Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-07 20:55
Beste Tweakers,

Ik zoek een alternatief voor een Logitech Squeezebox (en Sonos), zodat ik vanuit mijn woonkamer zonder de televisie aan te zetten kan luisteren naar muziek. Het moet bestuurbaar zijn vanaf een IPAD/Iphone en liefst ook Android device.

Ik heb al een Mediacenter (Windows 7 pc met XBMC) waar vanaf ik mijn films kijk. Als dit uit te breiden is met iets ben ik blij of een apart device.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gr.,

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
De XBMC app op je iphone zetten en die gebruiken voor het navigeren?

De eigen inzet is ver te zoeken :S

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi267
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-05 13:33
je zou als je radio wil luisteren je digitale tv kunnen aansluiten op een versterker met boxen waardoor je geluid heb zonder dat je de tv hoeft aan te hebben. ik weet alleen niet of je radio zenders kan zoeken met je iphone/ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-07 20:55
@LiquidT_NL wellicht had ik moeten laten weten dat ik XBMC al eerder heb geprobeerd. Het liefst heb ik een apart Device die dit kan zodat vrouw lief er ook mee kan werken.

Daarnaast zou ik er dus ook MP3 tjes mee willen kunnen luisteren. eventueel Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Relaxed2000 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:47:
@LiquidT_NL wellicht had ik moeten laten weten dat ik XBMC al eerder heb geprobeerd. Het liefst heb ik een apart Device die dit kan zodat vrouw lief er ook mee kan werken.
Waarom voldoet dat niet? Je zegt zelf dat je open staat voor een oplossing gebaseerd op je huidige hardware. De telefoon app is erg goed voor Android, of is die van de iPhone zo inferieur? Ik kan gewoon bladeren door albums, artiesten, nummers zoals ik op menig mp3 speler kan. Komt zij dan niet uit de mobiele app voor XBMC?

Alternatief is ook om iets als foobar of een andere mediaspeler op de HTPC te installeren en die op de achtergrond te laten draaien, en daar dan een mobiele app voor gebruiken.
Daarnaast zou ik er dus ook MP3 tjes mee willen kunnen luisteren. eventueel Spotify.
Je zegt "daarnaast": naast wat dan? Radio?

Wat zijn nu precies je eisen? Wat voor bronnen wil je beluisteren en waarom voldoet XBMC niet?

Als je nu gewoon iets uitvoeriger in gaat op je eisen is het ook niet zo gissen. Ik heb nogal wat verschillende oplossingen hier thuis gehad, dus zou je best kunnen helpen denk ik zo.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41

Garyu

WW

(even uitgaand van een NAS)
Ik heb het zo opgelost: een Raspberry Pi gekocht met daarbij een USB-geluids-stickje voor audio-out (mijn versterker doet geen digital-in, anders kan je ook de digital-out van je raspberry gebruiken).

Vervolgens het programma MPD geinstalleerd, dat kan je vanaf elke iphone of android telefoon / tablet bedienen. Ook voor de meeste OSes zijn er interface voor. Als je spotify wil gebruiken kan dat ook, je kan dan Mopidy installeren, daar je username/password van Spotify in de configuratie plempen en het werkt ook, het is een iets aangepaste versie van MPD met een spotify-client erin.

Dus:
-> Hardware: Raspberry Pi kopen, eventueel een USB-geluidskaartje te krijgen vanaf $2.50 op eBay
-> SW op de Raspberry: mpd (voor mp3 + internetradio) of mopidy (hetzelfde plus spotify)
-> SW op de tablet/iphone/android: MPDroid (Android) ken ik, op andere paltformen vergelijkbare clients

MPD/Mopidy is redelijk te vergelijken met Sonos. Het werkt helemaal headless en de hele interface zit dus op je tablet/telefoon, vergelijkbaar met Sonos. Alleen multi-room-opstellingen zijn volgens mij niet mogelijk...

Kosten: 60€ ongeveer, plus wat tijd.

Bij sommige NASen zou je de Raspberry weg kunnen laten en gewoon MPD op je NAS installeren, dan heb je alleen de kosten van het USB-geluidskaartje (wel even op compatibiliteit letten).

[ Voor 75% gewijzigd door Garyu op 05-04-2013 15:41 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webrob5
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-12-2020
Zelf gebruik ik deze:
http://www.logitech.com/n.../wireless-speaker-adapter

Voor rond de 25 euro verkrijgbaar.
Verbinden met je versterker, bluetooth op je ipad of telefoon aan, verbinden. Vervolgens gaat al het geluid van je ipad naar je versterker: dus ook Spotify, YouTube of internetradio. Heeft een bereik van maximaal 10 meter. Prima geluidskwaliteit.
Pagina: 1