Video monteren met Mac Mini 2.3Ghz i7?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaj180
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08-2021
Zou ik met de nieuwste Mac Mini van €855,- vloeiend een video kunnen monteren in Final Cut? Ik vraag me dit af omdat er geen losse videokaart in zit maar Intel HD Graphics 4000 wat toch een stuk minder is dan bijvoorbeeld de GPU in de iMac. Maar ik wil de Mac Mini omdat ik die later zou kunnen upgraden en er een betere processor in zit. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je het al uitlegt is dit een basis systeem en niet geschikt voor de zwaardere grafische programma's zonder extra videokaart. Een upgrade is dus wel nodig hiervoor. Maar als het een budget reden heeft kan je het als begin gebruiken! Het zal overigens ook wel werken met het basis systeem maar verwacht er dan niet teveel van. En met zoveel dingen in het leven kan je vaak kiezen voor 'looks of performance'!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2013 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaj180
Eigenlijk is de vraag of Final Cut grafisch veel vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Video editing op HD niveau? Lijkt me wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaj180
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 02:34:
Video editing op HD niveau? Lijkt me wel!
Degene in deze video is wel heel tevreden over monteren met Final Cut Pro op deze Mac: YouTube: REVIEW: Mac Mini i7 *LATE 2012* [Boot Test, Disk Test, GPU/CPU Test]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Het is ook wel te doen, maar renderen kost gewoon tijd. Basic editing lukt me ook goed op mijn C2D2GHZ macbook, alleen moet ie soms even een uurtje rekenen bij een export, en dan blaast ie (wel aftermarket SSD).
Dus als je het dagelijks doet, nee. Zo nu en dan, ja.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

kaj180 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 02:27:
Eigenlijk is de vraag of Final Cut grafisch veel vraagt.
Mja, final cut maakt veel gebruik van verscheidene Core Image Image Units die, op goede kaarten, door hardware gedaan worden. De HD4000 doet er ook wel een paar maar niet zo uitgebreid als een discrete kaart, en minder snel.

Dus hoewel je absoluut video kunt editen op die Mac mini zal 't niet de snelste ervaring ooit zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaj180
franssie schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 02:40:
Het is ook wel te doen, maar renderen kost gewoon tijd. Basic editing lukt me ook goed op mijn C2D2GHZ macbook, alleen moet ie soms even een uurtje rekenen bij een export, en dan blaast ie (wel aftermarket SSD).
Dus als je het dagelijks doet, nee. Zo nu en dan, ja.
Ik heb deze MacBook ook een tijd gebruikt http://www.everymac.com/s...ck-13-mid-2007-specs.html , iMovie gaat daarmee goed maar Final Cut is echt te veel gevraagd:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

yep dat klopt dus, en een mac mini is natuurlijk nu veel beter en sneller, maar nog steeds meer een laptop dan een workstation. Dus als je er serieus video mee wilt doen, ja dat werkt wel en nee het is niet werkbaar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

kaj180 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 01:47:
Maar ik wil de Mac Mini omdat ik die later zou kunnen upgraden en er een betere processor in zit. Alvast bedankt!
Je kan alleen het geheugen en de HD vervangen, meer niet.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:26
Misschien moet je qua software ook even naar de toekomst kijken. Stel dat je later ook nog Primiere Pro, Aftereffects of een 3d programma wilt gebruiken om je filmpjes op te leuken, gaat een mac mini dat helemaal niet trekken aangezien die programma's het liefst real time renderen!
Pagina: 1