Ishet nu nog zinvol een i5-2500k te vervangen voor een i7ivy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 509171

Topicstarter
Hallo, ik heb al een tijd een 2500k processor, maar ik wil iets meer overhead ivm het gebruik van audio-
apparaten. Alles is goed watergecooled, maar externe geluidskaarten werken met asiodrivers en het cache op een i7-3770 is iets groter en multothread(alhoewel dat weer weinig uit bleek te maken).
Vinden jullie het zinvol om de i5-2500k, welke een makkelijkere overklokker is, het waarde deze nu nog te gaan vervangen wat 200euro kost als ik de i2500k verkoop of zal het qua letency weinig uitmaken procentueel?.
Als het minder dan 20% scheelt als ze beiden op 4.5GHz lopen vind ik het zonde.

En in q3 zou intel met de nieuwe 2011 chipset komen, is deze het wachten waard en komt hij nog wel dit jaar, want ik las dat het weer verplaatst was, omdat intel nog niet zoveel te duchten heeft wat amd betreft.

Maar mijn m is z77, alleen heb ik niet zoveel zin 200 te spenderen als er over een half jaar veel beter materiaal uitkomt en tot nu toe heb ik ook geen latency problemen moet ik zeggen, maar de 2500k is uit einde 2011,
zonder extreme overclockprobeersels overigens. 4.0-4.2 staat hij staat standaard en 5 GHz kan hij ook stabiel lopen(uiteraard mede door de waterkoeler), dus hij is niet áfgetrapt'.

Ik heb geen idee hoelang een 2500k meegaat als hij rond de 4 ingesteld staat.
Na 2 jaar is de fut er natuurlijk wel een beetje uit, aan de andere kant loopt hij zelden maximaal.

Ik hoop dat iemand me een raadzaam/zinvol advies kan geven.

Bvd.,
Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Als je geen problemen hebt met de latency en de processor wordt niet maximaal belast, wat is dan eigenlijk jouw vraag?
Ik draai hier een praktisch complete home-studio op een core i5 760 en dat werkt prima, belangrijk is voldoende geheugen.
Vooral voor vst plug-ins en meerdere sporen is het hebben van veel geheugen een must, ik zeg niet dat processorkracht onbelangrijk is maar tegenwoordig is deze ruim voldoende, zeker met een 2500K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336701

Gewoon lekker wachten en duurt het telang kan je altijd nog verstappen maar nu zou ik het lekker apart leggen en afwachten.