24" LED-monitor voor budget van 350~

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 21:30
Hallo tweakerts,

Ik ben opzoek naar een nieuwe LED-monitor om mijn LCD-monitor te vervangen. Mijn budget ligt rond de 350 euro.

Op dit moment heb ik twee kandidaten en ik ben benieuwd of mensen ervaring hebben met deze twee monitoren. Hun mening zou ik graag willen horen. Daarnaast ben ik natuurlijk ook benieuwd naar andere suggesties. De eisen die ik stel zijn een lage responsetijd (hoewel dit niet echt een issue meer is tegenwoordig), heldere kleuren/goede zwartwaardes, 16:10 en IPS-based.

pricewatch: HP ZR2440w (XW477AT/XW477A4) Zwart

Ik ben erg fan van HP monitoren, vandaar dat ik als eerst bij dit merk ben gaan snuffelen. Dit model heeft een Video OverDrive feature waar ik positieve reviews over lees; het zorgt voor hogere pixel responsiveness wat resulteert in minder motion blur en ghosting. Daarnaast zijn de reviews ook erg te spreken over de kleuren. Wat ik wel mis (en wat mijn huidige HP monitor wel heeft) is een ambient light sensor waarmee de helderheid wordt afgesteld op de verlichting van de omgeving.

pricewatch: Lenovo ThinkVision LT2452p Zwart

Ben niet bekend met het merk Lenovo, maar de specs zien er erg goed uit! Klein nadeeltje: geen HDMI-aansluiting. Daar tegenover staat wel een hogere helderheid.

Ben benieuwd naar jullie meningen/suggesties! Ben verder niet zo thuis in de LED-monitoren 'scene' :P Zijn er merken die een must-have zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 05-04-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-07 13:24
Meestgekozen 24" 16:10 monitor is deze: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
Staat ook wel een goede review bij, en de grote reviewsites hebben 'm ook gereviewed, zoek maar op Google :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
MartijnLoarne schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:07:
Meestgekozen 24" 16:10 monitor is deze: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
Staat ook wel een goede review bij, en de grote reviewsites hebben 'm ook gereviewed, zoek maar op Google :)
Thanks! Kid Jansen heeft een erg mooie review geplaatst over dat model _/-\o_ Echter schrijft hij daar wel over backlight bleeding... wat ik eigenlijk een doodzonde vind voor een monitor. Via zijn review kom ik uit bij de U2410... die zit net rond m'n budget én is beter:

pricewatch: Dell Ultrasharp U2410 Zwart

Daar heeft hij net zo'n uitgebreide review van... en die is dan ook een stuk beter. Nog een mooie kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-07 13:24
Inderdaad, die was ik nog vergeten te melden. De U2410 heeft nu ook een opvolger: pricewatch: Dell Ultrasharp U2413 Zwart
Is wel wat buiten je budget, zo'n €460. Tftcentral heeft er ook een review van gemaakt.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:48
Backlight bleeding kan ik niet ontdekken op mijn U2412M. Maar als ik anderen hoor dan kan de kwaliteit wel aardig variëren. Dell zal wel flink bezuinigd hebben op de kwaliteitscontrole.

Het klopt wel dat de U2410 een mooier scherm is (8bit+FRC ipv 6bit+FRC). Daar staat dan wel weer een hoog energieverbruik van 75W en inputlag tegenover: http://nl.hardware.info/r...-reactietijd-en-input-lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
wappiewappie schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:15:
Backlight bleeding kan ik niet ontdekken op mijn U2412M. Maar als ik anderen hoor dan kan de kwaliteit wel aardig variëren. Dell zal wel flink bezuinigd hebben op de kwaliteitscontrole.

Het klopt wel dat de U2410 een mooier scherm is (8bit+FRC ipv 6bit+FRC). Daar staat dan wel weer een hoog energieverbruik van 75W en inputlag tegenover: http://nl.hardware.info/r...-reactietijd-en-input-lag
Ik ben te ongeduldig en ben toch voor de HP uit m'n eerste post gegaan... zojuist besteld :) Ook naar aanleiding van deze review: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_zr2440w.htm en nog wat meningen van gebruikers op andere sites.

Dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:48
Veel plezier ermee. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Thanks! :)

Ik zie nu je review op hardwareinfo, daar staat de zojuist bestelde HP ook bij... opvallend dat hij daar minder uit de bus komt dan andere reviews die ik heb gezien. Wellicht komt het ook door de hoge prijs... volgens hwi heeft die monitor geen zilver award gekregen door de prijs, echter heb ik hem nu voor ruim 100 euro goedkoper dan destijds in de review aangegeven staat.

Uiteindelijk ben ik nog steeds blij met m'n keuze! De U2410 z'n inputlag is inderdaad wat ik ook op andere sites heb gelezen... deze valt af voor gaming. De ZR2440w is volgens tftcentral erg vergelijkbaar met de U2412M, alleen lees ik in de review van Kid Jansen (productreview: Dell Ultrasharp U2412M Zwart review door Kid Jansen) over Backlight Bleeding en Ghosting terwijl tftcentral juist positief is over het feit dat er geen Backlight Bleeding is. Al met al is er denk ik geen miskoop te maken tussen deze laatste twee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Even een update.. ik kreeg vanmorgen bericht dat de ZR2440w op dit moment niet leverbaar is waar ik hem besteld heb! Ik heb er voor gekozen om m'n geld terug te laten storten om hem ergens anders te bestellen... maar ik kon het toch niet laten om weer even verder te spieken! En ja hoor, heb zojuist een heel ander model besteld...

Is uiteindelijk deze geworden: pricewatch: Eizo Foris FS2333 Zwart

Een inch kleiner dan ik in gedachten had, maar qua gaming i.c.m. IPS het beste van beide werelden als ik de reviews mag geloven. Ben benieuwd! :)
Pagina: 1