[win8] kan geen user toevoegen of wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:06
Hoi,

Ik wil een nieuwe user toevoegen op mijn windows 8, maar bij het settings menu via de charms bar staat er helemaal geen user tabje tussen zoals in de instructievideo staat wanneer je op help klikt. Ook wanneer ik bij start user intik komt er onder instellingen een kopje "een account maken" maar wanneer ik hierop klik gebeurt er helemaal niks. Het scherm verdwijnt en niks gebeurt, onder config scherm gebeurt er ook niks wanneer ik op account toevoegen of wijzigen klik. Ik ben ingelogd op de eerste gebruiker die ik heb aangemaakt bij het installeren van deze windows 8. Ook heb ik de globale admin zichtbaar gemaakt, maar deze heeft hetzelfde probleem.

Met zoekopdrachten op google kom ik geen steek verder. Ik zie enkel tutorials die verwijzen naar de menu's die bij mij niet zichtbaar zijn of niet werken.

Ik werk op een cleane install van windows 8 pro met mediacenter.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Misschien ben je zelf geen admin?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolique
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-11-2024
probeer het eens op deze manier?

windows toets + x -> computer management.
Local users and groups -> open het mapje Users en rechtermuisknop -> New user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Dat werkt, bedankt, maar ik zou t graag ook op de reguliere manier werkend krijgen. Er is gewoon wat mis. Het begon overigens ook toen de zomertijd inging, die wijzigde niet goed, ik wilde hem wijzigen, klik op de tijd rechtsonder, instellingen voor datum en tijd wijzigen, klik knop datum en tijd wijzigen: ping neem voor deze functie contact op met de administrator. Terwijl ik dat ben, mijn useraccount staat in dat menu van jou ook goed in het mapje hoofdadministrators.... wat kan dat nou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-02 21:00
probeer eens sfc.exe /scannow in een command prompt (windows toets + x) met admin rechten.

[ Voor 12% gewijzigd door benniep op 06-04-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Gedaan: windows resource protection did not find any integrity violations...

Nog meer ideeën, of moet ik een reinstall overwegen? Hoop t niet want grote kans dat er dan niets veranderd, gezien deze install vrijwel vers is. Heb wel een x dmv een command prompt script het lockscreen disabled. Kan dat het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreetje_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-06 12:27
Dit probleem heb ik ook Windows Update is ook niet beschikbaar bij mij energiebeheer ook niet.

Ik ben er inmiddels achter wat het probleem heeft veroorzaakt. Dat is namelijk amd_cleanup_util_1.2.1.0 deze is dus niet geschikt voor Windows 8.

Ben nu zelf aan het kijken of het nog te herstellen is of dat ik een refresh moet doen van het systeem.

[ Voor 52% gewijzigd door Dreetje_ op 09-04-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:56
Snuurtje schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:36:
[...] Heb wel een x dmv een command prompt script het lockscreen disabled. Kan dat het zijn?
Ligt er een beetje aan wat dat script allemaal heeft gedaan. Als het alleen maar het aanpassen van die ene registersleutel is dan niet.
Heb je toevallig een alternatief startmenu geinstalleerd? Dan zou je die eens kunnen disablen om te zien of het werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 09-04-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31

TheVMaster

Moderator WOS
Snuurtje schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:17:
Hoi,

Ik wil een nieuwe user toevoegen op mijn windows 8, maar bij het settings menu via de charms bar staat er helemaal geen user tabje tussen zoals in de instructievideo staat wanneer je op help klikt. Ook wanneer ik bij start user intik komt er onder instellingen een kopje "een account maken" maar wanneer ik hierop klik gebeurt er helemaal niks. Het scherm verdwijnt en niks gebeurt, onder config scherm gebeurt er ook niks wanneer ik op account toevoegen of wijzigen klik. Ik ben ingelogd op de eerste gebruiker die ik heb aangemaakt bij het installeren van deze windows 8. Ook heb ik de globale admin zichtbaar gemaakt, maar deze heeft hetzelfde probleem.

Met zoekopdrachten op google kom ik geen steek verder. Ik zie enkel tutorials die verwijzen naar de menu's die bij mij niet zichtbaar zijn of niet werken.

Ik werk op een cleane install van windows 8 pro met mediacenter.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

bvd!
Het lijkt er op dat dat script (of misschien een alternatief startmenu, zoals al eerder genoemd) iets om zeep heeft geholpen.

Overigens kun je je systeem ook Refreshen, dat scheelt een reinstall.....druk op de Windows-key en type dan Refresh. Klik eventueel op Instellingen rechts in de kolom om de refresh optie zichtbaar te maken.

Lees wel ff goed wat een refresh precies doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Caelorum schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:52:
[...]

Ligt er een beetje aan wat dat script allemaal heeft gedaan. Als het alleen maar het aanpassen van die ene registersleutel is dan niet.
Heb je toevallig een alternatief startmenu geinstalleerd? Dan zou je die eens kunnen disablen om te zien of het werkt.
oei, lees hier weer terug na een tijdje niet echt admin functies nodig gehad te hebben. Maar heb exact dat programma ook gebruikt idd. Hoe heb je in vredesnaam gevonden dat dat het probleem gaf? heb zo'n beetje elke mogelijke zoekterm die me te binnen schoot geprobeerd. Ik ga even een refresh proberen en als dat niet werkt misschien 8 reinstallen... of terug naar 7, nog niet helemaal zeker.
Pagina: 1