Samsung SSD 840 250gb traag

Pagina: 1
Acties:

• pierw
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:58
Beste Medetweakers,

Recent heb ik een Samsung 840 van 250gb aangeschaft. Ik heb windows 8 geinstalleerd en ik vind hem best wel traag. Nu heb ik even getest met HD tune en de testresultaten vallen me erg tegen gemiddel 114.9mb/s bij read.

Heb ik iets verkeerd gedaan of ben ik iets vergeten?

Ik zou een bijlage bijvoegen maar ik wist niet hoe dat moest. dus heb ik de bijlage op TinyPic gezet.

http://i49.tinypic.com/52h1cx.png

Met vriendelijke groet,

Pier Wouda

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:20

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf aan vooronderzoek gedaan ? Wat ben je hierbij tegen gekomen?
Wat zijn de specificaties van je pc/laptop ?

• de echte flush
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-01 12:09
Boven aan moet je de SSD selecteren. Je hebt nu gekozen voor de 1TB Harde schijf, die ook in je pc zit.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
de echte flush schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:28:
Boven aan moet je de SSD selecteren. Je hebt nu gekozen voor de 1TB Harde schijf, die ook in je pc zit.
Ssst, laat hem nou zelf ook wat vooronderzoek doen. Daar leren mensen van. :)

• pierw
Goh wat dom! Ik ben er van uit gegaan dat hij automatisch de primaire hardeschijf zou pakken.
Ik zal binnenkort even de goeie 8)7

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
pierw schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:12:
Goh wat dom! Ik ben er van uit gegaan dat hij automatisch de primaire hardeschijf zou pakken.
Check dan ook even deze review met jou resultaten.
http://www.hardocp.com/ar..._ssd_review/#.UV8iuZMqyIs
En vergeet niet even de TS aan te vullen, met wat voor systeem hebben we te maken etc.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
pierw schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:12:
Nouw ja, het is tenslotte een testprogramma voor harde schijven, niet voor ssd's. Eigenlijk niet gek dat die dan automatisch de harde schijf pakt. :+

Kijk eens naar as ssd. Daar hebben we wel wat aan.

Plaats het plaatje door de code voor forums ((staat links van je plaatje op tinypc ) gewoon hier neer te zetten. Samen met de specs van je pc, en de poort waar die aan zit.
Misschien ook wel handig dat je ons verteld wat langzaam precies is...

• pierw
@Reepje, daar heb je een punt :P
Mijn systeem is AMD Phenom II X4 955 BE, 8GB corsair xms3 DDR3-1600, Sapphire HD6950 2GB.
De SSD zit op de sata poort van mijn moederbord.
Bij het testen van de SSD komt er minimaal 307mb/s en max 350mb/s.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/29fcjtd.png & Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/20axyc0.png
Ik heb de resultaten van hardware.info vergeleken en daar hebben ze de volgende waarden:
HDTune - Benchmark - Read - Minimum 405,2 MB/s
HDTune - Benchmark - Read - Maximum 406,3 MB/s
HDTune - Benchmark - Read - Average 405,8 MB/s

Als ik op de startknop druk duurt het een seconde of 3 á 4 voordat ik een piepje hoor vervolgens krijg ik het bios scherm á 1 seconde en daarna nog zo'n 10 seconden voordat Windows is opgestart dit haalde ik bijna ook met mijn 1TB samsung HDD.

Met vriendelijke groet,
Pier Wouda

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

pierw schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:46:
@Reepje, daar heb je een punt :P
Mijn systeem is AMD Phenom II X4 955 BE, 8GB corsair xms3 DDR3-1600, Sapphire HD6950 2GB.
Bij het testen van de SSD komt er minimaal 307mb/s en max 350mb/s.
[afbeelding] & [afbeelding]
Ik heb de resultaten van hardware.info vergeleken en daar hebben ze de volgende waarden:
HDTune - Benchmark - Read - Minimum 405,2 MB/s
HDTune - Benchmark - Read - Maximum 406,3 MB/s
HDTune - Benchmark - Read - Average 405,8 MB/s
Doe eens een benchmark met AS-SSD en niet met HD-tune... Zoals Reepje al aangaf.. het is geen test programma voor SSD's.
HDtune, gaat op low level niveau, data verzoeken sturen. Ookwel hij vraagt data op per sector.
Niet elke SSD luisterd hier naar op dezelfde manier als een HDD... Dus vreemde waardes.
Als ik op de startknop druk duurt het een seconde of 3 á 4 voordat ik een piepje hoor vervolgens krijg ik het
Dat is je voeding...
Die heeft bepaalde tijd nodig tot hij power ready signaal afgeeft naar moederbord.
bios scherm á 1 seconde en daarna nog zo'n 10 seconden voordat Windows is opgestart dit haalde ik bijna
Zo vreemd is het nog niet helemaal...

[ Voor 6% gewijzigd door Swordlord op 07-04-2013 22:00 ]

Verwijderd

[...]
Met vriendelijke groet,
Pier Wouda
En wat voor mobo heb je?

Op GoT doen we niet aan Vriendelijke Groeten Het algemeen beleid #groeten

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Als ik op de startknop druk duurt het een seconde of 3 á 4 voordat ik een piepje hoor vervolgens krijg ik het bios scherm á 1 seconde en daarna nog zo'n 10 seconden voordat Windows is opgestart dit haalde ik bijna ook met mijn 1TB samsung HDD.
Dat heeft dan toch weinig met de SSD te maken, je beschrijft nu de vertraging met opstarten, die deels door de BIOS veroorzaakt wordt, het gaat om de daadwerkelijke opstarttijd en snelheid tijdens het werken. Dan klinkt 10 sec. zo slecht nog niet.

• pierw
Ik heb getest met AS-SSD en die waarden zijn wel goed! ik heb de bootlijst uitgeschakeld en dat scheelt al een hoop. Misschien had ik wel net iets te hoge verwachtingen van de ssd. maar de pc is zo wel snel genoeg! bedankt voor de hulp iedereen.
Pagina: 1