3 monitoren, 2 videokaarten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Hallo,

Ik heb 2 AMD videokaarten (beide 2x DVI, 1x HDMI, 1x DP) en had 2 schermen maar heb nu een 3e bijgekocht. De schermen ondersteunen alleen VGA + HDMI.

Nu begrijp ik dat je alle schermen op dezelfde kaart moet aansluiten en je kan dan maar 1 analoog signaal gebruiken, dus niet 2 converters naar DVI. Ik heb dus al één scherm op analoog en eentje op HDMI, dus blijft displayport de enige optie.

Ik moet dus een verloopje hebben van HDMI naar (mini) displayport. Nu lees ik veel over actieve en passieve connectoren en ik weet niet zo goed wat ik nodig heb om het uiteindelijk te laten werken.

Dus voor ik op en neer blijf gaan naar de mediamarkt en 5 connectors probeer die allemaal niet werken bij deze mijn vraag.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik ben niet thuis in CF, dus als alles op 1 kaart moet, zit je vast aan Eyefinity. Voor eyefinity moet je een actieve DP adapter hebben (staat letterlijk in de faq, plus allemaal entries die er over doorgaan). Overigens verloopt het volgens mij alleen vanaf DVI en VGA. HDMI zijn geen actieve adapters voor voor jouw doeleinde als ik het zo lees.

Lees eens de eyefinity FAQ van AMD.

[ Voor 17% gewijzigd door LiquidT_NL op 05-04-2013 17:14 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
LiquidT_NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:14:
Ik ben niet thuis in CF, dus als alles op 1 kaart moet, zit je vast aan Eyefinity. Voor eyefinity moet je een actieve DP adapter hebben (staat letterlijk in de faq, plus allemaal entries die er over doorgaan). Overigens verloopt het volgens mij alleen vanaf DVI en VGA. HDMI zijn geen actieve adapters voor voor jouw doeleinde als ik het zo lees.

Lees eens de eyefinity FAQ van AMD.
Aktief is alleen van DP naar DVI begrijp ik? Zou zoiets kunnen werken?

http://www.onlinekabelsho...t%20Mini&connector-1=hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met 3 monitoren op 1 kaart heb je een actieve adapter nodig.
Wil je de kaarten per se in Crossfire draaien of zijn het gewoon 2 kaarten die je naast elkaar hebt zitten. In dat geval zit je niet met de eis dat je alles op 1 kaart moet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
mkools24 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:32:
[...]

Aktief is alleen van DP naar DVI begrijp ik? Zou zoiets kunnen werken?

http://www.onlinekabelsho...t%20Mini&connector-1=hdmi
Hey grappig, dat is de webshop van mijn broer :) Maar nee, die is niet actief. Volgens AMD bestaat het ook niet, en mijn broer kan het niet leveren (heb voor de zekerheid even gebeld). Misschien dat het werkt naar DVI, en dat weer omvormen naar HDMI.

Zoals hierboven ook gezegd is het natuurlijk niet nodig zonder CF.

[ Voor 10% gewijzigd door LiquidT_NL op 05-04-2013 17:41 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
Ah ok dus zonder CF werkt het wel, ga ik dat eens proberen alleen worden mn games dan wel erg traag ben ik bang.

En anders moet ik die monitor maar inruilen voor eentje met DP of DVI.

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
TERW_DAN schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:36:
Met 3 monitoren op 1 kaart heb je een actieve adapter nodig.
Wil je de kaarten per se in Crossfire draaien of zijn het gewoon 2 kaarten die je naast elkaar hebt zitten. In dat geval zit je niet met de eis dat je alles op 1 kaart moet aansluiten.
3 monitoren op 2 videokaarten werkt inderdaad, alleen eyefinity werkt dan weer niet.

Het valt niet mee allemaal om het aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
Heb dit nog op kunnen lossen. Voor wie tegen hetzelfde aanloopt ik heb een Mini Displayport to HDMI active adapter gevonden (van StarTech.com).

Heb nu dus 3 monitoren op 1 kaart, vga, hdmi en displayport en crossfire enabled. Ook eyefinity werkt nu.
Pagina: 1