Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Server 2012, Kan domein niet vinden.

Pagina: 1
Acties:

• Habbekrats_NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 11:04
Beste mede-tweakers,

Ik word echt HE-LE-MAAL gestoord 8)7 .

Ik heb thuis een homeserver staan waarmee ik als ICT-student een beetje mee kan hobby'en, nu heb ik daar een tijd geleden een AD DS & DNS role op geïnstalleerd die ik later weer verwijderd heb omdat ik het wat overbodig vond.

Sindsdien draai ik IIS, Fileserver en Remote Access Role erop. Omdat ik nu ook Exchange Server 2013 wou uit proberen moet ik dus weer de AD DS en ook de DNS erop installeren.

Nu komt het probleem waardoor Windows me letterlijk knetter gek krijgt.

De AD DS en DNS draaien allebei op dezelfde fysieke server, wanneer ik alles heb afgerond krijg ik de melding dat hij het domein niet kan vinden en kan ik dus geen enkele instelling doen in de AD. Ik heb werkelijk waar het hele internet rond gezocht maar niks lijkt te werken, aangezien ik nu stage loop kan ik helaas mijn MCSE leraar ook niet even aan zijn jasje trekken.

Ik hoop dus vanuit diep in mijn hart dat één van jullie de gouden tip voor mij heeft.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Een radeloze ICT-Student

XBL GT: HabbekratzNL

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Klinkt als een DNS probleem... Heb je het eigen IP-adres van de server ingevuld als primaire DNS server in de TCP/IP properties?

• Habbekrats_NL
Linke Loe schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:32:
Klinkt als een DNS probleem... Heb je het eigen IP-adres van de server ingevuld als primaire DNS server in de TCP/IP properties?
Ja zeker! Zo ver ik weet heb ik volgens mij alles goed geconfigureerd het gaat om een domein.local domein.

Ik ben er helaas nog steeds niet uit.

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:06

Bluebe

Roar

Dus in eerste instantie had je een domein en die heb je vervolgens verwijderd en nu heb je dus opnieuw een dcpromo uitgevoerd en een nieuw domein in gebruik genomen?

"De AD DS en DNS draaien allebei op dezelfde fysieke server, wanneer ik alles heb afgerond krijg ik de melding dat hij het domein niet kan vinden en kan ik dus geen enkele instelling doen in de AD"

Komt deze melding van je client die zich probeert aan te melden?

Wat linke Loe ook al zegt, DNS aangezien hij hier echt op naam zal zoeken en niet op IP. Je kan de server wel gewoon pingen en je hebt zowel de client als de server al even herstart? En het nieuwe domein heeft ook niet toevallig de zelfde naam als jouw oude domein dat het daar op fout gaat? En is jouw dcpromo verder gewoon goed gegaan?

Zoveel vragen te stellen rond dit onderwerp ;)

• Habbekrats_NL
Het gaat echt om de server en het is een ander domein.. ik heb nog geen clients toegevoegd.

DCPromo is verder helemaal goed gegaan. De melding komt gelijk naar voren als ik bijvoorbeeld ADUC open en dan staat er ook een mooi rood kruis bovenaan de tree.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Open eens een command prompt en voer het commando
nslookup naamvanjedomein
uit. Krijg je dan een resultaat van je eigen DNS-server?

We are shaping the future

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Habbekrats_NL schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 00:59:
[...]
Ja zeker! Zo ver ik weet heb ik volgens mij alles goed geconfigureerd het gaat om een domein.local domein.
Geef de outpunt van "ipconfig /all" eens van je server. Het klinkt nl. toch echt als een dns-issue.

Zie je verder als je in je dns management console kijkt, de benodigde srv-records wel staan?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je sinds de vorige keer dat je ADDS verwijderd hebt geen reinstall hebt gedaan zou ik daar eens mee beginnen. Aangezien je een andere domein naam gebruikt ga je 99% zeker meer restanten tegenkomen die dwars liggen. Wellicht kun je t nu draaiend krijgen met de suggesties hierboven, maar grote kans dat als je Exchange installeert je weer problemen gaat krijgen. Beter vers beginnen!

• Habbekrats_NL
Alex) schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 01:52:
Open eens een command prompt en voer het commando
nslookup naamvanjedomein
uit. Krijg je dan een resultaat van je eigen DNS-server?
C:\Users\Administrator.HOMESERVER.002>nslookup yesholding.local
Server:  UnKnown
Address:  192.168.2.1

Name:    yesholding.local
Address:  192.168.2.1
Question Mark schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:42:
[...]

