Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Voor mijn server gebruikte ik een Chenbro ES34069 waar helaas de voeding van is stukgegaan.

Nu deze voeding in het systeem ingebouwd zat, kon ik hiervoor geen vervanger vinden. Aangezien het een 120W voeding betrof, dacht ik deze te kunnen vervangen door een picoPSU.

De adapter bij de Chenbro is een 19V adapter (FSP120-AAB), waardoor ik de picoPSU-120-WI-25 heb gekocht. Deze heeft een variabele input van 12-25V zodat ik mijn adapter kon hergebruiken.

Na alles te hebben aangesloten en het omzetten van de plug van de adapter, start de server echter niet. De adapter piept in een vast interval als ik deze in het stopcontact zet en de server (picoPSU) aangesloten is.

Handleiding/specificaties picoPSU
Foto specificaties adapter

Wat kan ik fout hebben gedaan? Kan iemand van jullie mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Het klinkt als of je adapter defect is ipv de voeding, of dat er in het systeem een sluiting zit.
ik zou iig eerst een andere adapter gebruiken om te testen.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Mr-Beamer schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:21:
Het klinkt als of je adapter defect is ipv de voeding, of dat er in het systeem een sluiting zit.
ik zou iig eerst een andere adapter gebruiken om te testen.
Probleem is dat is dat ik niet nog een adapter heb die 120W kan leveren.

De adapter piept niet en het statuslampje gaat netjes branden als er niks op de adapter aangesloten zit. Zelf dacht ik dus dat er dus ergens een kortsluiting zit.

Ik heb ook al de voeding enkel op de picoPSU aangesloten (waarbij ik alle aansluitingen in de PC losgemaakt heb) - dan doet de adapter hetzelfde (piepen).

Kan het zijn dat ik de + en de - van de Pico verkeerd aangesloten heb? Of had ik dan allang rook moeten zien? Kan ik zonder problemen proberen dit andersom aan te sluiten?

[ Voor 18% gewijzigd door Rebunted op 05-04-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Als je de pico los aan sluit, gaat het controle lampje van de voeding dan uit?
Zo ja dan is er een kans dat je het verkeerd om hebt aangesloten.

Meten is weten dus pak er een multimeter bij.

(maak anders even een foto van hoe je het nu hebt aangesloten)

[ Voor 14% gewijzigd door Mr-Beamer op 05-04-2013 12:02 ]

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Heel stom, maar ik had het inderdaad verkeerd om aangesloten! Nadat ik de + en - omgedraaid heb werkt het systeem en start de server gewoon op.

Probleem opgelost. Mr-Beamer, bedankt voor je hulp!