Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus PadFone 2: geslaagd concept, maar prijs niet waard

Pagina: 1
Acties:

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
De titel van pagina 7 is:
Software en apps: dus
Is dat een "dus" te veel of moet er nog iets achter komen ;)

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Zie ook veel comments: het is een review en geen opiniestuk... "prijs niet waard" is niet aan jullie maar aan de consument.
Ik mis een groot voordeel: het ontbreken van eindeloze synchronisaties elke dag.

Ctrl+k

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:46

Cyphax

Moderator LNX
Sibylle schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:31:
Zie ook veel comments: het is een review en geen opiniestuk... "prijs niet waard" is niet aan jullie maar aan de consument.
Een recensie is altijd de opinie van de recensent, anders is het geen (goede) recensie. Het is aan de consument om op basis van de mening van de recensent, zoals uiteengezet in de recensie, een eigen mening te vormen.

Als je alleen maar wilt weten wat zo'n ding kan moet je de specificaties erop naslaan, niet een recensie.

Saved by the buoyancy of citrus

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:26

WoutF

Hoofdredacteur
Cyphax schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:49:
[...]

Een recensie is altijd de opinie van de recensent, anders is het geen (goede) recensie. Het is aan de consument om op basis van de mening van de recensent, zoals uiteengezet in de recensie, een eigen mening te vormen.

Als je alleen maar wilt weten wat zo'n ding kan moet je de specificaties erop naslaan, niet een recensie.
Dat dus. Een recensie zonder mening is geen recensie.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Uiteraard is een mening belangrijk, maar je kunt niet zeggen: "dit product is zijn geld niet waard" omdat dat simpelweg niet het doel van je review is om dat te beslissen. Het doel is om een onderzoek in kaart te brengen over het apparaat en daarop een gebalanceerde mening te baseren in de conclusie.

In dit geval is een groot voordeel vergeten en is de mening in de conclusie erg hard/ongenuanceerd (er staat eigenlijk: 'koop dit ding niet want het is het niet waard om gekocht te worden in onze mening'). Die uiterst harde conclusie staat ook nog in de titel en beïnvloed daardoor veel mensen...dat vind ik een beetje raar...

Overigens ben ik het wel eens met de conclusie, ik zou dit ding niet snel kopen

Ctrl+k

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Sibylle schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:35:
Uiteraard is een mening belangrijk, maar je kunt niet zeggen: "dit product is zijn geld niet waard" omdat dat simpelweg niet het doel van je review is om dat te beslissen. Het doel is om een onderzoek in kaart te brengen over het apparaat en daarop een gebalanceerde mening te baseren in de conclusie.
Die conclusie bestaat uit heel wat meer dan wat je hier doet voorkomen. Dat erin staat dat de recensent dat vindt reduceert niet de rest van de conclusie tot as, en het doel wat je hier noemt vind je ook in de recensie terug, verdeeld over meerdere pagina's. Als je een belanceerde mening zoekt, dan moet je de hele conclusie lezen, die ook nog wordt samengevat in plus- en minpunten.

Omdat je te maken hebt met de mening van een recensent kan je het daar prima mee oneens zijn, maar dat maakt het geen slechte recensie. Sterker nog: het is (naar mijn mening) een prima recensie omdat alle meningen onderbouwd worden. Juist daarom kan je beslissen of je bepaalde minpunten wel of niet belangrijk vindt.
In dit geval is een groot voordeel vergeten en is de mening in de conclusie erg hard/ongenuanceerd (er staat eigenlijk: 'koop dit ding niet want het is het niet waard om gekocht te worden in onze mening'). Die uiterst harde conclusie staat ook nog in de titel en beïnvloed daardoor veel mensen...dat vind ik een beetje raar...
Met die titel doe je eigenlijk hetzelfde als met de conclusie: je benadrukt dat de titel hard en ongenuanceerd is terwijl er meer in staat dan "maar prijs niet waard". De titel zegt namelijk ook "geslaagd concept".

Eigenlijk is het een beetje paradoxaal wat je doet: door ongenuanceerd delen van iets de volle aandacht tegen en voorbij te gaan aan de rest ervan, om je eigen punt te versterken, geef je een onnodig ongenuanceerd beeld van de recensie. ;)

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

WoutF schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:50:
Waarom niet? Meer dan de helft van een review bestaat uit feiten. Als ik grafiekjes zie met de prestaties, de accuduur, helderheid/contrast/... van het scherm, met vergelijkingen met andere toestellen, kan ik best wel zelf mijn conclusies trekken. Het is vooral de conclusie die subjectief is, de rest hoort objectief te zijn.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Omdat dat nou eenmaal de definitie is van een recensie. Kunnen we niets aan doen, behalve gewoon maar accepteren. :+

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
witeken schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:51:
[...]

