Asus Zenbook UX31A start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493713

Topicstarter
Hallo,

Sinds 2 maanden heb ik mijn Zenbook. De eerste weken helemaal geen problemen mee gehad.
De laatste weken start hij echter niet onmiddellijk op (zowel in slaapstand als wanneer hij volledig afgesloten was). Nu, na een paar keer op de powerknop te duwen, startte hij plots toch op.
De laatste dagen echter, duurt het soms uren eer hij opstart. De batterij is nooit helemaal leeg en laptop is niet aangesloten op andere monitors wanneer hij uitgeschakeld is.
Als ik de adapter aanschakel dan brandt het lichtje van de adapter, doch dit heeft geen effect voor het opstarten van mijn laptop... At random start hij dan plots op.

Echt ongelooooofelijk frustrerend. Dan koop je een dure laptop zodat hij snel zou zijn en ik verlies er meer tijd mee dan wanneer ik een PC van de jaren '90 zou opstarten. En daarvoor heb ik 1350 euro betaald, man man, kwaliteit...

Is er iemand die een tip heeft om dit te verhelpen?
Ik las op internet dat er nog andere gebruikers dergelijke problemen hadden, doch ook zij hadden geen oplossing voor het probleem, zelfs niet wanneer de laptop opgestuurd werd naar asus zelf...

Alvast bedankt!

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
Heb je een schone installatie van Windows gedaan? Heb zelf altijd het gevoel dat de bloatware die Asus erop zet meer fout dan goed doet. De Asus die ik had, N76, was zelfs trager dan mijn 2 jaar oude laptop.

Misschien dat eens proberen en hopen dat het iets softwarematigs is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493713

Topicstarter
Heb inderdaad geen nieuwe installatie gedaan... De eerste weken had ik er dan ook geen enkele problemen mee...

Misschien kan dat helpen inderdaad (hoop ik toch), want nu is het ongelofelijk frustrerend. Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 16:00
Een beetje laat maar ik reageer toch maar even voor het geval iemand anders op de post terechtkomt. Ik had hetzelfde probleem. In mijn geval was het een loszittende keyboard connector. Oplossing is je laptop open te schroeven en deze even weer aan te drukken. Is niet moelijk. Instructies staan op youtube:

YouTube: How to fix ASUS Zenbook keyboard issues