De titel van pagina 7 is:
Is dat een "dus" te veel of moet er nog iets achter komenSoftware en apps: dus
Is dat een "dus" te veel of moet er nog iets achter komenSoftware en apps: dus
Ctrl+k
Een recensie is altijd de opinie van de recensent, anders is het geen (goede) recensie. Het is aan de consument om op basis van de mening van de recensent, zoals uiteengezet in de recensie, een eigen mening te vormen.Sibylle schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:31:
Zie ook veel comments: het is een review en geen opiniestuk... "prijs niet waard" is niet aan jullie maar aan de consument.
Saved by the buoyancy of citrus
Dat dus. Een recensie zonder mening is geen recensie.Cyphax schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:49:
[...]
Een recensie is altijd de opinie van de recensent, anders is het geen (goede) recensie. Het is aan de consument om op basis van de mening van de recensent, zoals uiteengezet in de recensie, een eigen mening te vormen.
Als je alleen maar wilt weten wat zo'n ding kan moet je de specificaties erop naslaan, niet een recensie.
Ctrl+k
Die conclusie bestaat uit heel wat meer dan wat je hier doet voorkomen. Dat erin staat dat de recensent dat vindt reduceert niet de rest van de conclusie tot as, en het doel wat je hier noemt vind je ook in de recensie terug, verdeeld over meerdere pagina's. Als je een belanceerde mening zoekt, dan moet je de hele conclusie lezen, die ook nog wordt samengevat in plus- en minpunten.Sibylle schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:35:
Uiteraard is een mening belangrijk, maar je kunt niet zeggen: "dit product is zijn geld niet waard" omdat dat simpelweg niet het doel van je review is om dat te beslissen. Het doel is om een onderzoek in kaart te brengen over het apparaat en daarop een gebalanceerde mening te baseren in de conclusie.
Met die titel doe je eigenlijk hetzelfde als met de conclusie: je benadrukt dat de titel hard en ongenuanceerd is terwijl er meer in staat dan "maar prijs niet waard". De titel zegt namelijk ook "geslaagd concept".In dit geval is een groot voordeel vergeten en is de mening in de conclusie erg hard/ongenuanceerd (er staat eigenlijk: 'koop dit ding niet want het is het niet waard om gekocht te worden in onze mening'). Die uiterst harde conclusie staat ook nog in de titel en beïnvloed daardoor veel mensen...dat vind ik een beetje raar...
Waarom niet? Meer dan de helft van een review bestaat uit feiten. Als ik grafiekjes zie met de prestaties, de accuduur, helderheid/contrast/... van het scherm, met vergelijkingen met andere toestellen, kan ik best wel zelf mijn conclusies trekken. Het is vooral de conclusie die subjectief is, de rest hoort objectief te zijn.WoutF schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:50:
Dat dus. Een recensie zonder mening is geen recensie.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Omdat dat nou eenmaal de definitie is van een recensie. Kunnen we niets aan doen, behalve gewoon maar accepteren.
Dat is een lijst met specificaties, aangevuld met benchmarks. Sorry, maar bijna elke review sluit toch af met een verdict hoe goed iets is? Film/game/muziek recensies geven ook sterren/eindcijfers.witeken schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:51:
[...]
Waarom niet? Meer dan de helft van een review bestaat uit feiten. Als ik grafiekjes zie met de prestaties, de accuduur, helderheid/contrast/... van het scherm, met vergelijkingen met andere toestellen, kan ik best wel zelf mijn conclusies trekken. Het is vooral de conclusie die subjectief is, de rest hoort objectief te zijn.
de recensie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [reˈsɛnsi] Verbuigingen: recensie|s (meerv.) artikel met je eigen oordeel over een boek, film of uitvoering Voorbeeld: `een lovende recensie`Synoniem: bespreking ...
bron: http://www.woorden.org/woord/recensie
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Ik gok dat het in deze in de verwoording zit Wout.WoutF schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:50:
[...]
Dat dus. Een recensie zonder mening is geen recensie.
[ Voor 13% gewijzigd door Hooglander1 op 05-04-2013 13:06 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik heb geen probleem met conclusies, en dat heb ik ook niet gezegd. Ik vind alleen niet dat een review objectief subjectief is (uitgezonderd de conclusie).LiquidT_NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:57:
Dat is een lijst met specificaties, aangevuld met benchmarks. Sorry, maar bijna elke review sluit toch af met een verdict hoe goed iets is? Film/game/muziek recensies geven ook sterren/eindcijfers.
[ Voor 1% gewijzigd door witeken op 05-04-2013 14:17 . Reden: typo ]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Gaat dit nu specifiek om de titel? Ik meen vaker recensies te hebben gelezen waarbij de titel iets al redelijk afschoot. Hoe dan ook, er zijn sowieso zat reviews die niet enkel de subjectiviteit in de conclusie stoppen. Dat je het niet fijn vindt, of niet verwacht van Tweakers, betekent niet dat het automatisch niet voldoet aan de definitie van een recensie.witeken schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:06:
[...]
Ik heb geen probleem met conclusies, en dat heb ik ook niet gezegd. Ik vind alleen niet dat een review objectief is (uitgezonderd de conclusie).
Jij zegt zelf dit:Een review is echt wel meer dan een lijst met specificaties. De accuduur wordt objectief getest, de software wordt besproken, hoe de hardware in de dagelijkse praktijk voelt, het scherm, de camera, enz.
Daar reageer ik op. Feitelijk herhaal je nu wat ik impliceer (en is het een stuk genuanceerder dan je eerste post).Als ik grafiekjes zie met de prestaties, de accuduur, helderheid/contrast/... van het scherm, met vergelijkingen met andere toestellen, kan ik best wel zelf mijn conclusies trekken
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq