Muisknop touchpad blijft ingedrukt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Hoi allemaal,

De laatste 2 dagen heb ik last van mijn touchpad!

Het probleem is dat de touchpad soms uit het niets de muisknop indrukt waardoor hij continue van alles opent en ook tekst bijvoorbeeld op een site waar ik de muis overheen haal zomaar selecteert.

Het betreft hier een Macbook Air Eind 2011.

Zoekende op internet kom ik de volgende resultaten tegen:

https://discussions.apple...589804?start=135&tstart=0

http://mac.bigresource.co...verything--UK19y6FRB.html
Hier ook allerlei personen met hetzelfde probleem te vinden.

Maar voor mij allemaal geen succes!

Het is overigens geen hardware probleem want ook met een externe muis doet hij doet dus ik ben op zoek naar een softwarematige oplossing.

Benieuwd of iemand anders dit ook heeft en of dit opgelost is?
Hij is helaas 1 maand uit de 1 jaar garantie..

Oh en..
https://discussions.apple.../2540893?start=0&tstart=0

Groeten, Remko

[ Voor 3% gewijzigd door Remko.me op 05-04-2013 20:52 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:28
Hey Remco,

In de topics waarnaar je linkt komen allemaal hardware defecten langs, weet je zeker dat je batterij niet opgezwollen is? Anders kan het ook nog zo zijn dat andere dingen de touchpad beïnvloeden, Apple heeft hier zelf een troubleshooting topic voor aangemaakt.

Overigens heb ik wel een softwarematige oplossing die misschien werkt gevonden in de eerste topic waarnaar je hebt gelinkt:
Go the Mac Dev Center, register as a developer, go to Additional Downloads, click on Xcode and download Bluetooth Explorer. Delete the offending device from the Device Cache, then add it again using Bluetooth in Sys Prefs. Worked for me and many others. No, I don't know why deleting and adding it in the traditional method does nothing, but I'm thrilled to have what has become indispensable back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Ey Cyntax,

Ik durf mijn air niet open te schroeven, zitten ook ster schroefjes in... misschien even langs de iCentre een eerste blik laten geven?

ik had die troubleshooter al gelezen samen met nog een andere die ook geen oplossing gaf.

De softwarematige oplossing ga ik proberen, laat het weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Remko.me schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:05:
Ey Cyntax,

Ik durf mijn air niet open te schroeven, zitten ook ster schroefjes in... misschien even langs de iCentre een eerste blik laten geven?

ik had die troubleshooter al gelezen samen met nog een andere die ook geen oplossing gaf.

De softwarematige oplossing ga ik proberen, laat het weten..
Als je de tijd hebt zal ik je zeker aanraden om even langs de iCentre gaan of een andere premium reseller die zelf reparaties uitvoert. Je zal vast niet de eerste zijn met het probleem ook te zien aan de grote hoeveelheid aan meldingen.
Meestal zijn ze wel zo aardig om een korte (gratis) diagnose te maken van je Macbook, maar pas op met de kosten. Niet dat ze straks alles gaan lopen vervangen en jouw een rekening toesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Jouw oplossing werkt niet.. :(

aMac geweest, batterij = ok, trackpad ook..

ze zeggen dit is een software fout, Mac OS X opnieuw installeren zou kunnen helpen maar schijnt dat er dus veel meer mensen last van hebben en soms vanzelf ook weer verdwijnt..

Ja? Ok en nu ?

Apple in Amsterdam? Bellen? Ik heb geen Apple Care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Je kan het altijd proberen om Apple te bellen maar of dat veel zin heeft betwijfel ik nog. Waarschijnlijk gaan ze zeggen dat je de laptop langs moet komen brengen maar aangezien je geen Apple Care meer hebt zou je de eventuele (softwarematige) reparatie kosten moeten betalen. Je kan altijd een clean install proberen.

Ik heb trouwens nog een post gevonden op Macrumors waar ze precies jouw probleem omschrijven. Ze zeggen dat het een hardware defect is: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1350424

En dan nog een oplossing gevonden die je kan uitproberen:
in osx lion, go to system preferences, search for 'drag'
select 'make trackpad and mouse easier to use'
in universal access settings: click 'trackpad options'
enable and then disable 'ignore built-in trackpad when mousekeys are on'

that worked for me..
i had the same problem of annoying problem of accidental dragging and selecting text.

i saw this error message in the console log and thought that i should reset the setttings.
24/05/12 10:07:14.768 PM System Preferences: Failed to get the Mouse Keys Ignore Trackpad Key value (error = -536870206)

for your case, maybe its different, but you can search for 'trackpad' in the console error log

i hope that helps someone else too
--tested on osx lion 10.7.4

[ Voor 67% gewijzigd door cyntax op 07-04-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerst.man
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Vergeet niet dat je in Nederland recht hebt op 2 jaar garantie volgens de Consumentenwet. Ga eens langs naar de plek waar je hem gekocht hebt en zeg gewoon dat je je trackpad vervangen wil hebben. Ook als je je muis gebruikt werkt je trackpad nog steeds, wat betekent dat deze nog steeds ingedrukt is. Mijn vriendin heeft haar trackpad toevallig vorige week laten vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 15:44
Je hebt idd 2 jaar garantie bij de winkel van aanschaf.

Even langsgaan en zij sturen hem op en dan wordt hij gerepareerd/een oplossing geboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Bij de media markt.. daar wordt je niet blij van qua garantie... :(

zou je ook bij Apple Store mogen langsgaan?

Overigens werkt het bovenstaande ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerst.man
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Oh wat goed!! :D

Thanks, hoor alleen wel vaak dat bij Mediamarkt het soms wel heeeeel lang duurt en ken iemand die dus een laptop bekrast terug kreeg.
Voeren ze eigen reparaties uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-07 14:05

mrc4nl

Procrastinatie expert

Remko.me schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:21:
Oh wat goed!! :D

Thanks, hoor alleen wel vaak dat bij Mediamarkt het soms wel heeeeel lang duurt en ken iemand die dus een laptop bekrast terug kreeg.
Voeren ze eigen reparaties uit?
slechts weinig bedrijven voeren zelf reparaties uit, de rest stuurt het naar gediplomeerde repaircentra op (dynafix etc)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Bedankt heren, ik ben nu op advies van iCentre OS opnieuw aan het installeren, mocht dit nog steeds niet helpen dan gaat hij echt heen.

Alles staat in de cloud dus das wel prettig.

Alleen Macbookloos is niet fijn.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Als je na reparatie terugkrijgt, in de winkel testen of de reparatie (goed) is uitgevoerd.

Zo heb ik mijn, bij de MM gekochte, iMac 3x geweigerd nadat ik had geconstateerd dat het probleem nog steeds aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
bedankt voor de tip, ik woon in Amersfoort hier zit wel een saturn om de hoek maar moet naar het centrum voor mediamarkt, wellicht dit weekend.. zo geen zin om mijn laptop kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02
Ze kunnen hem ook wel bij de Amac innemen weet je zeker dat hij door hun eigen technische dienst wordt gemaakt en dat het ongeveer een week duurt. Maar omdat hij buiten het jaar valt kan het iets van 80 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:45
Hebben we met de MBP van mijn vriendin ook een keer gehad. Even naar A-mac in Utrecht gegaan en het touch pad schijnt af te stellen te zijn. Na 5 minuten had de medewerker het touchpad opnieuw afgesteld en dat werkt tot op heden uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Ik dacht dat het netjes was om terug te koppelen hier.

Uiteindelijk naar Amac in Amersfoort geweest, ze gaven aan omdat hij uit de 1 jaar garantie is ik beroep moet doen op de europese wetgeving, zij gingen dit voor mij regelen, mocht dit niet lukken kost het mij uiterst 90 euro onderzoekkosten en dekken zij de wetgeving als Apple dit niet doet.

Goed, terwijl ik er stond hebben ze even gekeken, onderkant opgeschroeft, harddisk eruit, wat blijkt de touchpad was ingedrukt gebleven in het midden, er zit een schroefje die ze een stukje uitgedraaid hebben en hij werkt weer perfect.

Kosten, 0 euro!

Gehad van hen voor de vervelende situatie: chocoladereep van Amac :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
kerst.man schreef op zondag 07 april 2013 @ 00:55:
Vergeet niet dat je in Nederland recht hebt op 2 jaar garantie volgens de Consumentenwet.
En
JimmyJoness schreef op zondag 07 april 2013 @ 12:46:
Je hebt idd 2 jaar garantie bij de winkel van aanschaf.
Nee hoor dat is een minimum maar staat niet in de Nederlandse wet.

http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa

Voor de rest heb je gelijk even naar de Reseller of Apple store in Amsterdam leg het probleem uit, coulance doe ze wel aan.

Succes

[ Voor 15% gewijzigd door Queenfanmichel op 20-04-2013 08:59 ]

Pagina: 1