Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goede avond

ik heb ene problemen die ik niet opgelost krijg

ik heb deze tv pricewatch: JVC LT-26DC9

deze hom cinema set pricewatch: Panasonic SC-BT330

en deze laptop pricewatch: MSI GT780R-081NL

wat ik wil is films kijken vanaf de laptop via de tv en dan geluid via mijn home cinema set maar wat hij doet is boxen van de tv gebruiken krijg het niet voor elkaar

wie kan mij helpen alvast bedankt ;)

Verwijderd

Beschrijf hoe het is aangesloten & is het wel is gelukt om het geluid direct vanaf de TV naar de home cinema i.p.v. via een decoder? Wat heb je verder allemaal al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op dit moment via ene optische kabel aangesloten op de tv ik heb met nl 123 en alle zenders gwn geluid het werkt maar alleen met de laptop werkt het niet heb met aux geprobeerd

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, dat is niet precies wat er gevraagd wordt. We moeten weten hoe je laptop met je HC en TV verbonden is. Stuur je geluid van je laptop naar de TV, die 't weer naar de HC moet sturen, of anders?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
ik stuur van mijn laptop naar mijn tv en van mijn tv naar mijn HC beide met een HDMI verbonden plus de HC heeft een optische kabel als extra aan gesloten dus het geluid word op de leptop af gespeelt gaat naar de tv en zou door de boxen van mijn hc moeten gaan maar dat doet hij niet

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2013 00:00 ]

Verwijderd

Je HC heeft dus ook HDMI, waarom sluit je de laptop niet daarop aan en verbind je deze met de TV zoals in de handleiding staat? De optische verbinding is voor 'audio only' en zou dan niet nodig moeten zijn. Ik neem aan dat je de handleiding nog hebt, of deze zeker op het net kan vinden, neem dat eerst door en dan zal het je zeker duidelijk worden?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan mijn pc niet op de HC aansluiten wand dat heb ik gene beeld heb maar een hdmi poort op mijn laptop

Verwijderd

Geen idee wat je probeert te zeggen? Als een HC een HDMI aansluiting heeft dan geeft hij dus ook beeld door? Wat heb je in de handleiding gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik w[il films op mijn tv kijken niet op de laptop dat bedoel ik te zeggen

Verwijderd

Topicstarter
en als ik de HC op mijn laptop aansluit dan lijkt het wel of hij geen 5.1 aan kan wand als ik dan de boel test komt door de 2 voorste geluid en als die achterste 2 test komt het geluid daar van door de voorste boxen dus het geluid van alle boxes komen door 2 en de zelfde boxen

Verwijderd

Ik zie dat de HC idd geen video verwerking heeft. Dus dan is de logische oplossing om de latop direct op de TV aan te sluiten en de optische kabel op de HC. Dan moet je de HC op het optische kanaal zetten en zou je geluid moeten hebben?
Om 5.1 uit je optische kabel / laptop te krijgen moet je het geluid uit sturen als 'digitaal' en dit moet je in de speler instellen. Welke software speler gebruik je. Dit kan met VLC of power DVD prima het is alleen lastig dat je bij bij niet 5.1 films dit steeds moet omzetten zover ik weet.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2013 01:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het zoals je zegt aangesloten maar heb gwn dan alleen geluid van de tv zelf en niet van de home cinema

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik dan de laptop aan de tv aansluit heb ik alleen geluid van de tv zelf dat is dus het raare

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gaat je niet lukken imo.. hoe denk je je TV en Laptop/audio in sync te houden?

Verwijderd

Topicstarter
nou ja mijn tv is dus waarschijnlijk niet geschikt her voor te oud of niet is al 5 jaar 2008

Verwijderd

Je kan samen met een HDMI een optische kabel aan je systeem hangen? En via geluids config de optische uitgang selecteren boven HDMI? Dan gaat het geluid dus direct van optisch naar de stereo?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb over dit soort dingen wat gehoord waar je niet blij van zult worden. Het volgende:
Laptop > TV via HDMI
TV > HC via HDMI
TV > HC via optisch ??

In ieder geval, je TV maakt van je HDMI 5.1 audio signaal 2.0 stereo, want dat is z'n speaker configuratie. Eventuele externe versterkers e.d. die je aan de TV hangt, zal 2.0 stereo ontvangen. Ook als je 't via optisch aansluit van TV naar HC.

Waar je naar moet kijken, is hoe je de video en audio kan scheiden. Er zijn kabels hiervoor die van HDMI naar HDMI + audio gaat. De TV zal dan alleen beeld krijgen, audio kan je dan naar je HC sturen.

Je zei ook nog dat de TV wel de zenders via je HC laat horen. Wat heb je aan je TV nog meer hangen, of heb je een analoge aansluiting via COAX om TV te kijken? Het is mogelijk dat je per kanaal of signaalbron aan kan geven waar 't geluid uit zou moeten komen. Lees de handleiding, blader door instellingen. Ik zie namelijk nergens dat je dat al hebt gedaan. Ik ga er daarom van uit dat je niets hebt gelezen en gewoon zo hebt aangesloten zonder te controleren of dit juist is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
het geluid voor zenders gaat nu via optische kabel en beeld met hdmi
Pagina: 1