Internet langzaam op avonden ms spikes

Pagina: 1
Acties:

• Milan93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 19:13
Hallo tweakers,

sinds kort heb ik problemen met upc, ik heb een 50mb pakket en had nergens last van tot een paar weken terug.

het probleem is dat vanaf een uur of 6-7 s'avonds mijn ms in spelen omhoog schiet van ~15 naar ~250ms, en dat bouwt zich dan weer langzaam af en herhaalt zich om de minuut.

Als ik dan op speedtest mijn internet snelheid meet, zie ik ook dat ik i.p.v. ~48mb down en ~7mb up naar ~5mb down en ~800kb zak, er klopt dus duidelijk iets niet.

Zelf heb ik ook al geprobeerd alle pc's en laptops uit te zetten in huis, maar dit werkt helaas ook niet...

1 1 ms <1 ms 1 ms sitecomwl341.sitecomwl341 [192.168.0.1]
2 73 ms 76 ms 90 ms 10.15.47.1
3 36 ms 38 ms 32 ms xxx.xxx.60.221
4 25 ms 26 ms 44 ms nl-ams05a-rd2-ae-40-2367.aorta.net [xx.xxx.244.6
9]
5 49 ms 52 ms 49 ms nl-ams03a-mc1-gi-5-1.aorta.net [xxx.xx.161.194]

6 56 ms 55 ms 50 ms xx.xxx.242.101

met een tracert zie ik dit, weet niet of dit jullie helpt, heb verder ook niet zoveel verstand qua netwerk..

Iemand een suggestie? :)

edit: ik heb bedraad internet maar de laptops gebruiken het wifi signaal

[ Voor 3% gewijzigd door Milan93 op 06-04-2013 00:35 ]

Verwijderd

Dit probleem heb je dus op alle systemen? Wat je kan doen is de modem een keer uit zetten en opnieuw opstarten. Als er nieuwe software voor de modem is word deze hierna automatisch opnieuw geïnstalleerd. Je kan ook nog kijken of de kabels nog in orde zijn (niet te lang) en alle netwerk poorten updaten. Schakel WiFi is uit of stel hierop een WPA2 beveiligd WW in! Zit er nog een niet door UPC meegeleverde (of wel) router tussen verwijder die dan of upgrade hiervan de software (firmware) eerst. Werkt niks dan contact met de UPC helpdesk opnemen en mogelijk krijg je dan een nieuwe wand contact doos, modem / kabels en ‘wijkdoos’ aansluiting 'koperen verbinding'.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2013 02:14 ]

• Milan93
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 02:12:
Dit probleem heb je dus op alle systemen? Wat je kan doen is de modem een keer uit zetten en opnieuw opstarten. Als er nieuwe software voor de modem is word deze hierna automatisch opnieuw geïnstalleerd. Je kan ook nog kijken of de kabels nog in orde zijn (niet te lang) en alle netwerk poorten updaten. Schakel WiFi is uit of stel hierop een WPA2 beveiligd WW in! Zit er nog een niet door UPC meegeleverde (of wel) router tussen verwijder die dan of upgrade hiervan de software (firmware) eerst. Werkt niks dan contact met de UPC helpdesk opnemen en mogelijk krijg je dan een nieuwe wand contact doos, modem / kabels en ‘wijkdoos’ aansluiting 'koperen verbinding'.
bedankt voor het uitgebreide antwoord!
ik heb geprobeerd de firmware voor mijn router te zoeken maar helaas zijn die van de sitecom website af.. een mirror heb ik ook nog niet kunnen vinden, het gaat om een WL-341/582 van sitecom.

Ik zal ook even kijken voor de netwerk poort (het gaat hier om de poort in de pc toch? dus de netwerk kaart updaten?

Verwijderd

Ja, Hoe nieuwer de versie hoe beter het is meestal :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2013 13:53 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-12 07:10

M2M

medicijnman

als ik goed naar de trace output kijk, lijkt het wel alsof je tegen een hoge ping aanloopt bij het kabeltje tussen je modem en je router. Ik schat zelf dat je router overbeladen is, maar misschien is het wel je modem.

Mocht het een router modem zijn (met ingebouwde wifi functie) zou je die misschien eens uit moeten schakelen. Bovendien de wifi (tijdelijk) van je router uitschakelen en enkel bedraad werken. Mocht het probleem verholpen zijn, dan kan het zijn dat iemand mee zat te liften op je verbinding. Anders is het zaak om de router tussen de verbinding uit te halen en je pc rechtstreeks aan het modem te hangen en verder te testen.

Testen kan vrij gemakkelijk door in een commando venstertje (windows dos schermpje) het volgende commando te typen

code:
1
ping -t IPADRES OF WEBADRES

-_-

• Milan93
Modem: Cisco EPC 3208
Router: Sitecom WL 582 / 341 v1 002

Heb net de firmware van de router ge-update naar 1.9.
Zo ziet de achterkant van de cisco er uit; [img]http://www.klonex.com.pl/wp-content/uploads/2011/07/EPC3208back.gif[/img

Er loopt een ethernet kabeltje (obviously) van de cisco naar de sitecom, en ik gebruik als enige het bedrade netwerk. Het wil nog wel eens voorkomen dat de laptop aan het draad wordt gezet.

Wat ik vanaf zo ga proberen is het wifi signaal uitschakelen tot morgen ochtend. Hopelijk ondervind ik dan geen problemen meer, dan weet ik in ieder geval waar het probleem ligt.
Ik heb trouwens ook een static ip ingesteld voor mijn pc sinds net, dit had ik nog niet.

@M2M: als webadres bv; "www.upc.nl"?
Pagina: 1