Zoek naar Office 2003 Basic NL CD/ISO

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 11:19

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

Topicstarter
Beste vrienden en vriendinnen,

het is zover, wij zijn eindelijk tegen de lamp aangelopen. Een klant heeft zijn laptop vol met virussen bij ons afgegeven om schoon te maken. De Windows install was dermate ver%$# door rotzooi dat we niet anders konden dan een herinstallatie. We hebben de seriecodes van de geinstalleerde software via een tool kunnen extracten en hebben windows schoon geinstalleerd.

De klant had een Office 2003 Basic NL op zijn laptop staan en die wil hij nu dus weer geinstalleerd hebben. Echter hebben wij de install cd niet. We hebben de klant opgebeld dat hij de CD moet aanleveren, anders zit er niets anders op dan een nieuwe office versie.

De klant vindt van niet....

Wij hadden vooraf moeten waarschuwen dat wij office niet opnieuw konden installeren zonder cd. Hij wil dus niet opdraaien voor de kosten van een nieuwe versie. Nu kunnen we een image terugzetten (maken we altijd voor we herinstalleren) maar de uren voor de herinstallatie zullen niet betaald worden.

Dus om een lang verhaal kort te maken, ik ben met spoed op zoek naar een kopie/iso van een OFFICIELE office 2003 basic NL cd om met een LEGALE code opnieuw te installeren op de laptop. Torrentz o.i.d. is geen optie, we willen geen risico lopen dat we virussen/trojans/backdoors in een bedrijf binnen brengen.

Wie kan mij hier helpen!?!

Bedankt alvast.

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:19

TommyGun

Stik er maar in!

eBay, Marktplaats, Speurders

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:12
Vind het vreemd dat een klant geen originele schijven aan kan leveren.
Overigens zijn er via de torrent wegen wel degelijk on aangepaste versies binnen te halen.

Of via de officiele weg:
How to replace Microsoft software or hardware, order service packs, and replace product manuals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:03
Service leveren is prima, goeie service leveren is helemaal goed.
De klant kan zoveel vinden, maar zo werkt het dus niet.
Jullie gaan nu voor hem Office aanschaffen? Lijkt me een vreemde zaak, wat is waar misgegaan dat jullie zo met de billen bloot gaan?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mag hopen dat jullie als bedrijf zijnde toch minimaal 1 TechNet abonnement hebben... :) Dan kan je zo'n beetje alles als ISO's zo downloaden, bij MS zelf weg.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 05-04-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07 12:04

GB2

Zou eens naar je algemene voorwaarden kijken en als een klant bij jullie iets inleverd hem laten tekenen dat jullie niet aansprakelijk zijn voor verlies van data (maken wel een backup maar garandeerd niks) en herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:40
Heb je van tevoren afgesproken wat er wel en niet gebeurt aan de computer? Bijvoorbeeld bij het afgeven vastgelegd dat ALLEEN Windows opnieuw geïnstalleerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-07 16:11
Wat een belachelijke prijzen nog op marktplaats voor 1 licentie.

OT: Inderdaad, via technet geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:12
Ik zou haast zeggen dat ik nog een pro over heb, maar nadeel is dat je daarvoor in het onderwijs moet werken. Dus dat gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-07 11:06
Was de versie er op stond wel legaal dan? Kan je op basis van de licentiecode niet zien dus voor hetzelfde geldt heeft hij geen cd omdat hij hem ooit gedownload heeft (of van een kennis heeft gekregen) en is het activeren daarvan juist de oorzaak van de infectie. En nu is dat jou probleem? In dat geval heb ik ook nog wel een testbak die je een keer opnieuw mag installeren :Y)

