Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:56
Hallo mede tweakers,

Zit op het moment met een probleem, wat gaat als volgt.

Bij mijn pc heb ik zowel een 5.1 audio set (back plugs) als een Sharkoon headset (front panels plug +1 usb) aangesloten. Vandaag besloot ik dat het maar eens tijd was om mijn LAN kabel weg te halen door het huis en een Wlan usb adapter aan te schaffen (TP-LINK).

Echter beginnen hier de problemen, op het moment dat ik deze wlan adapter op de back panel usb slots aansluit, is de verbinding uitermate belabberd en heb ik een ping lost van 40%, terwijl als ik hem op de front pannel aansluit ik een ping lost van 0% heb en de verbinding beter dan uitstekend is.

Echter begint mijn headset te ruisen als ik de usb in mijn front pannel doet (dit terwijl ik er altijd al 1 usb in had zitten, heb deze ook al eens van slot verandert en het werd er niet beter op) Dit gebeurt niet als ik hem in de back panel doe.

Nu is mijn vraag, is er een manier om de ruis te voorkomen als ik de adapter in de front panel doet (en gelieve geen antwoord als 'dan plug je hem toch achter in als je je headset wilt gebruiken' :P , of is er een manier om dezelfde stabiele verbinding te krijgen als ik de usb in de back panel doe?

Als ik onduidelijk ben hoor ik het graag, en mijn excuses als ik het in de verkeerde sectie hebt geplaatst (ps, heb de hele avond al lopen googlen en ben er tot nu toe niet echt uitgekomen)

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Je kan kijken of het via achter werkt met een USB verleng kabel zodat je de dongle ergens anders kan leggen? Je kan ook de kabel van de front paneel een keer los koppelen en weer vast maken om mogelijk iets aan dit probleem te doen. Of vervang de kabel helemaal. Heb je nog garantie bel ze op en meld het probleem mogelijk sturen ze een nieuw front paneel naar je toe. Ook zou je indien mogeijk de hele interne USB kabel kunnen vervangen als deze los van de rest is? Je kan ook een andere Dongle testen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 05-04-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:56
Hey,

Front paneel los gekoppeld en weer vast gemaakt, no difference. Denk zelf niet dat het aan de USB kabel ligt aangezien de usb van mijn headset wel normaal functioneert en geen ruis veroorzaakt als ik deze in de front paneel plug. Heb 2 dongle´s getest, krijg bij allebij dezelfde vervelende ruis. (Een wat oudere van Eminemt erbij gepakt om te proberen)

Ben op het internet iets tegengekomen over het ´beaarde´ stuk van de usb en de audio plugs in de front paneel, dit blijkt bij meerdere pc´s wel eens naar 1 blok worden geleid waardoor er een circuit word gecreërd.. Ze raden dan bijvoorbeeld aan om de blok aard van de usb en de audio plugs te scheiden en te bewerken met bijv duck tape, maar wat ik me afvraag is of dit wel echt het probleem zou kunnen zijn aangezien hij geen ruis veroorzaakt bij de usb plugin van mijn headset.

vragen vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Eén voor één uitsluiten lijkt mij de beste oplossing. Z'n front paneel kost voor de fabrikant 2€ en voor de klant 6€ dus vervangen is altijd een optie. Anders kan je nog een losse front paneel met audio aansluiting kopen als niks werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 509171

Ja die forntpaaneeltjes geven erg vaak ruis. Zeerzeker de fancontrollers, wat ik duidelijk merkte op een interne geluidskaart, maar ook de usb. Ik neem aan dat het een groundloopprobleem is en het zijn geen interfaces van 40euro welke ze gebruiken.
Ik sluit hem bij geen enkel case aan, omdat het tot nu toe telkens storing gaf en de aparate fanctrontrollers niet(niet merkbaar) . Het zelf gold voor de geluidskaart in het 1e eerste pci-x x 1 slot welke tgen de usb connectoren op mijn board zitten(of eigenlijk zaten).
Ik aard altijd extra, maar een slechte controller, blijft slecht. Ducktape helpt niet en ruis veroorzaken ze altijd, dat doet elk component, maar ikzie het frontpaneel eerder als een leuk extraatje, dan een functioneel gedeelte.
Ik gok het op de kwaliteit van je frontpaneel en draadloos qua koptelefoon vind ik vragen om moeilijkheden. Of je moet redelijk wat geld geïnvesterd hebben in een echt goede, maar niet 1 van 7 tientjes.
Ze zeggen altijd dat het op freq. werkt waar geen apparaat op zit blablabla......en anders filtert het apparaat de ruis eruit.
In dromenland.... Die geluidskaart was ook emi gefilerd met mooie metlen afdekplaten, maar deze had r last van mijn ggrote hdd...Hdd eruit, storing weg....
Ik zou je kabls eens anders laten lopen .
Je luist soms de vreem,dste verhalen-->computer meter verplaatst geen storing en weer 1 meter terug wel, zonder anwijzing apparaat in de buurt..
Die ghasten bij jouw doel op een groundloop. google maar eens....
Probleem komt vaak voor. Maar de kwaliteit van je spullen is net zogoed mogelijk. En je onboard geluidscircuit is natuurlijk altijd een zwak punt. Die zijn nimmer van goede kwalieit, want dan wordt je board erg duur.
Succes met zoeken:) en heb je storing met een vaste koptelefoon? Die maakt immers ook gebruik van dezelfde onboard geluidskaart. Het bij mengpanelen en bijbehoreende systemen en kabels(vooral ongelanceerde tulpstekkers) ook een probleem en rane legt wel veel uit http://rane.com/note110.html .

gr.rich