Toon posts:

Problemen met draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de laatste tijd problemen met draadloos internet bij mij thuis.
Met mijn computer heb ik geen problemen omdat die gewoon aangesloten is met een internet kabel.
Op het moment dat ik mijn sony xperia z draadloos wil gebruiken valt de verbinding vaak weg en is het wifisignaal heel erg zwak.
In het begin dacht ik dat dit aan mijn mobiel lag (veel meer mensen hebben dit soort problemen met hun xperia z) maar ik heb dit dus blijkbaar nu ook met mijn iPhone 4.
We hebben altijd internet gehad van Ziggo maar sinds ongeveer een maand hebben we een alles-in-1 pakket.

namelijk: Alles-in-1 Extra

En volgens mij is het toen begonnen aangezien ik nooit eerder wifi problemen had met mijn iPhone 4.
We hebben een UBEE EVM3200 router (volgens mij heeft iedereen die via Ziggo?)
Ik heb al een aantal keer de router gereset en het aparte is dat wifi dan gewoon werkt.
Maar na een half uurtje krijg ik weer dezelfde problemen (slecht signaal, wegvallen, verbinding niet binnen bereik etc.)
Ook heb ik in mijn router instellingen 802.11 Band veranderd van 2,4 GHz naar 5 GHz (ik kwam meerdere keren op fora tegen dat dit zou moeten helpen) maar dan kan ik de wifi verbinding helemaal niet meer vinden op zowel mijn xperia z als mijn iPhone 4.

Wat kan ik nog doen ??? :'( ik kan nu namelijk niet eens op mijn wifi met mijn mobiel en dus moet ik alles via mijn 3G doen.

alvast bedankt,

groeten

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
De iPhone 4 ondersteunt geen 5GHz en de xperia volgens mij ook niet. Dus dat is geen oplossing. Indien je met draad wel een goede snelheid haalt maar draadloos niet ligt het probleem volgens mij wel aan de router zelf, niet bij Ziggo.

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zet op de modem/router, in de wireless settings, het wifi type hard op "G" in plaats van "auto-N". Daarmee is het probleem opgelost, gegarandeerd.
Er lijkt een probleem te zijn met de Ubee EVM3200 waarbij wifi is ingesteld op Auto-N en Android devices.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
ralph075 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:49:
Er lijkt een probleem te zijn met de Ubee EVM3200 waarbij wifi is ingesteld op Auto-N en Android devices.
En sinds wanneer is een iPhone 4 een Android device? :o

Verwijderd

Topicstarter
@ ralph075 ik kan dat niet vinden in mijn settings...

Dit zijn mijn settings onder het kopje wifi:

Country: NETHERLANDS
Output Power: 100%
802.11 Band: 2.4 Ghz
802.11 N-mode: off
802.11 N Support required: off
Bandwith: 20 Mhz(was altijd 40 Mhz maar had ergens gelezen dat 20 Mhz stabieler was ?)
Control Channel: Auto
Regulatory Mode: Off
TPC Mitigation (db): 0 (Off)
OBSS Coexistence: 1 (enabled)
STBC Tx: Auto

• ralph075
  • Niet online
Haribo112 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:35:
[...]

En sinds wanneer is een iPhone 4 een Android device? :o
Hij heeft het probleem sinds hij de Experia Z heeft. Die veroorzaakt een probleem, waardoor andere devices ook problemen kunnen ondervinden. Ik spreek uit eigen ervaring, precies dezelfde situatie voorhanden gehad, nadat er Android devices in huis kwamen.

• ralph075
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:10:
@ ralph075 ik kan dat niet vinden in mijn settings...
Als ik thuis ben, zal ik even in de settings kijken en melden waar je het kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
@ ralph075 hartstikke bedankt

• ralph075
  • Niet online
Hmmm... ik vraag me nu af of er een fw-update is geweest...

In ieder geval gaat het om deze instelling:
802.11 N-mode: off
Voorheen (althans in mijn herinnering) had je hier de keuze tussen Auto-N of G. Nu is het Auto of Off.

Bij jou staat het dus al zoals ik zou adviseren op basis van het beschreven probleem. Heb je deze zelf al aangepast voordat je de gegevens van jouw wireless radio hier postte? Of stond het al zo toen je ging kijken naar jouw instellingen?

Als je het zelf hebt aangepast, dan verwacht ik dat het euvel hiermee verholpen is.
Als het al zo ingesteld stond, dan speelt er bij jou blijkbaar een ander probleem (en moet ik je daarop het antwoord helaas schuldig blijven)...
Pagina: 1