Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hallo,

Ik heb een probleempje.... Sinds 3 dagen is mijn telefoon geblokkeerd. Als ik de telefoon opstart vraagt hij om mijn pin-code die ik dan invoer. na dit gedaan te hebben vraagt hij normaal om een schermbeveiliging, maar omdat mijn zusje het grappig vond om mijn mobiel proberen te kraken is hij na 20 keer geblokkeerd.. Normaal gesproken zou je je beveiligingsvraag moeten beantwoorden maar die ben ik gewoon vergeten omdat ik hem nog nooit heb gebruikt. Mijn vraag luidt nu hoe krijg ik mijn telefoon weer werkend zonder deze blokkade? Heb tot mijn grote spijt een Sony Ericsson Xperia X8 (verschrikkelijk ding, maar goed wil hem wel graag terug).

Heb al wat gegoogeld, maar kun niet echt heel veel vinden. heb wel http://www.androidworld.n...eiliging-er-af-halen.html kunnen vinden maar werkte niet.

• Felixious
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-10 21:59
hoi1234 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:32:
Hallo,

Ik heb een probleempje.... Sinds 3 dagen is mijn telefoon geblokkeerd. Als ik de telefoon opstart vraagt hij om mijn pin-code die ik dan invoer. na dit gedaan te hebben vraagt hij normaal om een schermbeveiliging, maar omdat mijn zusje het grappig vond om mijn mobiel proberen te kraken is hij na 20 keer geblokkeerd.. Normaal gesproken zou je je beveiligingsvraag moeten beantwoorden maar die ben ik gewoon vergeten omdat ik hem nog nooit heb gebruikt. Mijn vraag luidt nu hoe krijg ik mijn telefoon weer werkend zonder deze blokkade? Heb tot mijn grote spijt een Sony Ericsson Xperia X8 (verschrikkelijk ding, maar goed wil hem wel graag terug).

Heb al wat gegoogeld, maar kun niet echt heel veel vinden. heb wel http://www.androidworld.n...eiliging-er-af-halen.html kunnen vinden maar werkte niet.
Wat is die thread staat werk wel, maar dan ben je ook meteen al je bestanden kwijt, dat heb je liever niet denk ik. Maar dit lijkt mij de enige oplossing. Als je niet snapt hoe je in het ''recovery menu'' kunt komen dan wil ik dat best uitleggen. (Zoals in de thread)

• hoi1234
Als je in het recovery menu wilt komen doe je toch gewoon powerknop+ volume omhoog+ hometoets?
Hoelang moet je trouwens w8ten? Want bij mij krijg ik alleen de mogelijkheid om af te sluiten, vliegmodus aan te zetten of het geluid te dempen.

• Felixious
hoi1234 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:40:
Als je in het recovery menu wilt komen doe je toch gewoon powerknop+ volume omhoog+ hometoets?
Hoelang moet je trouwens w8ten? Want bij mij krijg ik alleen de mogelijkheid om af te sluiten, vliegmodus aan te zetten of het geluid te dempen.
haha, ja. Je moet hem opnieuw opstarten. Daarna uitzetten. even wachten tot hij echt uit is en dan aan zetten. Tijdens het aanzetten moet je die toetscombinatie doen.

• Felixious
Je krijgt dan ongeveer dit te zien als het goed is.

• Felixious
Het zou kunnen dat de toetscombinatie anders is.
http://androidrecovery.bl...ony-ericsson-devices.html
Daar staat voor de X8: (Turn phone on, while holding power button and pressing back button many times)

• hoi1234
Lukt niet, druk de aanknop en de rechter knop in en er gebeurt niks. Ook niet als ik de rechter knop verschillende keren indruk.

• Felixious
Misschien kan dit werken?
YouTube: Sony ericsson X8 reset, flash

• hoi1234
Ga morgen wel verder en dan ff op youtube kijken hoe ik in die recovery mode kom

• hoi1234
Maar als ik alles gemwist heb kan ik gewoon weer op mijn mobiel of moet ik android dan opnieuw installeren?

• Felixious
Alles gewist omvat al jouw persoonlijke bestanden zoals foto's, emails, contacten, apps etc. Dus nee niet android opnieuw installeren. Dat zou alleen kunnen met root.

[ Voor 16% gewijzigd door Felixious op 06-04-2013 00:00 ]

• hoi1234
Die video is wel mooi, maar dat progamma ziet mijn mobiel niet? En om hem te koppelen moet ik toch de statusbalk naar beneden scrollen, en om dit te doen mag hij dus niet geblockeerd zijn.

• Felixious
hoi1234 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 00:00:
Die video is wel mooi, maar dat progamma ziet mijn mobiel niet? En om hem te koppelen moet ik toch de statusbalk naar beneden scrollen, en om dit te doen mag hij dus niet geblockeerd zijn.
Dat is balen. Dan moet het echt via de recovery. Kom je wel uit hoop ik. En ik help je graag.

• hoi1234
Mij lukt het gewoon niet, wat doe ik verkeerd? Mobiel opstarten aan/uit knop indrukken en tegelijk rechter knop indrukken (vorige). Ook niet als ik wacht tot het sony logo komt.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:50

Speedmaster

Make my day...

• hoi1234
Bedankt, deze heb ik nog niet gebruikt, maar denk dat het niet gaat werken omdat ik dat sony pc ding nodig heb, en die vraagt om mijn mobiel te koppelen terwijl dat niet kan.

• Felixious
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1598593 (X8)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=657118 (X10)

Iedereen zegt dat je de back button moet indrukken tijdens het opstarten van je telefoon. Bij de X10 krijg je dan niks te zien. Misschien is dat bij de x8 ook zo, dan moet je het verder doen met de pc.