Geef de outpunt van "ipconfig /all" eens van je server. Het klinkt nl. toch echt als een dns-issue.

Zie je verder als je in je dns management console kijkt, de benodigde srv-records wel staan?
C:\Users\Administrator.HOMESERVER.002>ipconfig /all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : Homeserver
   Primary Dns Suffix  . . . . . . . : yesholding.local
   Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
   IP Routing Enabled. . . . . . . . : Yes
   WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
   DNS Suffix Search List. . . . . . : yesholding.local

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller
   Physical Address. . . . . . . . . : 00-1D-72-B0-00-0D
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::608a:534e:9d93:e520%12(Preferred)
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.2.1(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.254
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 251665778
   DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-18-60-F3-95-00-1D-72-B0-00-0D

DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Hieronder een link naar een prnt screen van de error. Zodra ik AD UC open.
https://docs.google.com/f...JeDhqYkk/edit?usp=sharing

[ Voor 66% gewijzigd door Habbekrats_NL op 06-04-2013 11:48 ]

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
lijkt alsof je DNS server niet tof is, zitten je zones er wel in? DNS console ff openen en kijken.
ook ff eventviewer kijken of je gekke dingen ziet, application log, system log, dns server log, adds log.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Habbekrats_NL
Ik installeer morgen wel alles opnieuw want ik kom er werkelijk waar niet meer uit.

Zover ik weet moet een dns toch vanzelf de records en zones toevoegen als je de installatie van dezr role hebt doorgelopen. In iedergeval de zone staat erin. Of de records kloppen daar ga ik ook maar vanuit.

Het vervelende is ook nog eens dat het geen lastige constructie is en dan ook nog eens niet werkt.

Mocht een van jullie toch nog een goede suggestie hebben voor morgen hoor ik het graag. Anders krijgt dat ding een herinstallatie morgem.

• wagenveld
  • Niet online
Ben ik niet helemaal met je eens dat het geen lastige constructie is. In een productie omgeving denk ik niet dat iemand een bestaande DC gaat hergebruiken voor een ander domein zonder een herinstallatie.

• Habbekrats_NL
wagenveld schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:17:
Ben ik niet helemaal met je eens dat het geen lastige constructie is. In een productie omgeving denk ik niet dat iemand een bestaande DC gaat hergebruiken voor een ander domein zonder een herinstallatie.
Nee dat zou kunnen kloppen. Maar zo zie je maar weer dat ik dan toch weer iets op heb gestoken. Dan installeren we hem morgen opnieuw.

Iedereen bedankt voor de bijdrage in dit topic!

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Habbekrats_NL schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:10:Zover ik weet moet een dns toch vanzelf de records en zones toevoegen als je de installatie van dezr role hebt doorgelopen. In iedergeval de zone staat erin. Of de records kloppen daar ga ik ook maar vanuit.
Ik zou hier niet zomaar van uit gaan... Ik maak altijd, voor de zekerheid, zelf eerst een DNS zone aan, die dynamic updates toestaat, voordat ik dcpromo draai. Op die manier weet ik zeker dat er een DNS zone is voor de domeinnaam die ik wil hebben en dat de juiste SRV records aangemaakt kunnen worden.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dcpromo gebruik je niet meer in server 2012. Tevens dient een DC altijd ook een DNS server te zijn.
Overigens dien je een DC welke je demote eigenlijk altijd te decommissionen en niet meer opnieuw in te zetten voor andere rollen (herinstallatie is dus in feite wat je zal moeten doen).
Hou er ook rekening mee dat als je een DC gedemote hebt dat je de computernaam niet meer opnieuw dient te gebruiken binnen je domein.

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 12:03
Wat zijn de ipconfig /all resultaten van de computer waarmee je de het domein benadert? Goeie kans dat je werkstation/laptop een ipadres en dns instellingen van je router krijgt. En die weet niet dat er een andere dns server in je netwerk zit die verantwoordelijk is voor domein.

