Verloren data op iPhone4 (ios6.0.1) na blokkering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:17
Hallo,

Na een leuke actie bij de jaarwisseling van dit jaar, is mijn iPhone geblokkeerd geraakt omdat ik vaak genoeg de verkeerde code had ingevoerd. Na wat feesten kwam ik op het fantastische idee de batterij eruit te halen wat resulteerde in het feit dat hij niet meer aan wilde (het kabeltje van de batterij naar de connector knapte). Ik was op dat moment in Australië (tijd gereisd, ben nog niet heel lang terug) en ik vroeg aan de plaatselijke telecom mensen om een nieuwe batterij, maar ze vertelden me dat er waarschijnlijk kortsluiting was ontstaan en ik de telefoon wel weg kon gooien. Ze hebben het wel geprobeerd met een nieuwe telefoon, maar zonder succes.
Ik heb hem desondanks meegenomen naar Nederland, waar de telecomman er vandaag een batterij erin stopte en hij wel weer aanging. Probleem was dat ik ongeveer 22 miljoen minuten kon wachten tot ik kon proberen de code weer in te voeren.

De telefoon zelf kan me gestolen worden, heb inmiddels een nieuwe (SIII), maar er staan foto's, notities en contactgegevens op van tijdens mijn reis (de eerste maanden dan) die ik heel graag terug wil. Dus nu is mijn vraag; is er een manier om zonder data verlies de 4-digit code te omzeilen? Er staan genoeg How To's op internet om hem te restoren, maar dan ben ik die data kwijt omdat ik de afgelopen 5 maanden niet heb gesynchroniseerd. En het gaat me om die data.

Wat ik zelf heb geprobeerd:
Windows, Itunes en Ubuntu herkennen het apparaat niet als ik hem aansluit, hoewel iTunes het wel herkent, maar ik er niks af kan halen.
Via Ubuntu kon ik op 1 of andere manier 2x proberen een code in te voeren (beide niet goed dus) en nu staat er niet meer dat hij 22 miljoen minuten geblokkeerd is, maar 'Connect to iTunes'.
De iPhone 4 draait op IOS 6.0.1.

Ik vrees met grote vrezen, maar ik zou niet weten wat ik nog meer kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-07 16:01
De 4-digit code; bedoel je daar een PUK code mee, of gaat het om de code van het codeslot, die je dus zelf hebt ingesteld? De PUK code zou je bij je provider op moeten kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:32

Perkouw

Moderator General Chat
Hier al naar gekeken ?

Mogelijk dat je hem met die truuc alsnog kunt unlocken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:17
Bedankt voor de reacties.
@Virofi:
Ik bedoel het codeslot. De pukcode zal ik nog wel ergens hebben.

@perkouw:
Dankzij de video's vond via die link is het me (deels) gelukt. Ik heb alle foto's en video's er af kunnen halen, omdat ik het zover heb gekregen dat mijn pc de iPhone wel herkent, maar ik kan nog geen reserviekopie maken via iTunes. Dan krijg ik nog steeds de melding dat ie beveiligd is.

Ik zal even beschrijven hoe ik dit heb gedaan, misschien heeft iemand er nog wat aan.
Dit is dus met IOS 6.0.1 en er staat in het rood 'connect to iTunes'. Er is geen mogelijkheid meer om de code proberen in te voeren.
Slide de unlock bar (die dan 'noodoproep' zegt in vele talen) en toets 112. Druk op de 'bel' toets en cancel daarna meteen de telefoon. Lock daarna je telefoon met de knop die bovenop je toestel zit. Als je dan met de home knop de telefoon weer wakker maakt en wederom de unlock bar veegt, wordt je scherm zwart, op de bovenste balk na. Bij mij stond er zoals normaal 'sos only' - de tijd - en batterijpercentage.

Ik zal even verder proberen, misschien dat er met andere software dan iTunes wel een kopie te maken is oid. Tips daarover zijn uiteraard welkom!

Ik ben iig al heel erg blij dat ik de foto's en video's weer terug heb! :D