2 Routers 1 IP-Range

Pagina: 1
Acties:

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 16:24
Hallo medetweakers,

Ik had een vraagje.

Is het mogelijk om onze Horizon Box (192.168.192.1) en onze D-Link dir652 in dezelfde IP-range te laten hangen?

Bijv:
Horizon op 192.168.192.1 t/m .49
D-Link op 192.168.192.50 t/m .100

En hiermee alle apparaten van zowel de Horizon Box als de D-link in hetzelfde netwerk weergeven (aka Netwerklocaties)

Gr Justin

5120Wp Oost/West - PV Output

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-12 19:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je DHCP op de D-link uitzet, en hem gewoon als switch gebruikt dan kan dat. Dat is wel het makkelijkste. Router-op-router en gesplitste DHCP ranges is erg lastig en niet bepaald vriendelijk. Wat is je doel, wat wil je bereiken?

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12 18:28

Eagle Creek

Breathing security

Ja.

Maar je kan ook gewoon DHCP op de 2e router uitzetten en de eerste router het hele netwerk laten voorzien.

[ Voor 94% gewijzigd door Eagle Creek op 06-04-2013 18:39 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• JustinoFTW
Toegevoegd aan onderstaande topic

[ Voor 113% gewijzigd door JustinoFTW op 06-04-2013 21:10 ]

• JustinoFTW
Toegevoegd aan onderstaande post

[ Voor 88% gewijzigd door JustinoFTW op 06-04-2013 21:10 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

De horizon box is een router, router op router kan maar is lastig. Gebruik die D-Link gewoon als Switch/accesspoint. Geen gedoe met router-op-router.

• JustinoFTW
Het volgende is de Situatie.
Mijn broertje heeft een PS3, die via het WIFI boven (D-link) connect.
Die gaat door de Horizon box naar buiten.
Daarbij is het ook zo dat het WIFI van boven een IP moet weggeven

Daar zit een DMZ tussen in.

Maar kan de Horizon de aparaten achter de D-Link (zowel WIFI als Bedraad) ook een IP adres geven?

Kortom:

1 netwerk, waarbij er 1 modem en 1 router aanwezig is.
Waar iedereen elkaar alsnog kan zien, of ze nou met het Modem of de Router verbonden zijn

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:00

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Uiteraard. Zoals is gezegd, gewoon je tweede router als switch/accesspoint inzetten. Zie ook [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Rail Away!

• JustinoFTW
Nog 1 vraag, als ik de D-Link als acces point gebruik en dus de port forwarding op de Horizon box instel, gaan die mee op elk apparaat?
Of moet je dat ook nogmaals op de D-Link instellen?

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Portforwarding, als een app geen UPnP ondersteunt, is op je Horizon box only. De D-Link moet zo weinig mogelijk doen: geen IP's uitdelen, geen eigen netwerk spelen, geen magie met ports, gewoon een hardware level switch en accesspoint -- niks meer. In feite heb je behalve voor SSID instelling zelfs het hele menu van de DLink niet meer nodig, dat ding moet zo dom mogelijk zijn.

Portforwarding zal, voor de paar apparaten en applicaties die het NIET ondersteunen, op de Horizon box zijn. Ik heb geen PS3, maar een XBox hoef je vanwege UPnP dus niks voor in te stellen. DHCP geeft de XBox een IP, en zodra het nodig is, stelt de XBox zelf z'n ports in per applicatie.

Handmatig zul je dus een vast IP moeten instellen in de DHCP server van de Horizon box, en de externe ports naar de juiste interne ports op dat vast intern IP instellen. Een DMZ zal ik never nooit niet doen: dat zet voor dat apparaat je hele verbinding open.

• JustinoFTW
Heel erg bedankt.
Ik ga er binnenkort wel ff voor zitten. Het blijkt makkelijker te zijn dan dat ik gedacht had.

Gr Justino

[ Voor 4% gewijzigd door JustinoFTW op 07-04-2013 23:02 ]

Pagina: 1