Je kan vragen hoe hij de software er op heeft gekregen en, als hij de cd nog heeft, aanbieden om hem even bij hem op te halen. Je zegt nu dat hij "moet aanleveren" en de klant "vindt van niet", maar ik lees nergens of er gevraagd is of hij de software heeft. En anders de andere keuzes voorleggen die hij heeft: laptop terug zonder office, laptop terug in staat waarin hij geleverd is, ander pakket aanschaffen. Of, als je hem als klant wil houden, een deal met hem sluiten om een nieuwere versie tegen een gereduceerde prijs te leveren. Want als er verder nergens iets beschreven of besproken is over dit soort situaties moet je natuurlijk wel donders voorzichtig zijn voordat je iemands laptop leeg trapt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

CptChaos schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:19:
Mag hopen dat jullie als bedrijf zijnde toch minimaal 1 TechNet abonnement hebben... :) Dan kan je zo'n beetje alles als ISO's zo downloaden, bij MS zelf weg.
Neefdave schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:23:
Wat een belachelijke prijzen nog op marktplaats voor 1 licentie.

OT: Inderdaad, via technet geen optie?
Via Technet is de Basic versie helemaal niet beschikbaar, alleen Office Standard Edition 2003 en Office Professional Enterprise Edition 2003. :z

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 22:12

Schonhose

Retro Icoon

Op Digital River kun je volgens mij ook alleen aan 2007 en 2010 komen.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Weet dat de MD5s van de ISOs vrijelijk toegankelijk zijn op MSDN.

Dus als jij zeker bent (bewijsbaar met een stickertje / doosje) van een legale versie van Office kan je eentje zoeken en verifieren of de ISO is aangepast :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-e-t-j-e

P-e-t-j-e

Topicstarter
Het gaat eigenlijk altijd een beetje als volgt:

De klant heeft een pc die een defect vertoond, wij nemen de pc mee/krijgen de pc en controleren wat er mis is. Moet de pc opnieuw geinstalleerd worden, dan bellen wij de klant en vragen akkoord.

Voor veel software is het voor klanten duidelijk dat ze die zelf aan moeten leveren (bijv boekhoudsoftware, games, grafische software, etc). Maar ze gaan er bij Windows en Office blind vanuit dat wij de software hebben liggen en de bestaande licenties van de pc af kunnen halen.

Wij vragen er bij Windows en Office niet standaard naar of ze het cd'tje hebben liggen omdat wij van de meeste versies toch een iso of cd hebben.

De klant heeft op ons verzoek op kantoor gekeken maar kan geen cd meer vinden. Het is natuurlijk ook erg oude software, de pc zou eigenlijk vervangen moeten worden :-) Ik ken de klant en ga er wel vanuit dat het een legale licentie is. Overigens voeren wij die controle niet uit. Wij zijn volgens voorwaarden niet aansprakelijk voor de manier waarop de klant de licentie verkrijgt, als hij de licentie kan overleggen of als de erop staat zetten wij hem er weer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Hoe je het ook oplost, hoop dat dit een leer is voor de volgende keer: altijd even dubbelchecken of je zelf alles hebt, dan wel de klant. Zeker Windows en Office zijn dingen waar ik zelfs als 16 jarige al van wist dat het daar vaak mis gaat.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Herinstallaties van *alle* software zonder uitdrukkelijke vrijwaring van de klant geeft vaak problemen. Niet alles werkt meer zoals vroeger (instellingen), wat weer klachten oplevert. En om alles weer identiek te krijgen is meestal erg tijdrovend. Daarom doe ik al vele jaren alleen nog maar een schone Windows-installatie. De rest installeert de klant zelf maar. Of ik doe het tegen een uurloon, want je weet nooit welke problemen je tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-e-t-j-e

P-e-t-j-e

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:17:
Hoe je het ook oplost, hoop dat dit een leer is voor de volgende keer: altijd even dubbelchecken of je zelf alles hebt, dan wel de klant. Zeker Windows en Office zijn dingen waar ik zelfs als 16 jarige al van wist dat het daar vaak mis gaat.
Ik werk al 15 jaar bij het bedrijf en tot nu toe is het eigenlijk nooit een probleem geweest. Het is wel eens ooit vaker voorgekomen maar vroeger snapten klanten dat wij er niet voor verantwoordelijk zijn (wij zijn geen administratiekantoor voor licentiecodes/pakhuis voor doosjes met software) en kocht dan gewoon een nieuwe licentie indien nodig. Maar tegenwoordig denkt men er anders over. Het zal de crisis wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik denk dat het meer een kwestie is van hoe belangerijk die klant voor het bedrijf is.. Wanneer een klant wilt dat er software geinstalleerd wordt dan moet daar of voor betaald worden of moet hij de licentie aanleveren lijkt me zo.

