Arctic-Circle koeler voor Athlon ?

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Wie gebruikt deze koeler ? En wat zijn de ervaringen ? Het lijkt erop dat je wel wat aan moet passen aan de cpu-behuizing, klopt dat ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Inmiddels weet ik dat je de cold-plate eraf haalt. En op de cache komen aparte heatsinkies, maar koelen die wel voldoende, ook als de "doos" weer om de cpu zit ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

ik heb er een voor me pIII
werkt wel aardig

5erl (edited 06-06-2000).]

Verwijderd

Voor zover ik weet functioneert de Arctic Circle zonder de Athlon-case. Je hoeft de originele heatplate dus niet te gebruiken.

Op de website zie je inderdaad nog de kunststof kap zitten. Hierin lijkt flink gezaagd te zijn. Ik vraag me af of het wel zo handig is om die kunststof kap er met veel moeite weer op te zetten.

Zonder de kap koelt ie naar mijn idee alleen nog maar beter en het is vast mogelijk om die koeler zonder de kap te bevestigen. Aan de kap zelf kan ie namelijk nooit veel houvast hebben.

• mj.oke
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-10-2019
Ik heb een artic circle op mijn athlon zitten en ik heb de kap er nog om heen zitten zodat de proccesor vast kan zetten. Je moet de kap en zowie zo eerst afhalen, dat betekent dat je geen garantie meer hebt. maar als je gfd eropzet moet je dat ook doen.
dat ding koelt als een gek, erg goed, ik heb ook die extra koelers voor de cache chips gekocht, nog beter maar misschien toch niet zo nodig.

Verwijderd

Helaas treurig nieuws. The Cooling Store is gestopt met de levering van gemodificeerde HP Turbo-Cooler also known as 'Arctic Circle'. Ze gaan zich totaal richten op het Arctic Silver (warmte geleidings-pasta). Ze stoppen hiermee omdat ze niet in staat waren HP turbo-coolers in te kopen. Wij zijn nu zelf aan het zien of wij dit op kleine schaal kunnen overnemen. Dat wil zeggen dat wij zelf de mods uitvoeren. Wij hebben nog een paar stuks Arctic Circle K7 en secc2 liggen. Daarna is het dus voorlopig op!!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:22
Ik heb een Arctic op m'n Athlon. De plastic kap kun je er beter aflaten. Het is een beetje treurig om die er weer op te zetten, want dan wordt ie alleen maar warmer (het scheelt behoorlijk). Je proc met Arctic en zonder plastic kap kun je bv. goed vastzetten met wat nylon straps, dit wordt ook aangeraden door Montac.

Extra actieve koeling op de cache heeft imho geen zin.

Grtz, Muyz
Pagina: 1