Beste tweakers,
Al enige weken (misschien wel maanden) speur ik het internet, en dan vooral tweakers.net
af naar goede onderdelen voor een nieuwe PC. Mijn oude bakje is na 6 jaar wel een keer afgeschreven. (Waarom probeer ik nog BF 3 met een GeForce 9600 GT
)
Voor het grootste deel lijken mij de onderdelen wel óke, ik heb voornamelijk vragen over de case, een eventuele processorkoeler en het OS.
PS: de Pricewatch geeft een beduidend lagere prijs dan de winkel waar ik de onderdelen bestel en (met garantie) in elkaar laat zetten. De ruimte in het budget is nog ongeveer EUR 50!
edit: toevoeging
Al enige weken (misschien wel maanden) speur ik het internet, en dan vooral tweakers.net
Voor het grootste deel lijken mij de onderdelen wel óke, ik heb voornamelijk vragen over de case, een eventuele processorkoeler en het OS.
- OS: Ik neig naar Windows 7. Of is het toch verstandiger om de overstap te maken in verband met voordelen van Windows 8 die ik mogelijk niet zie.
- Case: Het is een van de goedkopere op de markt. Esthetiek doet me niets, de bak staat ver weg onder een bureau. Misschien zijn er betere cases met bijvoorbeeld een betere airflow?
- Koeler: Het is niet de bedoeling om erg over te klokken. Misschien een paar honderd MHz. Is het dan nog zo nodig om een nonstock koeler te kopen. Stilte ect. maakt me niet zo heel veel uit. Zo ja, welke (Mugen 3 is niet beschikbaar)
- Een Hdd is nog in mijn bezit. (Western Caviar Green 1TB)
- Is er in deze setup nog een netwerkkaart voor draadloos internet nodig?
PS: de Pricewatch geeft een beduidend lagere prijs dan de winkel waar ik de onderdelen bestel en (met garantie) in elkaar laat zetten. De ruimte in het budget is nog ongeveer EUR 50!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 191,81 | € 191,81 |
| 1 | MSI Z77A-G45 | € 93,95 | € 93,95 |
| 1 | Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 | € 275,49 | € 275,49 |
| 1 | Western Digital Green WD10EARS, 1TB | € 59,20 | € 59,20 |
| 1 | Cooler Master K350 | € 40,99 | € 40,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 56,05 | € 56,05 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 52,59 | € 52,59 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 98,95 | € 98,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 869,03 | |
edit: toevoeging