Waarom niet? Meer dan de helft van een review bestaat uit feiten. Als ik grafiekjes zie met de prestaties, de accuduur, helderheid/contrast/... van het scherm, met vergelijkingen met andere toestellen, kan ik best wel zelf mijn conclusies trekken. Het is vooral de conclusie die subjectief is, de rest hoort objectief te zijn.
Dat is een lijst met specificaties, aangevuld met benchmarks. Sorry, maar bijna elke review sluit toch af met een verdict hoe goed iets is? Film/game/muziek recensies geven ook sterren/eindcijfers.
de recensie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [reˈsɛnsi] Verbuigingen: recensie|s (meerv.) artikel met je eigen oordeel over een boek, film of uitvoering Voorbeeld: `een lovende recensie`Synoniem: bespreking ...

bron: http://www.woorden.org/woord/recensie

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

WoutF schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:50:
[...]

Ik gok dat het in deze in de verwoording zit Wout.

"Prijs niet waard" dan geef je een mening als een feit weer. Zeker in de titel zal dat verkeerd vallen.

Was de titel als volgt geweest: "Geslaagd, maar zeer prijzig, concept" Dan denk ik dat de reacties een stuk milder waren geweest. Jullie vinden het duur, dat mag gezegd worden, maar of het de prijs niet waard is kun je niet bepalen voor iedereen. Er zijn genoeg mensen die het geld er wél voor overhebben. Nu geef je ook meteen een mening over de mensen die hem wél kopen, wat dat zijn stomme sukkels.

Mening, uiteraard, maar niet je mening als feit geven. :)

Los van dit vind ik het een prettige review, ik mis alleen wel meer subjectieve informatie over hoe zo'n ding nu in het echt bevalt, hoe bevalt het hele concept nu in dagelijks gebruik. Dat zou ik belangrijker vinden dan de vele grafiekjes.

[ Voor 13% gewijzigd door Hooglander1 op 05-04-2013 13:06 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

LiquidT_NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:57:
Dat is een lijst met specificaties, aangevuld met benchmarks. Sorry, maar bijna elke review sluit toch af met een verdict hoe goed iets is? Film/game/muziek recensies geven ook sterren/eindcijfers.
Ik heb geen probleem met conclusies, en dat heb ik ook niet gezegd. Ik vind alleen niet dat een review objectief subjectief is (uitgezonderd de conclusie).

Een review is echt wel meer dan een lijst met specificaties. De accuduur wordt objectief getest, de software wordt besproken, hoe de hardware in de dagelijkse praktijk voelt, het scherm, de camera, enz.

[ Voor 1% gewijzigd door witeken op 05-04-2013 14:17 . Reden: typo ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
witeken schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:06:
[...]

Ik heb geen probleem met conclusies, en dat heb ik ook niet gezegd. Ik vind alleen niet dat een review objectief is (uitgezonderd de conclusie).
Gaat dit nu specifiek om de titel? Ik meen vaker recensies te hebben gelezen waarbij de titel iets al redelijk afschoot. Hoe dan ook, er zijn sowieso zat reviews die niet enkel de subjectiviteit in de conclusie stoppen. Dat je het niet fijn vindt, of niet verwacht van Tweakers, betekent niet dat het automatisch niet voldoet aan de definitie van een recensie.
Een review is echt wel meer dan een lijst met specificaties. De accuduur wordt objectief getest, de software wordt besproken, hoe de hardware in de dagelijkse praktijk voelt, het scherm, de camera, enz.
Jij zegt zelf dit:
Als ik grafiekjes zie met de prestaties, de accuduur, helderheid/contrast/... van het scherm, met vergelijkingen met andere toestellen, kan ik best wel zelf mijn conclusies trekken
Daar reageer ik op. Feitelijk herhaal je nu wat ik impliceer (en is het een stuk genuanceerder dan je eerste post).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik wil nog even een compliment geven aan Arnoud en Wout voor de goede en duidelijke video!
Dat mag ook wel eens gezegd worden... Ga zo door! Ik hoop nog meer van dit soort video's hier te zien. _/-\o_
Pagina: 1