Misschien is Office 365 icm met Office Profesional 2013 een optie voor hem? Kost maar een 10tje per maand of 99 per jaar. Anders kan je ook als alternatief een van de gratis office pakket erop zetten, die doen echt niet onder voor Office 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
P-e-t-j-e schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:21:
[...]

Ik werk al 15 jaar bij het bedrijf en tot nu toe is het eigenlijk nooit een probleem geweest. Het is wel eens ooit vaker voorgekomen maar vroeger snapten klanten dat wij er niet voor verantwoordelijk zijn (wij zijn geen administratiekantoor voor licentiecodes/pakhuis voor doosjes met software) en kocht dan gewoon een nieuwe licentie indien nodig. Maar tegenwoordig denkt men er anders over. Het zal de crisis wel zijn.
Dan is het alsnog niet je verantwoordelijkheid, een nieuwe laptop namelijk komt ook niet standaard met een Office pakket of een Viruscanner.

Hier zijn licentie's aangebonden en als die gene zo laks is om dat niet te bewaren of te backuppen etc, is dat niet jullie verantwoordelijkheid.
Zelfde geld was zijn schijf dood, en dan ? code kan je niet uitlezen dus moet het opnieuw geinstalleerd worden en dat gaat lastig zonder keycode + cd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
P-e-t-j-e schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:21:
[...]

Gek, werken jullie voort particulieren? Ik vind het toch echt weinig meedenken met je klant. Ik heb echt al tientallen keren meegemaakt dat mensen niet eens weten dat Office niet standaard bij Windows zit inbegrepen. Maar goed, hoe dan ook lijkt me dit toch een leerpunt.

En het heeft ook niets met crisis te maken, vind ik ook een beetje makkelijk er over doen. Als iemand die helemaal niets weet van zo'n ding zijn computer aflevert ergens en Windows opnieuw wordt geïnstalleerd, dat dat soort mensen simpelweg verwachten dat Word/Excel er bij hoort. Dat die mensen weigeren 100 euro of meer uit te geven aan een nieuwe licensie heeft niets met de crisis te maken. Ik vind het jouw verantwoording als deskundige om klanten hierover te informeren. Nog sneuer is dat je toon nogal denigrerend is over je klanten.

Maar goed, het komt dus vaker voor, en daardoor moet je klant soms 100 euro onverwachts ophoesten. Dan kun jij zeggen "dat vinden ze geen probleem", of jij kan er je leer uit trekken en het voortaan aangeven.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-07 16:11
Bel de klant en ze als "service" gewoon een nieuwe versie aan die jou weinig tot niks kost. Hang er een mooi verkooppraatje aan vast en probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Neefdave schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:45:
Bel de klant en ze als "service" gewoon een nieuwe versie aan die jou weinig tot niks kost. Hang er een mooi verkooppraatje aan vast en probleem is opgelost.
Weinig tot niks kost, heb je gezien wat een OEM kost ? meeste winkels kopen een OEM + BTW en zijn dan nog een euro of 5 verwijdert van de verkoop prijs.

Dus dan kost het hem alsnog bijna 80 euro ( noem even zo een prijs )
Dan kan je beter een student een SLIM versie laten kopen, als je toch raar wil doen..

Ben nog steeds van mening het niet zijn verantwoordelijkheid is.

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 05-04-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Mektheb schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:56:
[...]

Weinig tot niks kost, heb je gezien wat een OEM kost ? meeste winkels kopen een OEM + BTW en zijn dan nog een euro of 5 verwijdert van de verkoop prijs.

Dus dan kost het hem alsnog bijna 80 euro ( noem even zo een prijs )
Dan kan je beter een student een SLIM versie laten kopen, als je toch raar wil doen..

Ben nog steeds van mening het niet zijn verantwoordelijkheid is.
De poster waar je op reageert heeft het denk ik niet over wie er verantwoordelijk is, maar wat de mooiste oplossing is om een klant te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
LiquidT_NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:59:
[...]

De poster waar je op reageert heeft het denk ik niet over wie er verantwoordelijk is, maar wat de mooiste oplossing is om een klant te behouden.
Dat snap ik, maar ik vindt zelf 80euro spenderen om iets te doen waar je niet voor verantwoordelijk ben geen "mooie oplossing"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Mektheb schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:01:
[...]

Dat snap ik, maar ik vindt zelf 80euro spenderen om iets te doen waar je niet voor verantwoordelijk ben geen "mooie oplossing"
Het is het overwegen waard afhankelijk van de branch waar je in zit. Je hebt een klant teleurgesteld, daar ben je in ieder geval WEL verantwoordelijk voor. 80 euro zou misschien aan de hoge kant zijn, maar het zou wel makkelijker zijn de klant hierin tegemoet te komen dan zelf voet bij stuk te houden als je niet gezicht wil verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:10
P-e-t-j-e schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:11:

Dus om een lang verhaal kort te maken, ik ben met spoed op zoek naar een kopie/iso van een OFFICIELE office 2003 basic NL cd om met een LEGALE code opnieuw te installeren op de laptop. Torrentz o.i.d. is geen optie, we willen geen risico lopen dat we virussen/trojans/backdoors in een bedrijf binnen brengen.
waar download jij in hemelsnaam je software dan?
in al die jaren dat ik download misschien 1x een virus meegenomen ofzo...

en als je toch zo bang bent voor een virus dan download je eerst de iso op een apparte PC, dan haal je internet er uit en open je dan de iso.

en ik denk dat je je algemene voorwaarden ook maar even moet nakijken.
zo ver ik weet zijn de meeste computer reparatie toko's voor alles afgeschermd in de AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
LiquidT_NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:09:
[...]

Het is het overwegen waard afhankelijk van de branch waar je in zit. Je hebt een klant teleurgesteld, daar ben je in ieder geval WEL verantwoordelijk voor. 80 euro zou misschien aan de hoge kant zijn, maar het zou wel makkelijker zijn de klant hierin tegemoet te komen dan zelf voet bij stuk te houden als je niet gezicht wil verliezen.
Dat ben ik dan zeker wel met je eens ja ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Mektheb schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:19:
[...]

Dat ben ik dan zeker wel met je eens ja ! :)
Het is verder ook maar net wat er kan met de marges. Mijn broer heeft een webshop en krijgt wel eens kabels terug onder WKA die hij ECHT niet meer kan verkopen door toedoen van de klant (helemaal verneukt en verdraaid, echt onmogelijk hoe die klant dat heeft kunnen doen). Mijn broer KAN dan gewoon weigeren geld terug te storten en de kabel aan te bieden weer op te sturen, en komt daar zeker mee weg. Maar goed, hij schrijft regelmatig gewoon die kabels af (let wel: afschrijving van soms tegen de 50 euro) om geen slechte review te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-e-t-j-e

P-e-t-j-e

Topicstarter
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

De titel moet minimaal 3 karakters lang zijn.
(interne identificatie: privatemessaging::create_message::Title_too_short)

Hieronder vind je de belangrijkste ingevoerde waarden terug, met een simpele copy&paste kan je deze weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:11
Mocht je nog steeds op zoek zijn, hier op stage zag ik een cd liggen voor Office 2003 Basic. De disk is redelijk bekrast, maar ik wil best een poging doen er een ISO van te rippen of een kopietje te maken. Doe me maar een DM als je interesse hebt.
Pagina: 1