De oplossing is op de homeserver ook een DHCP rol in te stellen en daar een DNS-scope optie in te stellen naar je DC/DNS server. En dan de DHCP instelling van je router uit te schakelen. In de DNS server van je domein stel je forwarding in naar de DNS server van je Internet provider. (of gebruik je de router-DNS als tussenstation, maar dat is in mijn ervaring nogal instabiel met soho routers)

[ Voor 8% gewijzigd door Valen_76 op 08-04-2013 16:46 ]

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 12:03
... tenzij je op de router/thuis-DHCPserver ook scope opties kan instellen m.b.t. voorkeur DNS server of conditional-DNSserver.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 22:19

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heb je IPv6 ook bekeken? Bij mij liep ik tegen een probleem aan toen ik IPv6 op DHCP had staan en hij dus het verkeerde adres van het domein vond. Windows 2012 kijkt bij preference naar IPv6 en dan pas naar IPv4. Was bij mij ook even hoofdbrekens voordat ik daar achter was. Overigens steunt Windows 2012 veel meer op IPv6 en kun je het dus niet zo maar meer uitschakelen, aldus de deskundigen..

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Habbekrats_NL
Omdat ik geen nieuwe topic wil openen voor dit probleem voeg ik hem hier even aan toe.

Ik heb alles opnieuw geinstalleerd, het probleem waar ik nu echter tegen aan loop is dat ik na enkel minuten 1 á 5 minuten mijn verbinding verlies met de server. Ik heb al echt een hele hoop gedaan, ik werk meestal via RDP vanaf mijn laptop.

Als ik de homeserver ping vanaf startup krijg ik de volgende volgorde

0-0,5 min: Destination host unreachable
0,5-5 min: Reply
> 5 min: Request timed out.

en na de time out komt die niet meer up. Ik kan vaak ook maar tot 1 minuut verbinding maken via RDP. Ik heb het ook al op een scherm bekeken en dan zie ik dat de homeserver een beperkte verbinding heeft. Als ik dan probeer terug te pingen krijg ik een general failure. Dit is allemaal gedaan terwijl de Firewall uit stond.

Als ik in mijn router in log zie ik nog wel dat hij een adres heeft toegewezen gekregen, ik heb via de adapterinstellingen IPv6 uitgeschakeld en alles statisch ingesteld.

Ik ben benieuwd of één van jullie een suggestie heeft?

Edit: de AD & DNS server staan er nog niet op, het gaat hier dus alleen om RAS, FS en IIS

[ Voor 4% gewijzigd door Habbekrats_NL op 12-04-2013 15:27 ]

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
dit kan vanalles zijn man. controleeer je kabels, router load, cpu load op je bakken, nic drivers en ga zo maar door.
ik gok op beschadigde kabel, maar dat is een wilde gok.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Habbekrats_NL
Razwer schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:34:
dit kan vanalles zijn man. controleeer je kabels, router load, cpu load op je bakken, nic drivers en ga zo maar door.
ik gok op beschadigde kabel, maar dat is een wilde gok.
Kabel doet het gewoon, heb andere geprobeerd en is na de herinstallatie pas het probleem geworden. CPU load is het geval ook niet, NIC drivers zijn up to date.

• wagenveld
  • Niet online
Aangezien het na startup gebeurd klinkt het logisch dat je RRAS services opstarten en de verbinding op slot doen. Heb je toevallig static filters aanstaan? Hier staan nog wat meer tips:
http://social.technet.mic...b-478a-8d7a-38b3428167e7/

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
Habbekrats_NL schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:26:
Als ik in mijn router in log zie ik nog wel dat hij een adres heeft toegewezen gekregen, ik heb via de adapterinstellingen IPv6 uitgeschakeld en alles statisch ingesteld.
Ik zou willen voorstellen IPV6 weer in te schakelen. W2k12 praat met eigen services via IPV6 waar voorheen veelal ipv4 voor gebruikt werd.

Van ervaring leert men O-)

• Habbekrats_NL
wagenveld schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:27:
Aangezien het na startup gebeurd klinkt het logisch dat je RRAS services opstarten en de verbinding op slot doen. Heb je toevallig static filters aanstaan? Hier staan nog wat meer tips:
http://social.technet.mic...b-478a-8d7a-38b3428167e7/
Ik denk ook dat het daar mee heeft te maken, zover ik namelijk weet had ik dit probleem niet voordat ik RRAS had geïnstalleerd, ik zal morgen eens een kijkje in in de instellingen nemen en een update in de topic plaatsen!

Pagina: 1