Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164015

Topicstarter
Ik draai een Windows server (2008) met domain-controller en WDS.
Ik mirror elke dag(s ’avonds) de hele server naar een externe harde schijf.

Verder geeft hij aan dat de back-up succesvol is uitgevoerd, alleen met de volgende warnings.
Skipping reparse point: (C:\Windows\SYSVOL\domain\DfsrPrivate)
Skipping reparse point: (C:\Windows\SYSVOL\staging areas\THUIS.local)
Skipping reparse point: (C:\Windows\SYSVOL\sysvol\THUIS.local)

Nu is mijn vraag is het mogelijk om een volledige back-up, terug te kunnen plaatsen als hij het begeeft?
En of er nog back-up tips zijn die ik misschien kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Er gaat niets boven het in de praktijk proberen. Je hebt je back-ups, probeer ze gewoon eens te restoren of het werkt. (Restore natuurlijk wel naar een VM of zo die je hiervoor aangemaakt hebt.) Het voordeel hiervan is dat je bekend raakt met de herstel procedure en je meteen werkt of je back-ups functioneel zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 11:33
De sysvol folder is voor je domein (wat in sysvol staat word gereplicate naar andere DCs), hier worden oa je GPOs en login scripts opgeslagen. Een bare metal recovery zou ook zonder deze files moeten werken, echter mis je dan wel een aantal files mbt je domein.
Ook zie ik dat je zo te zie. DFS ingesteld hebt (dfsrprivate folder), ik zie hier eerlijk gezegd het nut niet van voor thuisgebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door Killah_Priest op 07-04-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 164015 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:45:
Ik draai een Windows server (2008) met domain-controller en WDS.
Ik mirror elke dag(s ’avonds) de hele server naar een externe harde schijf.

Verder geeft hij aan dat de back-up succesvol is uitgevoerd, alleen met de volgende warnings.
Skipping reparse point: (C:\Windows\SYSVOL\domain\DfsrPrivate)
Skipping reparse point: (C:\Windows\SYSVOL\staging areas\THUIS.local)
Skipping reparse point: (C:\Windows\SYSVOL\sysvol\THUIS.local)

Nu is mijn vraag is het mogelijk om een volledige back-up, terug te kunnen plaatsen als hij het begeeft?
En of er nog back-up tips zijn die ik misschien kan gebruiken :)
Welke backup tool gebruik? En doe je ook een system state backup? Als het antwoord op de laatste vraag "ja" is, moet een complete restore mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164015

Topicstarter
Ik gebruik Windows Back-up, ik heb CMD-Snake raad opgevolgd en werkt als een speer!
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Anoniem: 164015 schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:01:
Ik gebruik Windows Back-up, ik heb CMD-Snake raad opgevolgd en werkt als een speer!
Bedankt :)
Je back-ups testen is een van de vervelende klusjes, maar zo kom je er wel achter of alles werkt of niet. Niets is erger dan ontdekken dat je back-ups waardeloos zijn als de boel is ingestort.
Pagina: 1