Toon posts:

Witte omlijning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, eigenlijk al sinds de aankoop van mijn desktop (1 jaar geleden) heb ik witte omlijning om eigenlijk van alles wat beweegt in een game (of film soms). Bijvoorbeeld: Je ziet een vliegtuig vliegen tegen een blauwe achtergrond en dan zie je om dat vliegtuig een witte lijn die er ook een beetje achteraan hangt.
Heeft iemand enig idee waar het aan ligt?

PC:
Videokaart, Hd7970 sapphire
Processor, intel i7 2600
Rest weet ik even niet maar het is in ieder geval een High-end pc.

Als iemand mij kan helpen je kunt ook mailen naar: *snip* -> "mail me" is ongewenst

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 05-04-2013 18:05 ]

Verwijderd

Mogelijk heeft het spel geen AA (welke games heb e het over?) Of moet je Anti Aliasing zelf inschakelen en normaal is het hoe hoger de instelling hoe mooier het is? Test anders met een aantal drivers of zoek naar game updates / fora van de game maker als eerste.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:39:
Mogelijk heeft het spel geen AA (welke games heb e het over?) Of moet je Anti Aliasing zelf inschakelen en normaal is het hoe hoger de instelling hoe mooier het is? Test anders met een aantal drivers of zoek naar game updates / fora van de game maker als eerste.
Het gaat over bijvoorbeeld Battlefield 3 en Skyrim, maar het is bijvoorbeeld ook bij films enzo.. Maar ik zal is naar die drivers gaan kijken inderdaad

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef ook eens een screenshot waarbij dat te zien is, dat helpt vaak wel om te zien wat er fout kan gaan

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het zou ook een beeldscherm kunnen zijn dat erg veel last heeft van ghosting (of reverse ghosting). Met een screenshot kan je nagaan of dit het is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal is proberen er een screenshot van te maken, maar het beeldscherm is ook helemaal nieuw

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:40:
Ik zal is proberen er een screenshot van te maken, maar het beeldscherm is ook helemaal nieuw
Nieuwer dan de desktop zelf? Nieuw zegt overigens niet zoveel, ook die kunnen niet lekker zijn. Ook al andere kabels geprobeerd en dergelijke? Scherm op een ander systeem of ander scherm op jouw systeem?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:55:
[...]

Nieuwer dan de desktop zelf? Nieuw zegt overigens niet zoveel, ook die kunnen niet lekker zijn. Ook al andere kabels geprobeerd en dergelijke? Scherm op een ander systeem of ander scherm op jouw systeem?
Ik heb ze tegelijk gekocht, en nee heb nog niks anders geprobeerd qua bekabeling
maar iemand die ik ken had het over de frequentie ofzo?

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Is het probleem vergelijkbaar met dit probleem? http://www.minecraftforum...ite-lines-around-objects/

Indien je jouw probleem in dit topic herkent, is het forceren van een te hoge anti-aliasing waarschijnlijk het probleem (zoals aangehaald in het topic).

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Daan5000 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:52:
Is het probleem vergelijkbaar met dit probleem? http://www.minecraftforum...ite-lines-around-objects/

Indien je jouw probleem in dit topic herkent, is het forceren van een te hoge anti-aliasing waarschijnlijk het probleem (zoals aangehaald in het topic).
Natuurlijk is dat het niet, hij heeft het ook in films zegt ie.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Verwijderd

Topicstarter
Daan5000 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:52:

Nee dat is het niet, het is een dikke lijn om het hele voorwerp

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik weet niet hoe dik, maar probeer eens je sharpness te verlagen op je monitor? Klinkt als oversharpness halo's.

Maak eens een foto?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1