Toon posts:

Dell Windows 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben de eigenaar geworden van de Dell inspirion 14z met i7. Over het uiterlijk ben ik erg tevreden maar kan echt niet wennen aan windows 8 en wil dit er denk ik ook maar afhalen. Nu draai ik op mn PC wel windows 8 pro en werk met het uiterlijk van Windows 7 ( kan met een knop swithen naar Windows 7 ) als ik hiernaar zoek op de laptop vind ik er niks over. Ligt dit aan het feit dat op mn laptop windows 8 staat? Ik wil dus graag windows 8 met 7 uiterlijk. Is het verstanding om de huidige software te verwijderen en windows 8 pro zelf te installeren of weten jullie misschien hoe ik de windows 7 look in mn huidige besturingssysteem kan krijgen..? Het is de standaard meegeleverde software van Dell.

Ik hoor jullie reactie graag tegemoet,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10
Dan heb je op die PC iets geinstalleerd wat een startmenu op de Windows 8-desktop zet, zoals Start8 of classic startmenu?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat bedoel je precies met windows 7 look, je kan windows 8 ook op een desktop modus zetten, dan krijg je gewoon een desktop zoals je dat ook van win7 kent enkel zonder startmenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is precies wat ik graag wil, gewoon het klassieke menu van windows 7 en daarvoor. Ik kan het alleen nergens vinden.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan ook proberen te wennen aan Windows 8 en het ook gebruiken zoals het bedoeld is.
Veel gebruikte programma's vastpinnen aan de taakbalk en andere programma's opstarten door op de windows toets te drukken en dan de naam van het programma in te typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon classicshell gebruiken, dan hoef je ook niet verplicht te wennen. Want jij bent de baas.

http://www.classicshell.net/
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:11:
[...]
Over het uiterlijk ben ik erg tevreden maar kan echt niet wennen aan windows 8 en wil dit er denk ik ook maar afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:28:
Ja dat is precies wat ik graag wil, gewoon het klassieke menu van windows 7 en daarvoor. Ik kan het alleen nergens vinden.. 8)7
Werkelijk? Je kan niets ervan vinden op je Windows 8 PC dat je die functie geeft die je wilt hebben, zodat je die op je laptop kan installeren? Er is in Windows 8 pro namelijk niets anders qua interface, laat staan dat je een optie hebt om Windows 7 te imiteren. Je moet een shell replacement of soortgelijk zoals hierboven is aangegeven draaien op je computer.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:42

TheVMaster

Moderator WOS
Maar wat al eerder is genoemd....gewoon wennen aan Windows 8 is denk ik wel het beste, want het Start Menu zoals wij dat kenden komt nooit meer terug ben ik bang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

TheVMaster schreef op zondag 07 april 2013 @ 02:37:
Maar wat al eerder is genoemd....gewoon wennen aan Windows 8 is denk ik wel het beste, want het Start Menu zoals wij dat kenden komt nooit meer terug ben ik bang....
Dit en ook gebruikte ik het startmenu amper in Win7, gewoon programma's vastpinnen en die niet vaak gebruikt zoeken dmv de windows toets, dit gaat trouwens ook sneller dan via een startmenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben anders maar wat blij met Classic Shell.

Het enige waar ik die Win8 tiles voor gebruik, is om naar het bureaublad te gaan. Maar je kan m.b.v. Classic Shell ook instellen dat Win8 automatisch het bureaublad toont na het opstarten.

Zolang het Dev team van T.net maar niet op het idee komt TWK8 ook tiles te gaan geven. "Die gebruikertjes hebben maar gewoon te wennen, anders sauzen ze maar lekker op"

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2013 11:03 ]

Pagina: 1