Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Zie even de bekende bomen niet meer.
Wil al mijn media op schijf zeffen en via Onkyo reciever rechtstreeks op onkuo afspelen (muziek) of via panasonis 3D tv (films).
Dus op zoek naar mediaspeler. Kom op de Xtreamer of Mede8er. Iemand advies en of ervaringen?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:05
kan je iets specifieker zijn dan "de Xtreamer of Mede8er"?? Daar zijn namelijk nogal wat verschillende modellen in beschikbaar. Verder is het wel handig om je budget te vermelden, en is het misschien ook handig om je mediabron wat duidelijker te stellen (is het een NAS, en zo ja welk merk/model? een USB HDD? een PC en zo ja, welk OS?).

iRacing Profiel

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aankoopadvies mag in het daarvoor bestemde subforum. Ik verplaats je even :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben naar winkels geweest en heb me laten informeren over de Xstreamer Sidewinder 3 (ca.Eur 150,-), Popcorn A300 (ca.Eur 230,-) en Medi8er 10003D (ca. Eur 200).

Huidige opstelling:
Panasonic 3D TV (alleen Divx zelfstandig afspelen), Onkyo 708 reciever, blu ray speler (aangesloten op Onkyo). Onkyo aangesloten via 1 HDMI kabel op TV. Home cinema werkt perfect. Ook kan ik 3D films via blurayspeler, via onkyo afspelen op TV.
Al mijn muziek en films staan op (wat oudere) PC (en films op heleboel dvd's). Gebruik vooral Itunes (synchroniseren ipad en ipod). Ipod kan ik aansluiten op Onkyo. Films via DVD schijf en afspelen via Buray speler.

.

Wat ik wil:
alle muziek en (3D) films van allerlei verschillende formaten die ik digitaal heb, streamen via Onkyo naar TV. Zowel normale DVD kwaliteit als bluray (3D) kwaliteit zodat ik niet meer met DVD schijfjes hoef te werken. Ook direct via onkyo toegang tot muziek. En ook niet dat ik PC aan moet zetten. Wel wil ik muziek via tunes blijven synchroniseren met ipod.
Ik ben zover dat ik dus via netwerk laat doen. Dus op een NAS oid (?) of even in mijn eigen worden: een externe harde schijf waar ik allesop wil plaatsen. Deze harde schijf aansluiten op modem (in meterkast) (ziggo); media player verbinden met modem (in meterkast) en (in woonkamer) Media player op Onkyo aansluiten (hdmi). (dus mediaplayer zou dus media op NAS/harde schijf moeten vinden). En afspelen maar zou ik zeggen: als het om muziek gaat direct via de Onkyo; als het om (3D) films gaat du op TV
Omdat alles in een kastje komt te staan is het uiterlijk niet zo belangrijk.
Via PC (wat dus media zou moeten vinden op de NAS/harde schijf die aangelsoten is op modem) zou ik ook nog muziek via itunes moeten kunnen afspelen en latsen synchroniseren met ipod ed.
Budget (EUR 200-250)

Vragen:
Gaat wat ik wil zo werken of is dit wat simpel geredeneerd?
Welke mediaplayer is beste? Moeten mediaplayer en schijf geintergeerd zijn of maakt dit niet zoveel uit?
Qua functionaleit weet ik wel wat ik wil, maar waar moet ik op letten bij technische specificaties van mediaplayer (bijv. snelheid,geheugen of wat maar dan ook)?
ZIjn bovengenoemde mediaplayers geschikt of zijn er andere (betere)? Alle advies is welkom!
Alvast bedankt!