Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo medetweakeraars,

Ik heb onze laptop zojuist een BIOS update gegeven. Dit heb ik gedaan omdat ik 2e hands een i3 2310m heb besteld en de pentium B960 wil vervangen voor de i3.

De pentium zit er nog in. Na de update wou ik nog even inloggen op skype. Ik krijg een melding dat er een fout is opgetreden en dat het programma niet meer werkt. Ik heb hem opnieuw opgestart en alles. Ook skype opnieuw gedownload.

Het wordt echter nog vreemder, als ik inlog op de account van mijn ouders of broertje. Blijft skype wel gewoon werken.
Op de Desktop in huis werk mijn skype account ook nog. Alleen op de laptop niet meer.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Ik wil dit probleem wel graag verhelpen, want vertrouw het namelijk ook niet echt meer om de CPU up te graden.
Het lijkt bijna alsof hij weet dat ie vervangen gaat worden xD, via de dvd-drive die opeens openging heeft die mijn muis ook al van tafel gegooid :p.

Maar weer even serieus.
Kan iemand mij misschien wijzer maken? Ook tips voor de CPU upgrade zijn welkom. Dit is mijn eerste keer dat ik dit ga doen.

Het gaat om deze laptop: pricewatch: Asus X54 Series X54HR-SX047V

Bij voorbaat dank.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:25
Het Skype probleem lijkt me niet met de BIOS te maken te hebben. Wat ik me nog enigszins kan indenken is dat de BIOS de webcam niet goed ondersteund, maar dit lijkt me sterk.

Weet je zeker dat de BIOS de CPU ondersteund?

Het gevaarlijke aan een laptop upgraden met de CPU of de GPU (dit kan bijvoorbeeld met MXM GPU's) is dat de fabrikant van de desbetreffende laptop vaak alleen test met hardware zoals ze die voor massaproductie gaan gebruiken.

Ook kan het zijn de dat een snellere processor de laptop zelf warmer maakt dan de tempraturen volgens richtlijnen, dit komt dan doordat het ontwerp van de laptop de warmte niet goed kan afvoeren van een (veel) snellere CPU of GPU.

Maak de heatsink goed schoon en gebruik sowieso nieuwe koelpasta.

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 06-04-2013 14:56 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Het verbaasd mij ook dat dit zo gebeurt...
Ik heb de CPU nog niet vervangen. Dit wil ik nog steeds gaan doen.
Alleen na de BIOS update kwam dit probleem. En heb ik besloten nog even te wachten met de CPU te vervangen...

Ik weet niet of de BIOS de cpu ondersteunt. Dit kon ik helaas nergens vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door mirno op 06-04-2013 15:00 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:19
Misschien is één van de drivers (chipset, audio, video, etc) niet compatible met het huidige bios (vanwege andere instellingen). Ik zou aanraden om je gegevens te backuppen en je besturingssysteem opnieuw te installeren met de nieuwste drivers.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Ik had ook al aan zoiets gedacht. Het vreemde is dat skype alleen crasht bij mijn account als die wil inloggen. Niet bij de anderen...
Windows opnieuw installeren is idd een goed plan. Met een laptop gaat dit hetzelfde als bij een PC neem ik aan.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:02
Het enige probleem wat je nu hebt is dat Skype crashed op 1 gebruikersaccount? Ik zou skype dan gewoon verwijderen, alle skype gerelateerde temp (en ook user profile!) bestanden verwijderen en opnieuw installeren.

Of even in de logboeken/logfiles neuzen waarom Skype crashed en dat proberen te repareren.

[ Voor 22% gewijzigd door Racemol op 06-04-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Je hebt je BIOS update vanuit Windows gedaan? Heb je wel alle applicaties afgesloten alvorens de BIOS te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
@Racemol,
Ik heb hem al opnieuw geïnstaleerd. De userprofiles echter nog niet verwijderd. Goed dat je het zegt. Zal het direct gaan proberen!

@Trommelrem,
De update via USB, vanuit de BIOS geupdate. Niet vanuit windows.

Echter blijf ik het vreemd vinden dat hij dit probleem opeens heeft na een update van de BIOS... Ook lijkt hij wel trager als normaal...

[ Voor 23% gewijzigd door mirno op 06-04-2013 15:35 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dan doe je toch ter controle weer een downgrade?
Ik heb ook weleens een BIOS downgrade gedaan, simpelweg omdat de oudere BIOS gewoon beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Met alle userprofiles verwijdert komt er nog steeds een appcrash na nieuwe installatie :(.

@Trommelrem
Ik heb dat ook geprobeerd. Dit was echter niet mogelijk. Er kwam een melding dat de BIOS versie te oud was. En had niet de mogelijkheid om dus een oudere BIOS versie te installeren...

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-07 23:26
Heb je gekeken of de tijd goed staat ingesteld. MSN deed vroeger raar als de tijd niet goed stond ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Net gecheckt, de datum staat goed.
Ik snap echt niet wat het probleem is, en hoe dit mogelijk is kan ik ook niet echt verklaren :s.
Ik denk dat windows er op nieuw opzetten de beste optie is.
Wel een beetje zonde, omdat het alleen om Skype gaat.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

gebruik wat anders dan skype? Voor "MSN" werkt bijvoorbeeld Pidgin net zo goed, ook met skype.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Ik heb er nog nooit van gehoord. Is inderdaad ook een optie ;).

Iedereen bedankt voor het meedenken! Ik zal van de week maar eens de i3 2310m erin proberen te zetten. En hopen dat de PC daarna nog werkt. En als het niet werkt, omdat het moederbord de CPU niet ondersteunt, hoop ik dat hierdoor geen defect ontstaat waardoor de laptop helemaal niet meer werkt :p.

Nogmaals bedankt voor de moeite iedereen!

我的名字是Mirno

Pagina: 1