0111010001110111011001010110000101101011011001010111001001110011
Ey!! Macarena \o/
True, maar vergeet niet dat iedereen vaakt online betaald. Dus zeg maarRaZ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:11:
Gaan we vast weer huilende ondernemers krijgen die omzet mislopen omdat ze zelf geen andere opties dan overboeking vooraf, en iDeal als betalingsmethode hebben. Gisteren moest ik ik ook al zo lachen over het bericht dat er een een alternatief voor pinnen moet komen. Blijkbaar weet niemand meer hoe cash er uit ziet en hoe het werkt als betaalmiddel

De keuze ligt dus bij de ondernemer zelf om te zorgen dat klanten bij je terecht kunnen ondanks dat electronisch betalen niet werkt.
Ey!! Macarena \o/
Terecht gehuil, omdat ze goudgeld aan die banken moeten betalen voor het afnemen van de producten, terwijl ze er met dit soort fratsen niets voor terugkrijgen.RaZ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:11:
Gaan we vast weer huilende ondernemers krijgen die omzet mislopen
nee, rembours is niet echt een oplossing. Acceptgiro? Das dus achterafbetalen, dat werkt toch niet altijd even goed...
Enige alternatief voor een online winkel is 'vooruitbetalen', maar omdat onze banken er bv over het weekend (vrij -> dinsdag!) te lang over doen dat digitaal beschikbaar te maken, is dat ook niet echt fijn.
Creditcard => heel. veel. fraude.
Dussum, als ondernemer heb je weinig andere keuze lijkt me...
sig
De opties zijn er. Ik heb ook nergens gezegd dat die goedkoper en/of makkelijker zijn in het gebruik.
Een 1-malige machting kan een webshop ook aanbieden bijvoorbeeld.
Ey!! Macarena \o/
Dat is wel makkelijk denken zo. De ondernemer kan veel verschillende methodes aanbieden, de consument wil echter gewoon gebruik maken van iDeal en zal de opdracht -vaak- niet doen als iDeal het niet doet, ongeacht of er andere betaalmethodes zijn. En zoals EnnaN al aangeeft zijn veel alternatieven gewoon niet toereikend genoeg. Duren te lang of zijn te ingewikkeld (creditcard met 3d security? wat was mijn wachtwoord? etc.. )RaZ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:15:
Als je als ondernemer kiest voor maar 1 betaalsysteem, moet je ook niet zeiken als dat ene systeem een keer plat ligt. Als betalingsverkeer zo belangrijk is, moet je zorgen dat je ook andere opties aanbied aan je klant.
De opties zijn er. Ik heb ook nergens gezegd dat die goedkoper en/of makkelijker zijn in het gebruik.
Tweakers zelf is een ander volk natuurlijk, die kunnen wel om een falend systeem heen. De huis-tuin en keuken gebruiker krijgt echter al zweetdruppeltjes op z'n voorhoofd als er een foutmelding bij iDeal komt. Bang dat er toch wat afgeschreven is en niks geleverd wordt.
Bovenstaande is natuurlijk niet in elke branche van toepassing echter in mijn werkgebied wel. Dus ja, in principe verlies ik business op deze manier. Ervaring en rapporten wijst uit dat niet elke klant die een bestelling heeft proberen te plaatsen later terug komt om dit alsnog te doen of een andere betaalmethode kiest. Veel wel, gelukkig!
[ Voor 7% gewijzigd door Racemol op 05-04-2013 15:24 ]
Dat alternatief komt er al aan: betalen met je OV-chipkaartRaZ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:11:
Gisteren moest ik ik ook al zo lachen over het bericht dat er een een alternatief voor pinnen moet komen.
Die opties zijn er wel, maar bezoekers willen die opties simpelweg niet gebruiken.RaZ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:11:
Gaan we vast weer huilende ondernemers krijgen die omzet mislopen omdat ze zelf geen andere opties dan overboeking vooraf, en iDeal als betalingsmethode hebben. Gisteren moest ik ik ook al zo lachen over het bericht dat er een een alternatief voor pinnen moet komen. Blijkbaar weet niemand meer hoe cash er uit ziet en hoe het werkt als betaalmiddel
Lijkt me erg terecht dat ondernemers boos zijn na de zoveelste ideal storing.
Je mist het punt.RaZ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:15:
Als je als ondernemer kiest voor maar 1 betaalsysteem, moet je ook niet zeiken als dat ene systeem een keer plat ligt. Als betalingsverkeer zo belangrijk is, moet je zorgen dat je ook andere opties aanbied aan je klant.
Bijna iedere webwinkel bied alternatieven, maar het is de klant die de alternatieven niet wenst te gebruiken. Er is echt een reden dat mensen voor iDeal en webwinkel kiezen, dat is gemak in bestellen en betalen anders kunnen ze net zo goed naar de winkel gaan.
Je slaat de plank in ieder geval volledig mis met je opmerking.
[ Voor 40% gewijzigd door Bender op 05-04-2013 16:12 ]
Maar RaZ: wat heeft een winkelier er aan te weten dat er andere opties zijn, maar die kosten hem meer geld (kosten/administratie): dan moet hij maar niet zaken? Rare gedachtegang.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
[ Voor 10% gewijzigd door Red Boll op 05-04-2013 16:20 ]
Dit topic is gesloten.