Scroll en muis acceleratie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-07 23:15
Beste Tweaker,

Ik bezit nu inmiddels (sinds vrijdag) een mac mini late 2012. Ben er erg tevreden over. Ik had al eerder een magic mouse, deze had ik ook gebruikt voor de mini.

De magic mouse werkt inprinciepe best fijn, probleem met die muis is, als je op een zware website site; als Facebook, ign.com enzovoorts, scroll het absoluut niet vloeiend meer, dan stottert het erg veel.

Dit komt door vloeiend scrollen. Ik heb het nu geprobeerd met een Logitech mouse wat een stuk vlotter aanvoelt.

Maar nu merk ik dat Macintosh een soort functie heeft, hoe trager je scroll hoe preciezer hij scroll, en hoe sneller je scroll hoe sneller je naar beneden gaat.

Nu zou ik deze heel graag op een lineaire snelheid houden. Weet iemand misschien hier een programma of software pakket voor?
Ik had wat pakketten geprobeerd als killmouseaccel, mouse acceleration en wat script meuk.

Alvast erg bedankt voor het meedenken

Met vriendelijke groet,
Kevin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In de allereerste drivers voor de Magic Mouse ontbraken naar mijn mening een paar gestures, ik heb toen een tijdlang http://magicprefs.com/ gebruikt.

Maar weet je zeker dat het komt door het vloeiend scrollen? Probeer eens een andere browser waarbij je in ieder geval Flash uitschakelt. Naar mijn mening vertraagt flash websites onnodig.

Update:
kevnkrs, het is het handigst als je vragen / opmerkingen hier in het forum post en niet dm'ed. Het voordeel van een forum is dat anderen kunnen meelezen.

Ik gebruik zelf de Magic Mouse niet meer, ik gebruik de Trackpad in combinatie met mijn iMac. Ik heb inderdaad niet de ervaring dat de Magic Mouse of de Trackpad leiden tot traag scrollen. Wel heb ik op langzamere machines de ervaring gehad, maar dat had dan vrijwel altijd te maken met (teveel) flash of andere ongein. Vandaar mijn advies om dat uit te sluiten: pak een andere browser met een click-to-flash plugin bijvoorbeeld.

[ Voor 46% gewijzigd door DAzN op 06-04-2013 14:11 . Reden: dm ontvangen, beantwoord vragen op het forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-07 23:15
Ik vermoed van wel. Soms hapert de App Store ook wel eens. Heb je dan een idee wat het wel zou kunnen zijn, of iets anders wat het zou kunnen zijn?

Edit: zie je reactie nu pas sorry. Ik ga het even proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door kevinkrs op 06-04-2013 14:23 ]