Synology NAS: Audio Station moet renderen naar Airplay...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 11:55
Ik kom er niet uit. Als ik in DSM's Audio Station instel om de afgespeelde muziek direct naar mijn Airport Express (die aan mijn versterker hangt) te sturen, dan is er niets te horen. Maar ik het Audio Station wel ingesteld om af te spelen naar de Airport Express (zie bijgesloten screenshot). Hij gaat ook gewoon spelen, maar je hoort alleen helemaal niets over de versterker.

Stel ik 'm in om naar mijn iPad of Android phone te streamen naar DS Audio, dan werkt het wel. En - on top of that - kan ik vanuit mijn iPad/Android ook gewoon (via DS Audio dus) streamen naar diezelfde Airport Express en hoor ik het wel gewoon over mijn versterker.
Dus met de Airport Express is niets mis. Zie screenshots van hoe ik Audio Station heb ingesteld.

Maar waarom werkt het dan via de directe weg niet en wel via de omweg (via iPad of phone)? Feitelijk moet de Synology (die via kabel aan de router hangt dus via die router contact maken met de Airport. Kan het zijn dat ik firewall/poortinstellingen niet goed heb staan? Volgens mij heb ik namelijk alle benodigde poorten opengezet.

Trouwens: de reden dat ik de directe weg wil, is dat streamen vanuit mijn iPad/Android stotteringen oplevert tijdens het afspelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.synology-forum.nl/audio-station/audio-station-moet-renderen-naar-airplay/?action=dlattach;attach=2455;image

Afbeeldingslocatie: http://www.synology-forum.nl/index.php?action=dlattach;topic=13455.0;attach=2457;image

[ Voor 8% gewijzigd door thezahir op 06-04-2013 14:27 . Reden: verkleinen van plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Bumpje. Iemand een goed advies??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tout
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06-2022
Bij mij werkt het goed. Daarbij heb ik alleen de instelling "De speellijst beheren" aanstaan bij de enige gebruiker die ik daar heb staan.

Je kunt in het "Opties" tabblad van de Instellingen de log aanzetten en daar ook downloaden. Misschien dat je daarin wat kunt zien.

Maar gewoonlijk werkt het afspelen pas als ie contact kan maken met de airport express. Misschien een hoofdtelefoon aansluiten op de uitgang op de express, om ze problemen met de kabel/versterker uit te sluiten?

Zelf heb ik de Express alleen ingesteld om audio te ontvangen, niet om het netwerk uit te breiden of zo. Werk verder met een Apple router Extreme (dus weet niet of die zelf iets met poorten doet icm express).

Wat volgens mij ook zo is dat DS Audio afspeelt via de Synology. Ik heb weleens een vastloper gehad met m'n android tablet waardoor die reboote. De muziek speelde gewoon door volgens mij, maar dat is makkelijk voor je te testen.

Hoop dat er wat bij zit voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Tout schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:38:
Bij mij werkt het goed. Daarbij heb ik alleen de instelling "De speellijst beheren" aanstaan bij de enige gebruiker die ik daar heb staan.

Je kunt in het "Opties" tabblad van de Instellingen de log aanzetten en daar ook downloaden. Misschien dat je daarin wat kunt zien.
Ja die heb ik idd aan staan, maar als ik 'm in text editor open, is dat onleesbare code helaasch...
Tout schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:38:
Maar gewoonlijk werkt het afspelen pas als ie contact kan maken met de airport express. Misschien een hoofdtelefoon aansluiten op de uitgang op de express, om ze problemen met de kabel/versterker uit te sluiten?
Problemen met de uitgang lijkt me niet, want hij doet het zoals gezegd wel als ik het vanuit DS audio stream naar de Express en vanuit daar dus ook over dezelfde versterker afspeel, dat werkt vlekkeloos.
Tout schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:38:Zelf heb ik de Express alleen ingesteld om audio te ontvangen, niet om het netwerk uit te breiden of zo. Werk verder met een Apple router Extreme (dus weet niet of die zelf iets met poorten doet icm express).
Eigenlijk beetje zelfde verhaal, via de streaming modus doet ie het wel gewoon. Wel zou het kunnen dat de Express geen signaal van de Synology wil accepteren (poort??), maar dan vind ik het wel gek dat de Synology / Audio Station wel gewoon kan afspelen maar dat je dus niks hoort.
Tout schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:38:Wat volgens mij ook zo is dat DS Audio afspeelt via de Synology. Ik heb weleens een vastloper gehad met m'n android tablet waardoor die reboote. De muziek speelde gewoon door volgens mij, maar dat is makkelijk voor je te testen.

Hoop dat er wat bij zit voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tout
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06-2022
Dat streamen van DS Audio op je iPad/Android gebeurt volgens mij niet...

Als ik vanuit DS Audio een nummer afspeel op mijn Express, dan blijft ie gewoon spelen als ik mijn wifi uitzet op de tablet. De hele ingestelde playlist.

Volgens mij speelt de Synology (Audio Station) de muziek zelf af, op instructie van de DS Audio. Dat betekent dat DS Audio meer een soort afstandsbediening. En zou het betekenen dat het niet een poort probleem is.

Verder zie ik dat ik als admin aanlog met de DS Audio applicatie. En dat dat wel invloed heeft voor de applicatie ten opzichte van als een gebruiker inloggen. Dan kan ik namelijk de Airport Express niet kiezen, alleen de speakers van de tablet zelf. Maar dat zal waarschijnlijk komen door rechten van de gebruikerid (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefaultError
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-07 18:04
Het renderen of streamen van audio naar Airplay Express (1) met Synology DS audio app werkt wel bij de 1e generatie hardware wel maar, nog, niet bij 2e generatie Airplay.

Schakel terug naar versie 7.6.9 firmware bij Airport (2) Express, dit is de workaround van Synology, en het streamen van audio vanaf je Synology naar Airport doet het vanaf je iOS met DS audio. Let wel op de juiste instellingen met betrekking tot de firewall en rechten van de gebruiker.

LS

Pagina: 1