MS Project 2013: aantal vragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik werk aan een project bestand van een kennis. Lastiger dan gedacht. Wie kan me verder helpen?
  1. Ik wil graag hoofdtaken over de gehele horizontale balk arceren, bij voorkeur vanaf de kolom waar de taaknaam in staat tot aan helemaal rechts op de pagina (één doorlopende arcering). Hoe doe ik dat?
  2. Hetzelfde voor een verticale arcering, een dikke verticale lijn over de hele pagina. Hoe? (via draw --> line kan je alleen een korte lijn zetten)
  3. Ik heb de eigenschappen van de bars aangepast: ik wil links naast de bar de unieke ID als tekst, en rechts naast de bar de taaknaam. Dat lukt wel, alleen stond bij sommige van de bars al de unieke ID, waardoor de tekst nu twee keer over elkaar heen verschijnt. :| . Voor zover ik weet zijn het allemaal dezelfde soort bars (ze zien er ook hetzelfde uit. Hoe kan dit?
  4. Eén van de taken wordt ook weergegeven in de summary taak (ik zie dan een balkje in de summary-balk). Hoe kan dat en hoe krijg ik dat weer weg?
Alvast bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door tbenschop2 op 05-04-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Wat heb je zelf al geprobeerd? Volgens mij kan je de meeste zaken gemakkelijk terugvinden op Google (of je favoriete zoekmachine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Heb vierkante ogen van Google. Ben echt al meerdere uren aan het zoeken geweest. Misschien kunnen de dingen die ik wil niet (bijv. #1 en #2), maar ik kan niet geloven dat een professioneel planningspakket dit niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Maak je vragen eens wat helderder. Nu doe je een sterk beroep op niet bestaande kristallen bollen.

#1, #2: Ik snap niet eens wat je wilt bereiken en waarom. In welke weergave zit je?
#3 Hoe het kan: het zijn dus niet dezelfde bars. Heb je hun properties onderzicht, waar zitten de verschillen?
#4 Hoe het kan: weergeven in summary aangevinkt of samenvattingstaak benoemd?

Kortom: het wordt gokken en gissen. Dan zou het ook wel eens kunnen dat je de verkeerde vraag stelt bij Google. Waar heb je op gezocht, en wat heb je ontdekt tav de verschillen tussen de taken etc. Hoe heb je dat bekeken?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
@ Lustrucru
Bedankt voor je antwoord. Dacht dat de vraagstelling duidelijk was, maar kennelijk is hij dat niet.

#1 en #2: Dit zijn wensen om de planning leesbaarder te maken. Ik wil mijlpaalactiviteiten van een grote afstand zichtbaar hebben op mijn planning, door daar achter dikke horizontale arcering/markering te plaatsen, die op de uiteindelijke print van helemaal van links naar rechts lopen. Zie de grijze balken in dit voorbeeld:
http://www7.inra.fr/arpve...rsion/1/file/planning.jpg
Datzelfde wil ik ook met verticale lijnen.
#3: Edit: opgelost. Er was een link naar Flags gemaakt (heo dat werk snap ik nog niet helemaal), en bij die Flag stond inderdaad dat hij links van de bar het unique ID weer moest geven. Dat heb ik nu uitgezet.
#4 Heb ik inmiddels opgelost, het bleek om een vinkje naast het woord "roll up" (eigenschappen van de activiteit) te gaan die ik weer uit moest zetten.

[ Voor 36% gewijzigd door tbenschop2 op 05-04-2013 15:37 ]