• hoi1234
En hoe ga je dat dan verder doen met de pc, ben echt niet goed op dit gebied

• hoi1234
Dat is juist één van de manieren die ik zelf al had gepost, werkt dus niet omdat ik mijn telefoon niet kan koppelen.

• hoi1234
Ik denk dat het het makkelijkste is al ik in die recovery mode kom

• Felixious
hoi1234 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:27:
Ik denk dat het het makkelijkste is al ik in die recovery mode kom
Ja, daarna via de pc. Dit kan je doen met ADB. Stap 3 kan je overslaan omdat je usb-foutopsporing niet aan kunt zetten. Dit hoeft niet meer als je al in recovery mode zit. (Wel aan de pc aansluiten natuurlijk)
Hier nog een begeleidend filmpje, je moet even de beschijving lezen voor de commando's.

[ Voor 13% gewijzigd door Felixious op 06-04-2013 18:52 ]

• hoi1234
Hoe kan ik bestanden uitpakken, heb win rar al, maar die heeft een licentie nodig

• hoi1234
Heb nu een goed progamma gevonden, maar welk bestandje moet ik aanklikken om te beginnen?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hoi1234 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:17:
Hoe kan ik bestanden uitpakken, heb win rar al, maar die heeft een licentie nodig
offtopic:
Winrar werkt gewoon zonder licentie, je krijgt alleen een klein popupje bij het openen van het hoofdvenster ;)

En niet te vergeten: Het is niet nodig meerdere berichten achter elkaar te plaatsen, je kan berichten wijzigen O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 06-04-2013 20:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• hoi1234
Nu blijft mijn vraag welke bestandje ik moet aanklikken. En nog 1 vraag als ik gewoon mijn opslagkaartje van mijn telefoon in de computer steek en dan formatteer wat gebeurt er dan? Ben ik dan ook android kwijt? Want als dit gewoon werkt en ik alle belangrijke dingen (zoals android) behoudt is het goed.

[ Voor 69% gewijzigd door hoi1234 op 06-04-2013 20:55 ]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:50

Speedmaster

Make my day...

hoi1234 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:36:
Heb nu een goed progamma gevonden, maar welk bestandje moet ik aanklikken om te beginnen?
Als je stap 2 gedaan hebt van de uitleg, kan je na het aansluiten van je telefoon via USB, adb.exe starten
en verder gaan met stap 4

Je opslagkaartje staat volledig los van je android software.
Ik zou het kaartje niet formateren maar gewoon even uit je telefoon laten todat je telefoon weer gewoon werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Speedmaster op 07-04-2013 11:44 ]

• Felixious
hoi1234 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:52:
Nu blijft mijn vraag welke bestandje ik moet aanklikken. En nog 1 vraag als ik gewoon mijn opslagkaartje van mijn telefoon in de computer steek en dan formatteer wat gebeurt er dan? Ben ik dan ook android kwijt? Want als dit gewoon werkt en ik alle belangrijke dingen (zoals android) behoudt is het goed.
Dubbel :F

[ Voor 19% gewijzigd door Felixious op 07-04-2013 23:31 ]

• Felixious
hoi1234 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:52:
Als je je opslagkaartje formatteert zijn de bestanden die daar opstaan weg. Hier staan dingen op als apps en foto's dus niet android zelf. Als je hem formatteert heb je dus ook nog steeds het wachtwoord erop staan dus dat helpt je niet verder.
Je moet het bestandje aanklikken dat een cmd scherm opent. Als je telefoon wordt herkent blijft dit openstaan zodat je commando's in kunt vullen.

• hoi1234
Dat gebeurt dus volgens mij niet . Maar ik heb nog wel een paar back-ups gevonden toen ik mijn geheugenkaart aan het uitlezen was, kan ik daar niet wat mee?

• Felixious
hoi1234 schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:35:
Dat gebeurt dus volgens mij niet . Maar ik heb nog wel een paar back-ups gevonden toen ik mijn geheugenkaart aan het uitlezen was, kan ik daar niet wat mee?
Nee, daar heb je niks aan want Android staat daar niet op. Waarschijnlijk wordt je telefoon niet herkend omdat je nog niet in het recovery menu bent. Dat is het nou juist, dat moet eerst.

• hoi1234
Ik ben er gewoon helemaal klaar mee, neem wel de oude mobiel van mn zus. Niks lukt...

• hoi1234
Hallo mensen,

Vandaag toch nog maar eens geprobeerd of ik de telefoon weer werkend kreeg. Eerst ben ik gaan kijken of ik er een costum rom op kon zetten, maar dat leek mij, na wat informatie gezocht te hebben allemaal veel te ingewikkeld, dus ben ik gaan kijken hoe ik de telefoon kan hard resetten. vervolgens YouTube: Sony Ericsson Xperia X8 E15i hard reset by update software (100% working solution) gevonden en snel naar de computer gerend om dit uit te proberen. Na een hoop irritatie met de usb stekker (omdat deze kapot is en dus niet meer goed werkt) toch de telefoon kunnen bijwerken en wat blijkt? De telefoon werkt!!!! Helaas heb ik ondertussen wel een (veel snellere) gekocht, maar ach, kan ik de oude gebruiken als reserve of als een vriend ooit een telefoon nodig heeft.

Edit: Helaas dat er werkelijk niks meer op android 2.1 werkt, dus even kijken hoe ik minimaal 2.3 erop krijg of dat ik toch een costum rom erop moet zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 06-09-2014 17:45 ]

Pagina: 1