Geheugen upgrade

Pagina: 1
Acties:

• firevlam90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07-2023
Hi ik zou graag mijn geheugen upgraden naar 8 gb.
Ik heb een actie gezien voor een 16gb kit voor 95 euro (Kingston HyperX 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit), die ik dan zou splitsen tussen mij en mijn vriend. Kan dit wel terwijl het samen een kit is? En ik wil vragen als je deze splitst in 8 gb nog wel beter is dan de (Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit).

Sorry voor geen links aan de geheugen kzit atm op mijn mob.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:13
Ja hoor, daar kun je probleemloos een 2x dual channel kitje van maken en het zorgt niet voor prestatieverlies.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er is niet zoiets als dualchannel of quadchannel geheugen, het zijn gewoon 4 losse DIMMen die toevallig bij elkaar verkocht worden. Voor de werking maakt het allemaal niet uit.

• firevlam90
oke maar welke zou dan ebter zijn?;p de corsair of de HyperX? de corsair had 9.9.24 ofzo en de hyperx 9.9.27

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zal eigenlijk niks uitmaken.

Persoonlijk heb ik liever Kingston geheugen, omdat dat gewoon al jaren bekend staat om zijn kwaliteit. Ik heb nog nooit problemen ermee gehad.

Niet dat Corsair slecht is[nooit wat slechts over gehoord], maar, als ik echt moet kiezen, heb ik toch liever Kingston.

People as things, that’s where it starts.

• firevlam90
Ik hoor wel betere dingen over kingston ja :p, maar wat is eigenlijk de 9.9.24 en 9.9.27, wat is het verschil? de ms latency ofzo?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:07
Dat zijn het aantal klokcyclussen die het duurt om bepaalde dingen te activeren e.d.
Via de kloksnelheid van je geheugen kan je omrekenen hoe lang een klokcyclus doet en dus hoeveel nanoseconden de latency is.
Dus lager is beter, maar we zitten in de grootteorde van nanoseconden.. Het verschil tussen 24 en 27 is weinig relevant.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
firevlam90 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:38:
Ik hoor wel betere dingen over kingston ja :p, maar wat is eigenlijk de 9.9.24 en 9.9.27, wat is het verschil? de ms latency ofzo?
Zoiets kan je zelf toch ook even opzoeken? Wat je met ms latency bedoeld is me niet duidelijk, iets met internet lijkt me? Geheugen heeft daar weinig invloed op.

9.9.24 overigens ook nooit van gehoord 9.9.27 ook niet.

Meestal geven ze het met 4 getallen aan, en elk getal staat voor een specifieke timing:
CL (cas latency) -tRCD (ras to cas delay) -tRP (ras precharge) -tRAS (active to precharge delay).

:X

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb de corsair vengeance set. Ben hier zeer over te spreken. Beide zullen een goede keuze zijn. Echter vind ik de looks van het corsair vebgeance geheugen veel vetter :-p

• firevlam90
Haha de look is zeker vetter en volgens heeft hij ook een betere heatsink/cooler Kwee nie wat dat ding erop is

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

koeler voor geheugen maakt eigenlijk helemaal niks uit. Pas als je geheugen op 3 ghz laat lopen ofzo.

People as things, that’s where it starts.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:13
Sterker nog, die fancy heatsinks kunnen alleen maar in de weg gaan zitten, bv voor je cpu koeler.

• Dr.Root
Heb ook geen idee waar het voor is. Maar ze zijn wel flink overclockbaar ;) ik zie overigens niet echt in, hoe deze "heatsinks" de cpu cooling in de weg gaan zitten?:s. Je bent op de hoogte hoe airflow in een case verloopt? ^^ licht je antw anders even toe met een redelijke onderbouwing. Daar leren wij dan ook weer van!:p

P.s je kan die hewtsinks er zelfs afhalen!

[ Voor 39% gewijzigd door Dr.Root op 07-04-2013 09:30 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:07
Hij doelt gewoon op het feit dat de ram slots vaak heel dicht tegen de processor zitten. Als je dan een grote processorkoeler installeert, dan zit deze vaak boven de ram slots. Als je dan fysiek groot/hoog ram in je slots wilt steken, dan past het niet meer onder je processorkoeler.
Ik kan zelf bijvoorbeeld slot 1 en 3 niet gebruiken om geheugen in te steken, het past gewoon fysiek niet icm mijn processorkoeler (Scythe Mugen 2).

Voorbeeldje van internet met een Mugen 3 en Kingston HyperX, past net:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.eteknix.com/wp-content/uploads/2012/09/Mounting_3.jpg

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Dr.Root
Malantur schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:34:
Hij doelt gewoon op het feit dat de ram slots vaak heel dicht tegen de processor zitten. Als je dan een grote processorkoeler installeert, dan zit deze vaak boven de ram slots. Als je dan fysiek groot/hoog ram in je slots wilt steken, dan past het niet meer onder je processorkoeler.
Ik kan zelf bijvoorbeeld slot 1 en 3 niet gebruiken om geheugen in te steken, het past gewoon fysiek niet icm mijn processorkoeler (Scythe Mugen 2).

[afbeelding]
Gelukkig kun je de heatsinks eraf halen bij het corsair geheugen. Waarom geen watercooling dan als je nu slot een en drie niet kunt gebruiken!:-s als de dan toch al aab het overclocken bent met een mugen is hey toch verdomde zonde omeen en drie rram slots niet te kunnen gebruiken... tegenwoordig heb je al waterkoeling voor 120 euro.. we zitten op tweakers.net toch?:-p

[ Voor 11% gewijzigd door Dr.Root op 07-04-2013 15:55 ]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
Malantur schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:34:

[afbeelding]
Op die afbeelding zit de fan ook wel erg ver naar beneden, die kan nog bijna een volle centimeter omhoog waardoor je RAM meer ruimte heeft.

• Dr.Root
agoNITE schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:58:
[...]

Op die afbeelding zit de fan ook wel erg ver naar beneden, die kan nog bijna een volle centimeter omhoog waardoor je RAM meer ruimte heeft.
Kijk eens aan :p
Pagina: 1