Ten einde raad over het freezen van mijn pc

Pagina: 1
Acties:

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
Afgelopen maandag (01-04-2013) dacht mijn pc dat het leuk zou zijn een 1 april grap uit te halen.

Ik liep even weg bij mijn pc en toen ik terug kwam had ik een "Error loading operating system" in beeld, natuurlijk ff zitten balen en een reboot geprobeerd maar dat hielp helaas niks, dus maar een nieuwe windows installatie gedaan.

Toen begonnen de echte problemen.

Als eerste was mijn SSD spoorloos (in de bios) dus ik dacht dat mischien de SATA kabel kapot was, nieuwe kabel eraan gezet en me SSD werd weer gevonden, ik blij en begon met windows installeren.
Mijn blijdschap was van korte duur want na de eerste reboot kreeg ik de melding dat er geen operating systeem gevonden was en dat dat kwam door een recente hardware wijziging :| .

Toen de SSD maar op een andere aansluiting gezet en weer opnieuw begonnen, Windows installeerde perfect en hij bleef het zelf doen na een reboot.
Nadat ik alles drivers weer geinstalleerd had dacht ik klaar te zijn.

Helaas had ik het verkeerd, mijn pc freezed op random momenten de ene keer kan ik gewoon 2-3 uur doorgaan en de andere keer is het na een uurtje afgelopen. Het maakt ook niet uit wat ik doe, internetten of gamen, hij loopt gewoon vast en reageerd helemaal nergens meer op vervolgens moet ik de reset knop gebruiken om hem opnieuw op te starten.

Ik dacht eerst zelf dat mijn SSD de geest had gegeven maar de S.M.A.R.T waardes zijn normaal(via de software die ik geprobeerd heb, mischien zijn er test programma's de ik vergeten ben) daarna heb ik de SSD in verschillende sata poorten gehad en in allemaal blijft me pc freezen

Toen ben ik het geheugen gaan testen, heb memtest een kleine 14 uur laten draaien en die gaf 0 errors dus dit was het probleem ook niet helaas.

Toen heb ik toch maar eens een andere HDD gepakt en daar windows op gezet, leek even goed te gaan maar kreeg toch weer een freeze.

In de crashloggs staat helemaal niks maar in het geburtenis logboek staat het volgende
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GUSWZnk.jpg
wat mij dus wel weer doet vermoeden dat het de ssd of hdd is.

Heb een andere voeding geprobeerd maar dit was ook niet het probleem. Inmiddels raak ik een beetje door ideen heen en heb ik alleen me moederbord en cpu niet getest met andere exemplaren maar ik wil eerst zeker weten dat het het moederbord of cpu kan zijn voordat ik daar vervanging voor zoek

systeem specs

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 255,-€ 255,-
1Asus Maximus IV Extreme (3.0)€ 241,92€ 241,92
1Asus GTX670-DC2-2GD5€ 345,14€ 345,14
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 54,46€ 54,46
1Silverstone RAVEN RV02W€ 0,-€ 0,-
1Prolimatech Megahalems CPU-Cooler Rev B.€ 47,52€ 47,52
2SilenX IXP-76-18 Ixtrema Pro Fan , 120mm€ 19,78€ 39,56
1Corsair Vengeance K90 (US English)€ 111,90€ 111,90
1Cyborg R.A.T. 7€ 69,26€ 69,26
2Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 49,82€ 99,64
1Logitech G35 gaming headset€ 92,99€ 92,99
1Corsair HX1000W€ 0,-€ 0,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 98,95€ 98,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.456,34

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Verwijderd

Heeft je mobo de nieuwste BIOS? Mogelijk los dit een probleem op met de Sata poorten?
Welke revisie heeft je mobo hoop niet dat je een 'day one' versie hebt met 'smeltende' sata poorten?
Toen je Windows op de HDD geïnstalleerd had heb je toen:
A: De SSD afgekoppeld?
B: De Intel chipset driver geïnstalleerd (en had je die eerder ook al geïnstalleerd op de SSD installatie)?
Alle Windows updates erop gekregen?

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:28:
Heeft je mobo de nieuwste BIOS? Mogelijk los dit een probleem op met de Sata poorten?
Welke revisie heeft je mobo hoop niet dat je een 'day one' versie hebt met 'smeltende' sata poorten?
Toen je Windows op de HDD geïnstalleerd had heb je toen:
A: De SSD afgekoppeld?
B: De Intel chipset driver geïnstalleerd (en had je die eerder ook al geïnstalleerd op de SSD installatie)?
Alle Windows updates erop gekregen?
Heb een B3 stepping mobo dus dat probleem zou niet aanwezig moeten zijn. heb na elke installatie alle driver geinstalleert (download vanaf de rog.asus.com site) net zoals de pc was voor de error.

Heb het inderdaad met de SSD afgekoppeld geprobeerd en andere hdd was ook niet aangesloten. Alle updates heeft windows er niet opgekregen.

Bios update zal ik eens proberen, kom ik later op terug.

vergeten te vertellen dat na de eerste error windows installatie een mbr, gpt en efi partitie maakte op mijn ssd. Daar heb ik eerder en later nooit meer last van gehad

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI