Cisco ASA5505 i.c.m. KPN Glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic1986
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 21:58
Beste medetweakers,

Sinds kort heb ik me aangesloten bij glasvezel van KPN. Hierbij heb ik een Experiabox (ZTE H220N) van KPN gekregen. Ik denk dat ik hier niet heel veel woorden aan moet wijden, je kunt met dit modem (bijna) niks. Daarom heb ik een Cisco ASA5505 gekocht. Na aanschaf heb ik de ASA bijgwerkt naar de laatste software versie (zowel asa als asdm). Deze versies zijn nu asa902-k8 en asdm-712.

Nu sta ik voor de uitdaging om mijn ASA te configureren, zodat ik internet en telefonie kan gebruiken. Daarnaast zou ik nog wat meer randzaken willen configureren, maar dat is iets voor later. KPN werkt met VLAN 6 en 7 voor respectievelijk internet en telefonie. VLAN 6 is untagged verkeer, VLAN 7 is tagged verkeer en moet op mijn Experiabox uitkomen (omdat ik geen SIP gegevens van KPN krijg en deze ook niet te sniffen zijn). Ik wil interface 0/0 graag gebruiken als WAN interface. KPN gebruikt PPPoE als authenticatie protocol. Deze gegevens heb ik. MTU size moet gewijzigd worden naar 1492. Daarnaast heb ik een vast IP-adres van KPN gekregen en moet ik het MAC-adres van mijn WAN-interface van mijn Experiabox gebruiken. CDP moet uit staan en ik wil graag een interne DHCP server op de ASA.

Wie kan mijn enigzins op weg helpen om dit voor elkaar te krijgen (via CLI of ASDM)?

[ Voor 3% gewijzigd door Sonic1986 op 05-04-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En wat heb je zelf al gevonden op google, of bij Cisco zelf?

Professional Networking & Servers is niet bedoeld voor dergelijke vragen. Ik verplaats je topic naar Netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 14:27
Beste Sonic1986,

Is het je uiteindelijk allemaal gelukt om alle diensten van KPN op de ASA af te monteren? Ik wil dezelfde setup gaan gebruiken. SIP gegevens sniffen zou ook moeten lukken zelfs las ik ergens anders.

Heb je eventueel een voorbeeld configje voor me?

Zag btw dat je je asa van de hand wil doen (in V&A), waarom als ik het vragen mag?