DP.

Je zou ook nog kunnen kijken naar Zenec, die hebben diverse pasklare oplossingen voor VAG-modellen. Ik zit zelf na te denken over een Zenec voor m'n Octavia, maar ik hik een beetje aan tegen de hoge prijs. Bovendien moet m'n PDC omgebouwd worden naar OPS als ik de info van de parkeersensoren wil behouden.

[ Voor 24% gewijzigd door havana op 08-04-2013 17:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
De AVIC's hebben ( voor geselecteerde modellen) ondersteuning voor Climatecontrol en PDC. Volgens mij vanaf de Leon/A3/Golf en hoger kan deze die bediening overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Thanks allemaal. De keuze tussen al die apparaten is best moeilijk. Ondertussen voor de Kenwood DNX7230DAB gekozen. De inbouwer raadde mij deze aan, voornamelijk vanwege de geluidskwaliteit in combinatie met mijn audi versterker die ik heb.

[ Voor 0% gewijzigd door sorted.bits op 09-04-2013 16:43 . Reden: Typo in type nummer.. duh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou lekker een Witson uit china halen.
Leuke apparaten met android en een hoop functies, en passen mooi in het dashboard.

Voor <300 euro ben je het ventje:

http://www.witson.com/en/products.html

Zoals de slogan zegt; better than expected :+
Pagina: 1