Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 11:56
Beste Tweakers,

Afgelopen week heb ik heel wat site's en reviews afgelezen om een beetje inzicht te hebben in een nieuwe lens.

Op dit moment heb ik een Canon 550D met de standaard kit lenzen ( 18-55 zonder is, 75-300 zonder is ) en daarnaast heb ik een ''plastic fantastic'' 50mm 1.8 ii. En ik wil graag wat ''hogerop'' komen met de beeldkwaliteit.

Binnenkort ga ik voor de derde keer naar Le Mans in Frankrijk, dat is één al dan niet dé grootste autorace die er bestaat. En ik wil graag mooie video's maken en ook wat mooie foto's natuurlijk.

Ik wil graag een lichtsterke ''normal tot zoom'' lens waarmee ik een lagere sluitertijd hoef te gebruiken dan de lenzen die ik nu bezit.. ( 75-300 verkoop ik trouwens, zie profiel ) Plus zou ik graag IS er op willen hebben. Maar de één zegt dat dat niet nodig is, en de ander weer wel. Ik beschik over een statief dus ik weet niet in hoeverre deze beweging kan compenseren als je een razendsnelle auto wilt volgen met een snelheid van 150 km/h in bochten bijvoorbeeld.

Aantal lenzen waar mijn oog tot nu toe op is gevallen zijn:
- Sigma 70-200mm 2.8 zonder IS http://tweakers.net/price...macro-hsm-ii-(canon).html
- Tamron 18-270mm 3.5-6.3 met IS http://tweakers.net/price...zd-(canon)/specificaties/
- Canon 70-200L F/4 http://tweakers.net/price...ef-70-200mm-f-4l-usm.html
- Canon 24-105L IS tweedehands als enige optie. http://tweakers.net/price...24-105mm-f-4l-is-usm.html

Mijn budget gaat tot ongeveer eur 550. Maar iets minder zou natuurlijk prettig zijn. :)

Ik sta graag open voor jullie adviezen.

Waar computeren ons wel niet heeft gebracht ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-07 09:40

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De sigma gaat over je budget maar zou in dit geval denk ik wel de mooiste oplossing zijn voor je denk ik. Zo'n tamron met variabel diafragma zou ik echt niet aan beginnen, die blijft maar een klein stukje op f/3.5 hangen en de rest al heel snel naar f/6.3 wat gewoon belachelijk klein is.

Als tweede keus zou ik voor de 70-200 f/4 (non-IS) gaan, wel wat minder lichtsterk maar wel een super mooie lens.

Over de IS, dit is alleen leuk bij stilstaande onderwerpen en dient alleen om je eigen bewegingen te compenseren, niet van je onderwerp. Vanaf een statief werkt het sowieso niet en uit de hand met pannen ga je er alleen maar last van krijgen zelfs ben ik bang.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
En is die meerprijs het waard van die Sigma? Ik hoor veel positieve berichten over de 70-200l van Canon.
Eventueel is een 2e hands Sigma 70-200 een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik schiet duizenden foto's langs het circuit met de 70-200 F4L non-IS en ik denk dat je voor dat geld moeilijk een lens met een betere beeldkwaliteit en een vergelijkbaar bereik kunt halen. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-07 09:40

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het helpt je in ieder geval een snellere sluitertijd te behalen dmv. zijn grotere diafragma wat mij wel belangrijk lijkt in ieder geval :)

Al bekijk ik wat reviews zo en is het niet echt een scherpte wonder ... een Canon 70-200 f/4L lijkt me wat dat betreft dan een betere keus. Adhv. AtleX zijn reactie kun je het prima redden met f/4 aan het circuit :)

[ Voor 44% gewijzigd door Ventieldopje op 06-04-2013 18:49 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
Oke gaaf en goed om te horen! En @ AtleX, schiet je ook wel eens video met deze lens op het circuit?

@Ventieldopje, nee precies. En dat is wel wat ik graag zou willen bereiken met een nieuwe lens. Lekker scherpte.

Ik denk dat ik er uit ben =)

[ Voor 42% gewijzigd door jordeynl op 06-04-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

jordeynl schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:50:
Oke gaaf en goed om te horen! En @ AtleX, schiet je ook wel eens video met deze lens op het circuit?
Nee, maar ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Er zit immers een prima MF op en mocht je per se gebruik willen maken van AF dan kan dat ook zonder bijgeluiden door de stille focusmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
Het gaat mij meer om het trillen e.d. in je videobeelden dat dat een beetje gecompenseerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:30

Metten

ik hou het graag simpel

Tja, daar is IS dan natuurlijk ook wel weer nuttig voor. Is een tweedehands 70-200/4/IS niet een optie? (geen idee wat die zou moeten kosten dan hoor...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

jordeynl schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:05:
Het gaat mij meer om het trillen e.d. in je videobeelden dat dat een beetje gecompenseerd kan worden.
Dat los je prima op met een goed (schouder)statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
De 70-200 f/4L IS is tweedehands vaak rond de 700 euro. Ligt net even buiten mijn budget. Voor 550 of 600 euro zal ik het zeker overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Ik heb zelf best veel met de 70-200 f/4 IS geschoten langs de Nürburgring en dat vond ik zeer goed werken, ook als IS uit stond. Hangt natuurlijk ook van de hoeveelheid licht af als je met f/4 moet schieten. Zodra het donker is, kun je natuurlijk je statief te voorschijn pakken en beetje light-trails schieten.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
Fijn om te horen! Dank jullie wel! Ik ga voor de non IS versie. Bespaart me wat centjes, en heb ik een top lens in mijn bezit.

Pagina: 1