Boot Media not Found.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 14:12
Hallo,

Ik heb een vraag, Op mijn Asus P8Z68-V PRO zitten 8 sata aansluiten:

SATA6G-E1
SATA6G-E2
SATA6G-1
SATA6G-2
SATA3G-3
SATA3G-4
SATA3G-5
SATA3G-6

Ik heb 2SD schijfen en 2HD schijfen met stata.
en nog 2 sata aansluitingen van mijn kast: Cooler Master CM 690 II Advanced

Ik heb gister al mijn schijfen er uit gehaald, draad goed gedaan en alles weer terug gedaan PLUS mn nieuwe HD schijf (3TD).
Nu is het volgende probleem, hij kan mijn boot device niet vinden, ik heb al het een en ander verwisseld en uiteindelijk deed hij het met mn SD (boot device) in slot SATA6G-2 en mijn HD(1TB) in slot SATA3G-4 dan dan laad hij gewoon windows, maar nu, als ik mijn HD(1TB) er uit haalt dan wilt hij niet booten, waarom is dat?

En wat zijn mijn sata E porten?

Ik zat te denken om mijn 2 SDs in de 6G te stoppen, mijn 2 HD in de 3G en de rest in de overige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Sata E poorten zijn mogelijk E-sata poorten en dus externe poorten zoals op je kast zitten.
Het vervelende wat ik heb gemerkt bij Windows installaties die je op een SSD doet is dat Windows dan de boot sector op de HDD zet i.p.v. op de SSD met als gevolg dat als je de HDD verwijderd hij niet meer weet wat hij moet doen. Mijn oplossing was een herinstallatie van Windows op de SSD als de overige HDD's niet aangekoppeld zijn. Maar mogelijk kan je met een herstel DVD een nieuwe boot sector maken of met bootfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Deze chipset heeft 2 sata3 en 4 sata2 aansluitingen. Daarnaast heeft dat bord dan blijkbaar nog enkele sata via een marvell controller. Die laatste zou ik niet gebruiken.

Om het maximale eruit te halen, zou ik de 2 ssd op de intel sata3 poorten aansluiten en de marvell sata3 in zijn geheel niet gebruiken. De hd en de rest dus op de sata2 aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vermoedelijk wil het systeem niet meer opstarten, wanneer de 1TB hardeschijf is verwijderd, omdat daar de 100MB boot partitie op staat en de Windows installatie zelf op de SSD. Dit komt wel veel vaker voor als je gaat zoeken hier op het forum. Vermoedelijk is het BIOS niet juist ingesteld geweest tijdens de installatie.

Als je de huidige Windows installatie niet nadrukkelijk wilt behouden, raad ik aan om de juiste controllers te kiezen voor de juiste opslag HDD/SSD, zoals hierboven wordt aangegeven. Daarnaast Windows opnieuw te installeren op de SSD, terwijl de andere SSD en HDD's losgekoppeld zijn. Dit geeft de minste kans op fouten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 14:12
Oke dat verklaart het, bedankt voor de snelle hulp jongens!